רבעון שלישי חזק לפרטנר: הרווח הנקי זינק ב-38%
עליה של 2.19% בהכנסות ענקית הסלולר ברבעון השלישי של 2008 ● הרווח הנקי למניה עמד על 1.92 שקלים - עלייה של 40.1% לעומת הרבעון הקודם ● החברה מסיימת את הרבעון עם נתח שוק של כ-32% ● דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר: "פרטנר צפויה להתחיל בעתיד הקרוב ב'השקה רכה' של סל השירותים החדש"
פרטנר הציגה תוצאות עסקיות חזקות ברבעון השלישי של שנת 2008: מהדו"ח שפרסמה החברה אתמול (ד'), עולה כי ברבעון המדווח הרווח הנקי הסתכם ב-296.2 מיליון שקלים – עליה של 38.4% מ-214 מיליון שקלים ברבעון השלישי של 2007. הרווח הנקי למניה עמד על 1.92 שקלים – עלייה של 40.1% לעומת 1.37 שקלים למניה ברבעון השלישי של 2007. בשלושת חודשי הרבעון המדווח הציגה החברה הכנסות בסך 1.64 מיליארד שקלים – עליה של 2.19% לעומת הכנסות של 1.6 מיליארד שקלים ברבעון המקביל בשנה הקודמת.
ההכנסות היו מחולקות כדלקמן: הכנסות משירותים, בין השאר ממכירת זמן אוויר, עלו ל-1.46 מיליארד שקלים – עליה של 4.07% לעומת 1.6 מיליארד שקלים ברבעון המקביל בשנה הקודמת; ההכנסות ממכירת ציוד, דוגמת טלפונים ניידים, ירדו ל-177.88 מיליון שקלים – ירידה של 11.04% לעומת 199.95 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנה הקודמת.
הצמיחה בהכנסות משירותים משקפת בעיקר את הגידול בבסיס הלקוחות בשיעור של 3.1%; גידול במשקלם היחסי של מנויים המשלמים בדיעבד (מנויי "post-paid") עם רמות גבוהות יותר של ARPU (ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי) בתמהיל המנויים; ממוצע גבוה יותר של דקות שימוש; וצמיחה בהכנסות מנתונים ומתוכן. צמיחה זו מותנה במידת מה בשל הירידה בהכנסה הממוצעת לדקה, הנובעת מלחצים תחרותיים ומהתערבות רגולטורית, הכוללת את ההורדה של תעריפי קישור הגומלין בכ-14% אשר נכנסה לתוקפה ב-1 במרץ 2008, כשלב האחרון בתוכנית משרד התקשורת להוריד באופן הדרגתי את דמי קישור הגומלין במהלך השנים 2005 עד 2008.
בכל תשעת הראשונים של שנת 2008 החברה הציגה הכנסות של 4.77 מיליארד שקלים – עליה של 6.28% לעומת 4.49 מיליארד שקלים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח הנקי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008 עמד על 786.80 מיליון שקלים – עליה של 23.34% לעומת 637.93 מיליון שקלים בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הרווח הנקי למניה עמד על 5.01 שקלים – עליה של 23.7% לעומת 4.05 שקלים בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.
הרווח הגולמי הכללי של החברה ברבעון הסתכם ב-628.16 מיליון שקלים ברבעון השלישי – עליה של 19.08% לעומת 527.5 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח הגולמי השולי הסתכם ב-38.4% לעומת 32.95% ברבעון המקביל בשנה הקודמת. העלייה הגבוה ברווח הגולמי נובעת משום שההוצאות בגין יצירת ההכנסות פחתו ב-6.11%.
ההוצאות התפעוליות ברבעון השלישי של 2008 הסתכמו ב-158.7 מיליון שקלים – עליה של 15.2% בהשוואה ל-137.8 מיליון שקלים ברבעון השלישי של 2007. בעקבות כך, הרווח התפעולי הכולל ברבעון השלישי של 2008 הסתכם ב-469.4 מיליון שקלים – עליה של 20.5% בהשוואה ל-389.7 מיליון שקלים ברבעון השלישי של 2007. ה-EBITDA, כלומר הרווח ללא מס הכנסה ופחת, הסתכם ב-624.2 מיליון שקלים – עליה של 15.7% לעומת 539.3 מיליון שקלים ברבעון השלישי של 2007.
החברה סיימה את הרבעון עם מזומנים ושווי ערך מזומנים בסך 131.37 מיליון שקלים – לעומת 148.1 מיליון שקלים בסוף שנת 2007. בסוף הרבעון היו לחברה 2,882,000 מנויים בקירוב – 36 אלף יותר מאשר בסוף הרבעון השני של שנת 2008, והיא מסיימת את הרבעון עם נתח שוק של כ-32%.
בהתייחסו לתוצאות הרבעון, אמר דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר: "אני מאוד מרוצה מתוצאות הרבעון השלישי. למרות התחרות העזה והיישום הנוכחי של פעילויותינו האסטרטגיות החדשות, הצלחנו לשמור על מבנה עלויות תחרותי ולהשיג שולי רווחיות מרשימים. בזמנים אלו של חוסר יציבות ואי וודאות כלכלית, המבנה הפיננסי הגמיש של פרטנר, אשר בא לידי ביטוי ביכולת שלנו לייצר תזרים מזומנים חזק ויציב, מהווה את אחת החוזקות המרשימות של החברה. מבנה פיננסי זה משקף את מבנה המאזן היציב של פרטנר, את עמדתה התפעולית הבריאה כמו גם את יכולתה להמשיך ולייצר ערך עבור בעלי מניותיה תוך הטמעה אקטיבית של יוזמות חדשות".
"כפי שהודענו לאחרונה, פרטנר צפויה להתחיל בעתיד הקרוב ב'השקה רכה' של סל השירותים החדש, אשר יכלול שירותי גישה לאינטרנט (ISP), תיבת דואר אלקטרוני, רשת ביתית אלחוטית מתקדמת (Wi-Fi), טלפוניה נייחת מבוססת פס רחב (VOB) ושירותי מולטימדיה אינטרנטיים בידוריים, ובכך עושה צעד נוסף לקראת יישום האסטרטגיה של החברה להתפתח ממפעיל סלולרי טהור לספק של שירותי תקשורת ומדיה מגוונים".
"באמצעות פיתוח נוכחות נרחבת בבית הלקוח, פרטנר תציע ללקוחותיה את היתרונות שבסינרגיה בין השירותים החדשים לבין פעילות הליבה שלה תוך שהיא מחזקת את מעמדה כחברת תקשורת מובילה בישראל. אנו קוצרים כעת את פירותיה של גישתנו העסקית המאופיינת בשמרנות ובראייה פונדמנטליסטית. אני סמוך ובטוח, כי אנו נמצאים בעמדה חזקה שתאפשר לנו להתמודד עם אתגרי העתיד".
תגובות
(0)