סטיב ג'ובס יזומן לעדות בתביעה שהוגשה נגד אפל בטענה להפרת חוקי ההגבלים העסקיים

התביעה הוגשה ב-2005 על ידי משתמשי iPod ורוכשי שירים בטענה, כי השימוש שעושה אפל בתוכנת FairPlay לניהול הרשאות בתכנים דיגיטליים משום הפרה של החוק ● ג'ובס ישיב לשאלות שמתייחסות להשקה של תוכנת Harmony על ידי חברת RealNetworks, לתגובה של אפל לתוכנת Harmony ולעדכון התוכנה של נגני iPod בהמשך אותה שנה

ועכשיו האופרה. סטיב ג'ובס

בית המשפט הורה אתמול (ג') לזמן את סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל (Apple), לעדות בתביעה שהוגשה ב-2005 נגד החברה. על פי אותה תביעה, יש בשימוש שעושה אפל בתוכנת FairPlay לניהול הרשאות בתכנים דיגיטליים (DRM) משום הפרה של חוקי ההגבלים העסקיים. הפרקליטים של אפל טענו, כי עדותו של ג'ובס מיותרת, משום שהיא לא תחדש דבר מעבר למה שכבר נאמר במסגרת המשפט, אולם השופט הווארד לויד קבע, כי אין בטענה זו כדי לפטור את ג'ובס מעדות.

התביעה, שהוגשה לבית המשפט של המחוז הצפוני בקליפורניה בסאן חוזה, נסבה על השימוש שעשתה אפל בעבר בתוכנת FairPlay כדי לקודד קבצי מוזיקה. בעקבות הקידוד ניתן היה להאזין לשירים שנרכשו בחנות iTunes רק בנגני iPod, בעוד שבנגני iPod לא ניתן היה להשמיע שירים שנרכשו בחנויות אחרות.

ג'ובס, מצידו, טען שהשימוש בתוכנת DRM נבע מהדרישות של חברות המוזיקה, ובסופו של דבר הורה ב-2009 להפסיק את השימוש בתוכנת FairPlay. הוראה זו סללה את הדרך למכירת שירים ללא אמצעים לניהול הרשאות בחנות iTunes.

למרות זאת, אפל עדיין נאלצת להתמודד עם התביעה שהוגשה נגדה ב-2005 על ידי קבוצה של משתמשי iPod ורוכשי שירים. אלה טענו שהשימוש שעשתה החברה בתוכנת FairPlay העניק לה מעמד של מונופול – הן בזירת נגני השמע הדיגיטליים והן בזירת השירים להורדה.

לראייה, מביאים התובעים את הניסיון שעשתה חברת RealNetworks ב-2004 להתחרות באפל עם תוכנת Harmony. תוכנה זו נועדה לעקוף את הגנות ה-DRM ולאפשר השמעה של קבצים דיגיטליים בנגני iPod. אפל איימה מיד לחסום את הגישה לשירים שמציעה RealNetworks בעדכון התוכנה של נגני iPod, וכך אכן עשתה. כתוצאה מכך, לא ניתן היה להשמיע עוד בנגנים אלה את התכנים שמקורם ב-RealNetworks.

יצוין, כי על אף שהורה לזמן את ג'ובס למתן עדות, פסק השופט לטובתה של אפל בחלק מסעיפי העתירה. התובעים דרשו שג'ובס ישיב לשאלות ביחס להחלטה המקורית של אפל ליישם את טכנולוגיית FairPlay וביחס לסירובה של החברה למכור לחברות אחרות רישיונות לשימוש בטכנולוגיה. השופט דחה דרישות אלה וקבע, כי ג'ובס ישיב במשך שעתיים לשאלות שמתייחסות אך ורק להשקה של תוכנת Harmony על ידי חברת RealNetworks, לתגובה של אפל לתוכנת Harmony ולעדכון התוכנה של נגני iPod בהמשך אותה שנה.

דוברת אפל מסרה, כי החברה מנועה מלהגיב, משום שהעניין עדיין מתברר בבית המשפט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים