סטיב מילס, יבמ: "SOA היא ארכיטקטורה נהדרת, אבל סגורה – ובעידן האג'ילי זה לא עובד יותר"

על מנת להגיע למצב של אג'יליות, אמר מילס, סגן הנשיא הבכיר של יבמ ומנהל קבוצת המערכות והתוכנה של החברה, כי "דרושה SOA בריאה וחזקה. יבמ עובדת על בניית התשתית המושלמת, כי הבנו שלקוחותינו רוצים לקשור כמה שיותר שירותים ביחד, כדי לקבל את הגמישות העסקית המתאימה להם" ● לדבריו, "בדרך זו ניתן לסייע לארגונים לבנות פחות יישומים, להשתמש יותר במה שכבר קיים וכך לייצר תועלות כלכליות אמיתיות, על ידי הורדת עלויות"

"בעשור  האחרון, היינו כולנו מצויים במסע אחד גדול שנקרא SOA, ארכיטקטורה מוכוונת שירותים. מטרתו הייתה לבנות עסקים אג'יליים, ולנצל ככל האפשר את היכולת לשדרג תהליכים עסקיים באופן סטנדרטי. אלא שלא הבנו כי ה-SOA סגורה לארגון שלך  בלבד, ולא דיברה עם ארכיטקטורות ויישומים אחרים. זה מצב שלא יכול להיות היום, בעידן של עסקים אג'יליים (זריזים, גמישים ומסתגלים בקלות, י.ק.)", כך אמר סטיב מילס, סגן הנשיא הבכיר של יבמ (IBM) ומנהל קבוצת המערכות והתוכנה של החברה.

מילס דיבר אתמול (ג') בפתח מליאת היום השני של כנס IMPACT2011 שעורך הענק הכחול השבוע בלאס וגאס. בכנס משתתפים יותר מ-8,500 איש.

לדבריו, מטרת יבמ היא לסייע לארגונים למקסם את השקעתם ב-IT, "כאשר נדרש למצות את המירב מהיישומים הרצים במערכות ה-IT הארגוניות ומהמידע שעליהם. על היישומים והתהליכים העסקיים לרוץ במקביל ובצורה  חופשית, על מנת לתמוך ביעדים העסקיים של הארגון. בנוסף, נדרשת קישוריות חוצת יישומים לשם כך". הוא ציין כי מיחשוב הענן מספק חלק מהתכונות הנדרשות לניהול התהליכים העסקיים הללו.

על מנת להגיע למצב של אג'יליות, אמר מילס, "דרושה SOA בריאה וחזקה. יבמ עובדת על בניית התשתית המושלמת, כי הבנו שלקוחותינו רוצים לקשור כמה שיותר שירותים ביחד, כדי לקבל את הגמישות העסקית המתאימה להם". לדבריו, "בדרך זו ניתן לסייע לארגונים לבנות  פחות יישומים, להשתמש יותר במה שכבר קיים וכך לייצר תועלות כלכליות אמיתיות, על ידי הורדת  עלויות. בקרב מרבית העסקים, 70% מהמשאבים של המיחשוב מנוצלים לטובת הרצת תוכנות פשוטות".

מילס ציין כי העשור האחרון בעולם ה-IT היה "דרמטי", לדבריו, וכדוגמה לכך היא את מחשב העל ווטסון, שהתמודד וניצח בשעשועון הטלוויזיה ג'פרדי. המחשב, אגב, מוצג בתערוכה הנערכת במקביל לכנס. "ווטסון בסך הכל בן ארבע", אמר מילס, "אבל הוא משקף 40 שנות עבודה".

ההכרזות של היום השני
ביום השני לכנס יבמ השיקה כלי תוכנה ושירותים חדשים לתחום המסחר האלקטרוני, תחת הכותרת "מסחר חכם". המיזם הזה פונה לשוק הצפוי לצמוח ולגדול ל-20 מיליארד דולרים בשנת 2015. יבמ מציעה לתחום המסחר האלקטרוני כלים לניתוח אנליטי, בדמות WebSphere Commerce ו-Coremetrics web analytics המאפשרים ללקוחות להפיק מידע מהיר יותר ולבצע ניתוח סטטיסטיים. הכלים גם מותאמים לאלו שרוצים לעבוד בסביבת מיחשוב ענן.

עוד הושק פתרון חדש, Coremetrics Lifecycle, המסופק מן הענן ומסייע במעקב אחר אבני דרך בתהליך המגע עם הלקוח, ומאפשר למקד את ההשקעות בתוכניות שיווק, תכנים ומוצרים – על מנת לשפר את התוצאות הסופיות. לצורך תכנון וביצוע תהליכי ניהול שרשרת אספקה, מציעה יבמ לשלב בין WebSphere Commerce ובין מערכת ניהול ההזמנות Sterling Order Management. כך, נמסר, ניתן להבטיח מיטוב של מלאי ואספקת תמונה מקיפה יותר של המלאי ומקורות המוצרים האפשריים.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים