בט סמית, יבמ: "הטכנולוגיה הביאה למשתמשים חכמים, אבל השאירה אותנו טיפשים במיחשוב הארגוני"

לדברי סמית, סגנית נשיא ל-Websphere בחטיבת התוכנה של יבמ, קיים פער עצום בין היישומים החכמים שכל אחד מאיתנו מיישם בחיי היום יום לבין האימוץ של טכנולוגיות אלה בשוק הארגוני, "וזה דבר שמורגש היטב יותר ויותר" ● "ההתפתחויות בשוק ה-IT יצרו מצב שהמערכות המובנות והמוכנות מראש לשוק הארגוני המסורתי הגיעו לרוויה; הן לא יכולות לתת מענה לדברים החדשים שקורים מסביב", אמרה

"העשור האחרון שינה לגמרי את חיינו כפרטים, והוא מסמל את המעבר מהטלפון הנייח לעידן המובייל. בעזרת הטכנולוגיה, קיבלנו את היכולת לנגישות כמעט בלתי מוגבלת לכל מקום ומכל מקום, ביטלנו את מגבלות רוחב הפס ואנחנו בעיצומו של עידן המוביליות, עם ארבעה מיליארד משתמשים במכשירים ניידים מכל סוג שהוא, שעושים זאת למטרות שונות". בדברים אלה פתחה בט סמית, סגנית נשיא ל-Websphere בחטיבת התוכנה של יבמ (IBM), את מליאת הסיום של כנס התוכנה Impat 2011 שהענק הכחול עורך השבוע בלאס ווגאס.

לדברי סמית, "הטכנולוגיה בעידן הנוכחי הפכה אותנו למשתמשים ולקוחות חכמים, אבל השאירה אותנו טיפשים כעובדים במיחשוב הארגוני". היא הוסיפה, כי קיים פער עצום בין היישומים החכמים שכל אחד מאיתנו מיישם בחיי היום יום שלו לבין האימוץ של טכנולוגיות אלה בשוק הארגוני, "וזה דבר שמורגש היטב יותר ויותר".

"ההתפתחויות בשוק ה-IT יצרו מצב שהמערכות המובנות והמוכנות מראש לשוק הארגוני המסורתי הגיעו לרוויה. הן לא יכולות לתת מענה לדברים החדשים שקורים מסביב", אמרה סמית. "מה שיוביל את העסקים לאמץ את הטכנולוגיות החדשות לתוך השוק הארגוני, תוך התאמות מחייבות, זו הגלובליות".

היא הוסיפה, כי "הגלובליות מורכבת ממיקור-חוץ, מתקשורת ומבידול עסקי. הכלים שאנחנו מכריזים עליהם כאן, ובמיוחד פלטפורמת ה-Websphere, נועדו לאפשר לכם, הלקוחות, לבצע את הבידול".

"יש מיליוני טלפונים חכמים בעולם שמצויים בשימוש בארגונים שונים", ציינה סמית. "מה שמבדל אותם זה לא הטלפון, נוקיה (Nokia) או אפל (Apple) מייצרות את אותם מכשירים לכולם, אלא היישומים והיכולת של הארגון לנצל את הכלים העומדים לרשותו כדי לבדל את עצמו. בין היתר, מדובר בחבילת הפתרונות שהוצגו בכנס ומתכנסים כולם על פלטפורמת ה-Websphere".

"האתגר הגדול הוא בתקשורת", המשיכה סמית, "והשאלה המרכזית היא איך הכול עובד ביחד ונותן מענה ללקוחות תובעניים וחסרי סבלנות לזמן תגובה איטי ולשירות לא טוב".

סמית סיכמה באמרה, כי "המוצרים שהוצגו בשלושת ימי הכנס מהווים את הדור הבא של B2B, כשבתוכו כבר נכנסים המושגים של העידן החדש: פייסבוק (Facebook), יו-טיוב (YouTube), אפל, גוגל (Google) ואחרים. זאת, במקביל ל-B2C, שמייצרים חווית לקוח חדשה בעידן של משתמשים אונליין".

"המסחר החכם" של יבמ

בהמשך המליאה ציינו הדוברים, כי מיזם "המסחר החכם" (Smarter Commerce) של יבמ פונה לשוק שצפוי לצמוח ל-20 מיליארד דולרים ב-2015. סל המוצרים החדשים של יבמ בתחום המסחר האלקטרוני כולל כלים משופרים לניתוח אנליטי, בדמות WebSphere Commerce ו-Coremetrics web analytics, המאפשרים ללקוחות להפיק מידע מהר יותר ולבצע ניתוח סטטיסטיים וכן להציג גרפים ולוחות מחוונים מעודכנים על מנת לנתח את יעילות מסעות השיווק, הביצועים של מוקדי שירות לקוחות ותפוקות מיזמי מכירה בריבוי פלטפורמות – הכול על מנת לנהל טוב יותר ולשפר את חוויית הלקוח.

יבמ מציגה ב-Impact 2011 שורת דוגמאות ללקוחות וארגונים מכל גודל, העושים שימוש בתשתיות התוכנה שלה בסביבת מיחשוב ענן. יצוין, כי 20 מיליון משתמשי קצה, בעסקים מכל העולם, נשענים כיום על סביבת תוכנה המסופקת להם על ידי יבמ במתכונת של תוכנה כשירות (SaaS).

במהלך הכנס, שיינעל שננעל הערב (ה'), הוצגו כמה דוגמאות של סיפורי לקוחות שמיישמים את תפיסת המסחר החכם: כך, למשל, חברת מימון כלי הרכב המסחריים הגדולה ביותר בהודו, Shriram Transport Finance Company, בחרה בכלי העבודה השיתופיים באמצעות IBM LotusLive iNotes לניהול מערך הדואר האלקטרוני ויומן הפגישות המשותף שלה; חברת האנרגיה הנורבגית Lofotkraft תשתמש בכלי התשתית של יבמ, LotusLive Engage, לשיתוף קבצים, ניהול פרויקטים, ניהול פגישות ועידה מקוונות ויישומי צ'אט עם לקוחות, ספקים ובמסגרות פנימיות בין עובדי החברה; וחברת MedImpact מסן דייגו, המספקת שירותי ניהול של תוכניות ביטוח רפואי בארצות הברית, משתמשת בטכנולוגיית הענן של יבמ לניהול כולל של תהליכי העבודה. כלים חדשים של יבמ, ובמרכזם Blueworks Live, אפשרו ל-MedImpact לעדכן ולהתאים את תהליכי העבודה שלה לסביבת ענן, בתוך ימים ספורים בלבד – במקום שבועות שנדרשו למשימות שכאלה בעבר.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים בארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים