הושקה גרסה 11.04 של אובונטו

המהדורה הושקה תחת השם Natty Narwhal וכוללת גרסאות לתחום השרתים ולתחום הצרכני כאחד ● בין היתר, היא כוללת החלפת שולחן העבודה המסורתי של גנום ב-Unity, עדכון של התוכנות העיקריות ותהליך התקנה קל יותר

קנוניקל (Canonical), החברה העומדת מאחורי הפצת לינוקס הפופולרית אובונטו (Ubunto), השיקה בסוף השבוע את המהדורה הסופית של גרסה 11.04 של מערכת ההפעלה. המהדורה הושקה תחת השם Natty Narwhal ("לוויתן אציל" או, ליתר דיוק, "לווייתן חד קרן נאה") וכוללת גרסאות לתחום השרתים ולתחום הצרכני כאחד.

הנקודה הבולטת במהדורה החדשה היא החלפת שולחן העבודה המסורתי של גנום (Gnome) ב-Unity. זה אמנם מבוסס על גנום, אך מציג ממשק שונה לחלוטין בצורת עמודה שממוקמת בצד המסך, שניתן לגרור אליה צלמיות של יישומים קבועים ומסמכים שאליהם רוצה המשתמש לקבל גישה ישירה יותר. מדובר בפס כלים שמזכיר במהותו את שורת המשימות של חלונות (Windows) ואת ממשק המשתמש הגרפי של Mac OS. יצוין, כי בעת שהמשתמש עובד בתוכנה כלשהי על מסך מלא, פס הכלים מוסתר באופן אוטומטי ומופיע שוב רק כשמזיזים את העכבר לקצה המסך.

תהליך ההתקנה של אובונטו 11.04 קל יותר מתמיד וכמעט שאינו זקוק להתערבות המשתמש. במהלך ההתקנה, בדומה לחלונות, מוצגים מסכים שמראים את התוכנות העיקריות שמותקנות ביחד עם מערכת ההפעלה כשהן מסודרות לפי נושאים. כך, למשל, אמורה גרסה זו לתמוך בפלאש (Flash) באופן קל וישיר מתמיד.

כמו בכל גרסה של אובונטו, או בכל הפצת לינוקס (Linux), מוגשת מערכת ההפעלה עם גרסאות מעודכנות של התוכניות העיקריות. כך, למשל, מבוססת אובונטו 11.04 על ליבת לינוקס 2.6.3.38 ועל גנום 2.32.1. בחלק התוכנה ניתן למצוא את הגרסה המעודכנת של פיירפוקס (Firefox) – גרסה 4. הוא אף כולל הופעה רשמית ראשונה של LibreOffice, ערכת התוכנות המשרדיות שניתן לומר שתפסה את מקומה של OpenOffice.org, שככל הנראה הגיעה לסוף דרכה.

שינוי נוסף נמצא בשולי מרכז התוכנה של אובונטו: כעת ניתן להציע דרכו יישומים שאינם חינמיים, בדומה למרכזי תוכנה של מערכות הפעלה אחרות – מ-AppUp של מיקרוסופט (Microsoft) ועד לחנות היישומים של אפל (Apple). המטרה היא למשוך לתחום כתיבת התוכנות לאובונטו יותר יצרני תוכנה שמעדיפים פלטפורמות אחרות שבהן הם יכולים להרוויח כסף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים