גוגל מציגה שיפורים בחיפוש: שיוך יעיל יותר של מילות מפתח והגדלת הדגימות מדפים שנמצאו

שיוך תוצאות החיפוש מסייע להציג גם תוצאות שאינן מכילות בהכרח את מילות המפתח שהוזנו ● הדגימות הגדולות יותר מסייעות לעמוד על הקשר התוצאות, בעיקר במקרים שבהם הוזנו מילות מפתח רבות ● אודי מנבר, סגן נשיא להנדסה בגוגל: "ב-2007 יישמנו למעלה מ-450 שיפורים במנוע החיפוש"

על מנת לבסס את מעמדה בשוק החיפוש מול מתחרים חדשים שצצו לאחרונה, הכריזה גוגל אתמול (ג') על שני שיפורים נוספים במנוע החיפוש הפופולרי. בדרך כלל נמנעת החברה מלחשוף שיפורים שהיא מבצעת באלגוריתמים של מנוע החיפוש. על פי אודי מנבר, סגן נשיא להנדסה בגוגל, ב-2007 לבדה יישמה גוגל למעלה מ-450 שיפורים במנוע החיפוש – ממוצע של תשעה שיפורים לשבוע – אם כי בשנת 2008 ירד מעט קצב השיפור. ובכל זאת, על פי אורי אלון, מומחה טכני בצוות החיפוש של גוגל, "אנו ממשיכים לשפר את מנוע החיפוש למרות שבדרך כלל איננו מודיעים על כך".

שני השיפורים החדשים הם שיוך יעיל יותר של מילות המפתח ודגימות גדולות יותר מהדפים שנמצאו. השיוך של תוצאות החיפוש מסייע להציג גם תוצאות מתאימות שאינן מכילות בהכרח את מילות המפתח שהוזנו. על פי אלון, השיוך אינו מתבסס על המשמעות הסמנטית של המלים, אלא על טכנולוגיה של כריית נתונים. כך, למשל, מי שיחפשו אחר "יסודות הפיזיקה" יקבלו תוצאות שעוסקות בתורת היחסות או במומנט זוויתי,  אפילו אם אלו אינן מכילות את מילות המפתח שהוזנו.

הדגימות הגדולות יותר מסייעות לעמוד על ההקשר של כל תוצאה שמוצגת, בעיקר במקרים שבהם הוזנו מילות מפתח רבות. אלון לא ידע לומר עד כמה עשויים שיפורים אלה להשפיע על שביעות הרצון הכוללת של המשתמשים במנוע החיפוש של גוגל, אך לדבריו הם יסייעו ליותר משתמשים למצוא את המידע המבוקש. "אנו עדים ליותר משתמשים שלוחצים על קישור ונותרים באותו דף מבלי לשוב מיד למנוע החיפוש" – ומכאן ניתן להסיק שמצאו את מבוקשם, על פי אלון. עם זאת, גם אלון מודה שלמרות השיפורים המתמידים, "עוד נותרה לנו עבודה רבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים