אחרי לילה של יום מפרך: HP העלתה לענן את יצירותיו של פול מקרטני

הספרייה מבוססת על טכנולוגיית התשתית המאוחדת של HP, שמאגדת שרתים, מערכות אחסון, ציוד תקשורת ותוכנת ניהול ● ענקית המיחשוב וחברת ההפקות של המוזיקאי האגדי ביצעו במשותף הליך דיגיטציה נרחב לכל פריט באוסף של מקרטני, כמו גם לבניית מערכת ייעודית לניהול התכנים הרבים ● הספרייה הדיגיטלית מכילה הקלטות מוזיקליות, תמונות, קטעי וידיאו, יצירות אמנות, ציורים וכן מזכרות שמקרטני אסף במהלך מסעותיו בעולם

לאחר חצי שנה של עבודה, שכללה דיגיטציה של יותר ממיליון פריטי אמנות, פתחה היום (ה') HP את הספרייה הדיגיטלית של פול מקרטני, שתהיה זמינה לציבור הרחב באמצעות הענן פרטי של HP.

הספרייה של החיפושית לשעבר, שהוקמה בשיתוף MPL Communications – חברת ההפקות של מקרטני, מכילה פריטים רבים, ובהם הקלטות מוזיקליות, תמונות, קטעי וידיאו ערוכים וגולמיים, יצירות אמנות, הקלטות שטרם נשמעו, סרטים, ציורים ויצירות מקוריות ששימשו לעיצוב עטיפות אלבומים רבי מכר, וכן מזכרות שמקרטני אסף במהלך מסעותיו בעולם.

ענקית המיחשוב וחברת ההפקות של המוזיקאי האגדי ביצעו במשותף הליך דיגיטציה נרחב לכל פריט באוסף של מקרטני, כמו גם לבניית מערכת ייעודית לניהול התכנים הרבים. הספרייה מבוססת על טכנולוגיית התשתית המאוחדת של HP, שמאגדת שרתים, מערכות אחסון, ציוד תקשורת ותוכנת ניהול. הפריטים הועברו לסביבה וירטואלית, שמספקת גישה מכל מקום עבור ציבור המעריצים ושוחרי האמנות.

לצורך הקמת הספרייה, תוכנן פתרון אספקה בן-כלאיים, המשלב בין מערכות HP הפועלות ב-MPL לבין הענן הפרטי שלה. הפתרון, נמסר, משפר את ביצועי מערכות ה-IT, בעיקר בעת העלאה של תכנים חדשים, ומספק שרידות ואבטחת מידע.

אוסף היצירות של סר מקרטני נחשב לנדיר בהיקפו כמו גם בהיבט חשיבות הפריטים הכלולים בו, ובהם הקלטות מקור (מאסטר) של כמה מהשירים המושמעים והנמכרים ביותר בהיסטוריה. יצוין, כי חלקו הניכר של האוסף נחשף לציבור כעת בראשונה.

לדברי מקרטני, "זה באמת מרגש. במהלך מסע הופעות עולמי, בכל מדינה שהיא, אני יכול לכתוב 'סיבוב הופעות Wings 1976' ומיד לקבל הכל: מידע, תמונות ועוד. כך יש לי דו"ח מלא – אישי וקריטי – של כל מה שהתרחש".

יאן זאדאק, סגן נשיא בכיר למכירות ושיווק בחטיבת Enterprise Business ב-HP, הוסיף: "בעבודה עם MPL Communications המחשנו כיצד ארגון מוזיקלי הופך לזמין תמידית, ומרוויח את היכולת ליצור, לנהל ולהפיץ תכנים בעולם מקושר. עבורנו זהו מסע מרגש, ונמשיך לעבוד עם מקרטני בפיתוח פתרונות טכנולוגיים שמשמרים וממשיכים את המורשת שלו".

למרות אופיו החיובי של הפרויקט, היו מי שמתחו ביקורת עליו וטענו, כי הדבר יניב למולטי-מיליונר מקור הכנסה נוסף, שכן הגישה לארכיון תהיה כרוכה בתשלום. מצדדי המהלך ציינו, כי הדבר יועיל לחקר התרבות הפופולארית ולהבנה של הצלחת להקת החיפושיות בעולם.
מקרטני ישתתף באירוע HP DISCOVER שייערך בארה"ב בחודש הבא, שם תוצג הספרייה לראשונה. מ-HP נמסר, כי לפרויקט יש חשיבות מיוחדת, בשל "השינוי המהפכני באופן בו הקהל מתקשר עם אמן ונהנה מיצירותיו, לצד שימור הארכיון האמנותי לטובת ולהנאת הדורות הבאים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים