שי טנא, גטר-טק: "כדי להמשיך לצמוח אנו חייבים להיכנס לתחומים חדשים"

"גטר-טק סימנה את תחום התקשורת כגורם צמיחה ולכן נכנסה לתחום טלפוניית ה-IP עם המערכות של אסטריסק", אמר טנא, מנכ"ל החברה, בפתיחת אירוע אסטריסק ישראל שהפיקה קבוצת אנשים ומחשבים ● לדבריו, "תחום טלפוניית ה-IP הוא תחום שבו להערכתנו קיים פוטנציאל לצמיחה וליצירת בידול משמעותי בינינו לבין המתחרים שלנו"

"קבוצת גטר-טק נוסדה לפני 56 שנים ונסחרת בבורסה מזה 16 שנים. כדי להמשיך לצמוח אנחנו לא יכולים להסתפק בתחומים הקיימים. כל 18 חודשים אנו חייבים להיכנס לתחומים חדשים שיש בהם ערך מוסף משמעותי עבור הלקוחות שלנו", כך אמר שי טנא, מנכ"ל גטר-טק, בפתיחת אירוע אסטריסק (Asterisk) ישראל שערכה החברה במרכז הכנסים אווניו בקרית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים.

"תחום טלפוניית ה-IP הוא תחום שבו להערכתנו קיים פוטנציאל לצמיחה וליצירת בידול משמעותי בינינו לבין המתחרים שלנו. לכן החלטנו להיכנס אליו עם המערכות של אסטריסק", אמר טנא.

לדברי חנוך פורת, מנהל תחום תקשורת וטלפוניית IP בגטר-טק, בארץ יש כ-16 אלף מערכות מבוססות אסטריסק שידוע עליהן, אך ככל הנראה ישנם ארגונים נוספים שמיישמים אסטריסק מבלי לדווח על כך. "מדובר בארגונים בגדלים שונים – ממשרדי עורכי דין ועד למרכזי שיחות של 1,200 קווים – שחלקם פשוט הורידו את המערכת והתקינו אותה על מחשב אישי", אמר פורת.

בתשובה לשאלה מהי הסביבה העסקית של אסטריסק בארץ, אמר פורת כי "אנחנו, כנציגים של דיג'יום (Digium), מקבלים פניות מכל אותן חברות שהם אקוסיסטם לתחום האסטריסק, כאשר ניתן לחלק אותן למספר תחומים: חברות מייעצות, חברות המפתחות פתרונות, וחברות המטמיעות אותם. להערכתי יש בארץ בין עשר לעשרים חברות מסוגים אלה. נוסף לכך יש תעשיה שלמה של חומרה סביב המערכת כגון טלפונים ו-Gateways. ההערכה שלנו היא ששווי שוק החומרה עומד על 40-50 מיליון דולרים, לא כולל שירותים נלווים".

חלק מנציגי החברות אליהן התייחס פורת הציגו במסלול המקצועי ובמסלול השיווקי. שלומי גוטמן, מנהל טכנולוגיות בחברת שטרודל, תיאר יישום של מרכזת IP מבוססת אסטריסק על תשתית ענן. לאחר מכן הבהיר את חשיבות השימוש בענן בעקבות אירועי רעידת האדמה ביפן, שבה כל היישומים המקומיים נפלו, אך יישומי ענן כגון ווב-מיילים ורשתות חברתיות המשיכו לפעול. לטענת גוטמן, חייהם של אנשים רבים ניצלו בזכות עובדה זו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים