גוגל ומוזילה יתמכו יחד בתקן להאצת גרפיקת תלת ממד באינטרנט

פיתוח התקן ייעשה על ידי איגוד חברות ההיי-טק קרונוס, באמצעות קבוצת עבודה, שבראשה יעמדו נציגי מוזילה ● מאט פפקיפוס, מנהל הנדסה בגוגל, אמר, כי "ככל שעוברים יותר תכנים לאינטרנט, ונוכח הרחבת השימוש בשפת ג'אווה סקריפט, הגיעה העת להאיץ את הפיתוח בתחום" ● מיקרוסופט, שפרשה מהאיגוד, לא תיקח חלק בפרויקט

איגוד חברות ההיי-טק הגדולות קרונוס הודיע, כי יפתח תקן פתוח, שהשימוש בו אינו כרוך בתמלוגים, להאצת התצוגה של גרפיקה תלת ממדית באינטרנט. ביצוע הפיתוח ייעשה על ידי קבוצת עבודה, שבראשה יעמדו נציגים של מוזילה. מהאיגוד מסרו, כי כל חברה אחרת שתרצה, תוכל להצטרף לקבוצה. גוגל הודיעה על תמיכתה בפיתוח המוצע.

עד כה פותחה במסגרת קרונוס שורה של תקנים בתחום הגרפיקה, ובהם OpenGL, OpenGL ES, OpenCL, OpenMAX, OpenVG, OpenSL ES, OpenKODE ו-Collada. באיגוד הודיעו, כי יבחנו דרכים לשלב את טכנולוגיית ECMAScript – חלק משפת ג'אווה סקריפט – בתקנים הגרפיים OpenGL ו-OpenGL ES 2.0, המשמשים במחשבים ובמכשירים משובצים. זאת, מתוך שאיפה להציג גרפיקה מתקדמת בצורה טובה יותר ולהפעיל אותה בצורה חלקה יותר בדפדפני אינטרנט. כך יוכלו יישומי אינטרנט שפועלים בדפדפן להתחרות בצורה יעילה יותר ביישומים שפועלים בסביבות גרפיות מתוחכמות יותר. עם זאת, לא יהיה בכך כדי לפתור בעיות של רוחב פס, למשל.

בהודעה שפרסם בבלוג כתב מאט פפקיפוס, מנהל הנדסה בגוגל, כי "ככל שעוברים יותר תכנים לאינטרנט, ונוכח הרחבת השימוש בשפת ג'אווה סקריפט, הגיעה העת להאיץ את הגרפיקה התלת ממדית באינטרנט. אנו, בגוגל, שמחים להעמיד את המומחיות שלנו בגרפיקה ובפיתוח לאינטרנט לרשות הפרויקט".

גם ולדימיר ווקיצ'ביץ, העומד בראש צוות הגרפיקה של מוזילה, הביע את תמיכתו בתוכנית של קרונוס. "יישומי האינטרנט מציעים כבר היום יכולות שעד לא מכבר נראו רק ביישומים מקומיים, ובכלל זה אפשרות לפעול שלא במקוון, שמירה של נתונים במחשב המקומי ותמיכה באודיו ווידאו", כתב ווקיצ'ביץ בהודעה שפרסם בבלוג. "האצה של גרפיקה תלת ממדית תבטיח שיישומי האינטרנט יעניקו חוויה עשירה יותר ותאפשר פיתוח של יישומים מסוגים חדשים". עוד הדגיש ווקיצ'ביץ את החשיבות של התמיכה בתקן משום שמרבית המחשבים השולחניים, ואפילו טלפונים חכמים מתקדמים, כוללים כבר יכולות של האצת חומרה.

קרונוס כולל את מרבית החברות המובילות בתחומי החומרה והתוכנה, בהן אדובי, AMD, אפל, גוגל, יבמ ואינטל. בולטת בהעדרה מיקרוסופט, שפרשה ממנו ב-2003 כדי להתמקד בטכנולוגיית DirectX הפרטית שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים