עיבוד מיליארד רשומות ב-80 שניות – בכנס SAS בלאס ווגאס

במהלך הכנס, שנערך בהשתתפות 3,000 איש מרחבי העולם, ביצעה קיית קולינס, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיה בחברה, הדגמה של עיבוד מהיר של כמויות מידע גדולות ● הוא אמר, כי "המשחק משתנה, ועיבודי נתונים שלקחו ימים יתבצעו בדקות ושניות" ● ד"ר ג'ים גודנייט, מנכ"ל SAS, אמר, כי החברה "עדיין נמצאת בעסק של חיסכון בזמן"

SAS

כ-3,000 משתתפים מכל רחבי העולם גדשו את אולם הכנסים המרכזי של מלון סיזר פאלאס בלאס ווגאס לפתיחת כנס המשתמשים העולמי של SAS. רבע מן הנוכחים הגיעו מחוץ לארצות הברית. בין המשתתפים הישראליים בכנס היו, בין היתר, את בועז גלינסון, מנהל צוות ניהול סיכונים מבנק לאומי, ואפילו נציגות מן הביטוח הלאומי. כמו כן, השתתפו באירוע אנשי מיה מחשבים, הנציגה הבלעדית של SAS בישראל, בראשות צבי צוויג, מנכ"ל החברה.

במסגרת הכנס הכריזה SAS על מספר פריצות דרך חשובות. "הצבנו לעצמנו את היעד של שינוי העולם", אמר קיית קולינס, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיה בחברה, במהלך הדגמה שביצע של עיבוד מהיר של כמויות מידע גדולות. הוא ציין, כי המהירות היא "הדרך לשלב כמות נתונים עצומה ואנליטיקה גדולה. המשחק משתנה, ועיבודי נתונים שלקחו ימים יתבצעו בדקות ושניות". כך, למשל, על מנת לייצר מודל המבוסס על מיליארד רשומות נדרשו בהדגמה כ-80 שניות.

כמו כן, הכריזה SAS בכנס על פיתוחים חדשים בתחום המדיה החברתית, שנוספו על אנליטיקת המדיה החברתית שהוכרזה בשנה שעברה. כן הוכרזו מוצרים חדשים בתחומים נוספים, בהם הממשל, אכיפת החוק וניהול רפואי חוצה תחומים, המסוגל להציל חיים ולהתריע על סיכוני טיפולים מתנגשים.

מ-300 משתתפים – ל-3,000

לפני 35 שנה שינתה SAS את עולם המיחשוב כשנכנסה לעולם העסקים מבסיסה בקמפוס בצפון קרוליינה. בפתיחת דבריו סיפר ד"ר ג'ים גודנייט, מנכ"ל החברה, על כנס המשתמשים הראשון שלה, שנערך לפני 25 שנה בפלורידה ואירח כ-300 איש. "מאז ממשיך הכנס להתקדם ולצמוח, תוך שהוא מהווה נדבך חשוב בלימוד שאנחנו עושים על מנת להפוך אפקטיביים יותר ומותאמים יותר לצרכים", אמר. הוא ציין, כי "לקוחותינו אפשרו לנו ליהנות מ-35 שנים של צמיחה מתמידה". ואמנם, ב-2010 השיגה SAS שיא הכנסות של 2.43 מיליארד דולרים – עליה של יותר מ-5% לעומת 2009. בנוסף, המשכיה החברה לעמוד במקום הראשון ברשימת מקומות העבודה הטוב בעולם.

ד"ר גודנייט הוסיף, כי "כמויות הנתונים ומורכבויות האנליזה והעיבוד הלכו וצמחו. בשנה האחרונה עבדנו עם בנק עולמי מסינגפור על בעיות מורכבות של יותר מ-40 אלף משתנים ומדדי סיכון והשתמשנו בהם על מנת לייצר 200 אלף מצבי שוק. זאת עבודה שבעבר הלא רחוק דרשה 18 שעות עיבוד והופחתה ל-15 דקות, תוך שימוש בטכנולוגיית המיחשוב המהירה שלנו".

"SAS עדיין נמצאת בעסק של חיסכון בזמן", ציין ד"ר גודנייט. לדבריו, המהירות הינה אחד התחומים שבהם משתנים כללי המשחק – לא עוד המתנה של שעות, ימים ושבועות על מנת לנהל באופן מושכל כמויות נתונים עצומות ומודלים מורכבים.

צבי צוויג, מנכ"ל מיה מחשבים, אמר, כי "SAS מציבה מענה BI יעיל יותר, מהיר יותר ונגיש יותר מאי פעם, באמצעות אנליטיקה מובילה וטכנולוגיה העונה לצרכי העתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים