הערכה: אם הוט תרכוש את מירס – השתיים תוכלנה להשתחרר מכבלי הרגולציה

"מירס זקוקה להשקעה בשדרוג הרשת - אך לא יכולה לקבל רישיון לעבור ל-WiMAX, והוט ממילא רצתה להפוך למפעילת סלולר, ולו גם וירטואלית - והיא אינה יכולה", אומר מיקי ברקאי, יועץ תקשורת בכיר, בעקבות הידיעות אודות פגישות שנערכו בין מנכ"ל הוט למנכ"ל מירס, בענין מיזוג בין השתיים ● החברות מכחישות

מיקי ברקאי, יועץ מערכות תקשורת

מיזוג בין הוט למירס עשוי להיות טוב לשתי החברות, אומר מיקי ברקאי, יועץ בכיר לתחום התקשורת, על רקע הידיעות בדבר פגישות בין הרצל עוזר – מנכ"ל הוט, לבין אברשה בורנשטיין – מנכ"ל מירס. שתי החברות מסרבות להגיב על הידיעה.

לדברי ברקאי, שתי החברות נמצאות על פרשת דרכים: הוט, בכך שהיא מחפשת דרכים להתרחב ואחת מהן היתה להפוך ל-MVNO, מפעילת סלולר וירטואלי. מירס מצידה, מציין ברקאי, רצתה להתרחב באמצעות הקמת רשת WiMAX, אשר תאפשר לה לקפוץ דור סלולרי. "שתיהן מנועות מלנקוט בצעדים אלה, עקב מגבלות רגולטוריות מצד משרד התקשורת", מסביר ברקאי, "המשרד לא מאפשר – לכל אחת מהן בנפרד מסיבות אחרות – להתקדם בכיוון העסקי שהן מבקשת".

הוא הוסיף, כי "רכישה של מירס על ידי הוט, תאפשר לשתיהן לעקוף את הבעיה הרגולטורית. במקום להפוך למפעיל וירטואלי, הוט תהפוך למפעיל ממשי, ואילו מירס תצטרף לקבוצה. זאת, כפי שפלאפון הצטרפה לקבוצת בזק וכפי שקבוצת IDB כוללת את סלקום ונטוויז'ן".

האם לדעתך מוטורולה תרצה למכור את מירס?
"מוטורולה הצהירה יותר מפעם אחת שהיא לא רוצה להיות מפעיל – מסיבות עקרוניות. ישראל היא חריגה למדיניות זו של החברה, מכיוון שמוטורולה היא בעלים של שני מפעילים – מירס וביפר. אפשר לראות את מירס כמעין 'שדה ניסוי' למוצרי מוטורולה. ההערכה שלי הייתה שמוטורולה רצתה להשתמש במירס, כדי לבדוק את מוצרי ה-WiMAX  שלה, ואולם מסלול זה תקוע, בשל חוסר האפשרות הרגולטורית של מירס להקים רשת שכזו. מעבר לרגולציה, היו דיווחים על כך שמירס חיפשה גם תמיכה פיננסית, שתעזור לה להרים את התקציב של מאות מיליוני דולרים לשם הקמת רשת חדשה. יתכן שבכל מקרה, מוטורולה, כבעלת מירס, חיפשה משקיע. יתכן שהצעד הזה עונה על בעיית ההשקעה".

אז למה לדעתך החברות שומרות על איפול?
"לפי העולה מהתקשורת, מדובר בעוד מקרה קלאסי של חברות שלא אוהבות לדבר על מגעים בטרם הם הבשילו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים