HP מאיימת לתבוע את אורקל בגלל הפסקת התמיכה במעבדי איטניום

הנהלת HP טוענת, כי אורקל מפירה הסכמים בין שתי החברות ופוגעת בלקוחות המשותפים שלהן ● במכתב ששלחו חברי הנהלת HP לאורקל הם כתבו, כי "אם אורקל תדבק בהחלטתה, שתביא לצמצום התחרות בשוק ולפגיעה בלקוחות, ננקוט בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותנו כדי להגן על הלקוחות וההשקעות שהם ביצעו"

הנהלת HP מגבירה את הלחץ שהיא מפעילה על אורקל (Oracle) במטרה שתשנה את החלטתה להפסיק ולתמוך במעבדי איטניום (Itanium) של אינטל (Intel), ש-HP משתמשת בהם במחשביה.

חברי הנהלת HP שלחו בשבוע שעבר מכתב לאורקל, שתוכנו נחשף בסוף השבוע האחרון. נכתב בו, כי ההחלטה להפסיק לתמוך במעבדי איטניום מפירה הסכמים בין שתי החברות ופוגעת ב-140 אלף לקוחות משותפים שלהן. HP אף מאיימת לפעול במישור המשפטי על מנת לגרום לאורקל לחזור בה מהודעתה.

"נטועה בנו התקווה, כי אורקל תכבד את ההסכמים בינינו ולא תפגע בלקוחות המשותפים לנו", כתבו חברי ההנהלה. "אך אם למרות זאת אורקל תדבק בהחלטתה, שתביא לצמצום התחרות בשוק ולפגיעה בלקוחות, ננקוט בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותנו כדי להגן על הלקוחות וההשקעות שהם ביצעו".

לא נמסרה תגובת אורקל למכתב.

בהודעתה מלפני כחודשיים וחצי מסרה אורקל, כי לא תספק תוכנות למעבדים מבוססי איטניום, שכן אלה יחדלו מלהיות רלוונטיים בתוך פרק זמן קצר. בתגובה מסרה אינטל, כי דברי אורקל אינם נכונים וציינה שבכוונתה להמשיך ולספק לשוק בעתיד גרסאות של מעבדים אלה.

ההודעה של אורקל הביאה, כאמור, לתגובה הזועמת של HP, שכחלק מהיותה יצרנית מחשבים אישיים, היא גם היצרנית הגדולה בעולם של מחשבים מבוססי איטניום. החברה טענה עם פרסום הודעתה של אורקל, כי זהו מהלך "נטול בושה, מסוכן, שעליו היא תשלם מאות מיליוני דולרים. מדובר בהתנהגות אנטי צרכנית בעליל". HP מסרה, כי "בכוונתנו להמשיך לפתח ולקדם את החדשנות של פלטפורמת שרתי אינטגריטי (Integrity) מבוססי מעבדי איטניום, בסביבת ההפעלה HP-UX – בהתאם למפת הדרכים הנוכחית, שמתייחסת ליותר מ-10 שנים".

להודעה של אורקל נלווה הסבר שלפיו ההחלטה התקבלה לאחר שיחות ארוכות של אנשי החברה עם בכירי אינטל. לפי אורקל, אנשי אינטל אמרו להם שמרבית המיקוד שלהם יופנה למעבדי ה-x86, ומנגד – שהטכנולוגיה של איטניום מצויה בסוף דרכה. אינטל, כאמור, הכחישה זאת. פול אוטליני, מנכ"ל ענקית המעבדים, הוציא הודעה שלפיה בכוונת החברה להמשיך ולשרטט מפת דרכים למעבדי האיטניום וכן לפתח ולהשיק דור חדש שלהם.

יריבות בין האישי לטכנולוגי

המהלך של אורקל הוא שלב נוסף במלחמה בין שתי הענקיות, שכן כחלק מרכישתה את סאן (Sun), יש לה כעת קו שרתים מבוססי טכנולוגיית SPARC – ארכיטקטורה שמתחרה בזו של איטניום.

היריבות בין שתי ענקיות המיחשוב נעה בין האישי לטכנולוגי. כך, כאשר מארק הארד פוטר באוגוסט האחרון מתפקידו כמנכ"ל HP, בעקבות חשדות להטרדה מינית ולדיווח כוזב בהוצאותיו האישיות, הודיע לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, כי הנהלת HP היא חבורה של מטומטמים שלא יודעים מה הם עושים. כעבור זמן קצר הוא מינה את הארד, חברו למשחקי הטניס, לנשיא משותף באורקל, לצידה של הישראלית לשעבר צפרא כץ. המהלך תאם את כניסתה של אורקל לעולם החומרה ואת העובדה שהארד, שבא מ-HP – חברה שחלק מעסקיה הם בעולם החומרה – יוכל להוביל את המכירות של סאן.

עד רכישת סאן הייתה אורקל חברה שכל עסקיה מצויים בעולם התוכנה. מנגד, HP הרחיבה בשנים האחרונות את פעילותה בעולם התוכנות העסקיות. יריבות זאת היא חלק מהמאבק של כלל ענקיות המיחשוב על הדטה סנטר הארגוני.

אנליסטים ציינו, כי "מפת הדרכים של אינטל הגיונית וקוהרנטית הרבה יותר מכל מה שאורקל עשתה עד כה עם סאן". הם הוסיפו שבעולם השרתים, החברה שתרוויח מהמאבק בין אורקל ל-HP היא יבמ (IBM).

הענק הכחול סירב להגיב להודעות של שתי מתחרותיו. אנליסטים שיבחו את שתיקת יבמ וציינו שהיא מתנהגת כ-"מבוגר האחראי מול שני המתבגרים – אורקל ו-HP".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים