גיל שווייד, צ'ק פוינט: "מיחשוב הענן לא יפחית מחשיבות הפיירוול באבטחת המידע בארגונים"

"המצב החדש, של מתקפות מיחשוב שמקורן במדינות, מחייב גישה שונה לטיפול באבטחת מידע; ארגונים לא צריכים אנטי-סטוקסנט, אלא גישה אסטרטגית לאבטחה", אמר שווייד, מייסד ומנכ"ל ענקית האבטחה הישראלית, לרג'יסטר הבריטי ● לדבריו, "ייסדנו את צ'ק פוינט כחברה אזרחית, בלי קשרים עם צה"ל ולא על בסיס חוזים ממשלתיים; ממשלת ישראל לא חולקת איתנו מידע על פעילותה, ואנחנו גם לא שואלים"

גיל שווייד, מנכ"ל ומייסד צ'ק פוינט

"השינויים שמתחוללים בעולם ה-IT, לרבות הביזור והמעבר למיחשוב ענן, לא ישנו את מקומו המרכזי ואת חשיבותו של הפיירוול במסגרת ארכיטקטורת אבטחת המידע הארגונית", כך אמר גיל שווייד, ממייסדי ומנכ"ל צ'ק פוינט (CheckPoint), בראיון לאתר הבריטי רג'יסטר (Register).

לדבריו, צ'ק פוינט פועלת לדחוף לארגונים ארכיטקטורת אבטחת מידע שיהיו בה פחות רכיבי אבטחה שמגיעים מפחות ספקיות, כי "כשלארגון יש עשרה כלי נשק במלחמתו באיומי האבטחה – זה חסר ערך". שווייד אמר ש-"הטכנולוגיה שלנו היא הרבה מעבר לפיירוול, אבל מהווה פלטפורמה נהדרת לניהול כלל רכיבי האבטחה ולאיסוף מידע על האיומים הרבים". הוא מתח ביקורת על כלי ניהול שונים, דוגמת טיבולי (Tivoli) של יבמ (IBM), ואמר ש-"זה שונה כשיש כלי לניהול תוכנות וכלי ייעודי לניהול אבטחת מידע". למרות הגידול במכירות הפיירוול של צ'ק פוינט, אמר שווייד, כי החברה רוצה להרחיב את פעילותה בעולם האבטחה, בין השאר בשל רכישות.

לשאלה האם פרסום הנזקים שתולעת סטוקסנט (Stuxnet) חוללה ב-IT של מערך האטום האיראני, והקישור שלה לכאורה לביון הישראלי והאמריקני, הביא לקשיים עסקיים לצ'ק פוינט הישראלית (שמייסדיה באו מיחידה 8200 של צה"ל – י.ה.), השיב שווייד, כי "חששות כאלה אינם במקום. ייסדנו את צ'ק פוינט כחברה אזרחית, בלי קשרים עם צה"ל ולא על בסיס חוזים ממשלתיים. ממשלת ישראל לא חולקת איתנו מידע על פעילותה, ואנחנו לא שואלים. היינו שמחים לדעת שיש במערך אבטחת המידע הישראלי אנשי עלית שמטמיעים את הטכנולוגיה שלנו, אבל מאחר שהיא טובה ולא בשל פטריוטיזם".

"האיומים משתנים וגדלים, כמו גם כמות ההתקפות ומידת התחכום שלהן", סיכם שווייד. "זו התפתחות לא מפתיעה. מפת האיומים משתנה בעקבות ריבוי מתקפות מיחשוב שמקורן בממשלות. האיומים החדשים יצריכו היערכות חדשה. בעבר, ההאקרים היו 'רק' פושעים פליליים. המצב החדש, של מתקפות מיחשוב שמקורן במדינות, מחייב גישה שונה לטיפול באבטחת מידע. ארגונים לא צריכים אנטי-סטוקסנט, אלא גישה אסטרטגית לאבטחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים