דו"ח: מספר ימים לאחר ההשקה, וכבר נרשמה ירידה בנתח השוק של אינטרנט אקספלורר 8

נתח השוק של הדפדפן החדש של מיקרוסופט עמד אתמול (ב') על 1.86%, בהשוואה לשיא של 2.59%, שנרשם ביום א' ● ייתכן, כי הסיבה לירידה בנתח השוק נעוצה בקשיי הסתגלות לדפדפן החדש ובעובדה שאתרים רבים אינם מותאמים אליו ● מיקרוסופט חייבת שהדפדפן החדש יצליח, שכן בשנה האחרונה נרשמה ירידה של 8% בנתח שלה בשוק הדפדפנים

ירידה קלה נרשמה בנתח השוק של אינטרנט אקספלורר 8, שהגרסה הסופית שלו שוחררה ביום ה' האחרון: על פי נתונים שפרסמה חברת המדידה נט אפליקיישנס, נתח השוק של הדפדפן החדש של מיקרוסופט עמד אתמול (ב') על 1.86%, בהשוואה לשיא של 2.59% שנרשם ביום א'.

ייתכן, כי הסיבה לירידה בנתח השוק נעוצה בקשיי הסתגלות לדפדפן החדש: מנגנון Web Slices, למשל, המאפשר להציג תכנים דינמיים של צדדים שלישיים לא אהוד על כל הגולשים. בין התכנים הנכללים במנגנון זה ניתן למצוא שערי מניות או תוצאות של מכירות פומביות. בנוסף, אתרים גדולים רבים עדיין לא תומכים בתקני אינטרנט חדשים, ולא מוצגים היטב באקספלורר 8.

אחד הגולשים כתב בפורום של אקספלורר 8 באתר מיקרוסופט, כי "לאחר שהורדתי את הדפדפן החדש, אינני מצליח להדפיס כרטיסי ברכה מאתר American Greetings, ומוצגת לי הודעת שגיאה". אחרים דיווחו כי אפילו דפי אינטרנט שנוצרו בתוכנת פאבלישר של מיקרוסופט עצמה אינם מוצגים היטב בדפדפן החדש. "אתר החברה שלנו מבוסס על תבנית של מיקרוסופט פאבלישר 2007. לאחר ששדרגנו את הדפדפן מאקספלורר 7 ל-8, התפריטים ורכיבים רבים נוספים אינם מוצגים", כתב משתמש אחר. עם זאת, היו משתמשים שדיווחו, כי הם מרוצים מהדפדפן החדש.

מיקרוסופט חייבת שהאקספלורר 8 יהפוך ללהיט, לאחר שעל פי נתונים של נט אפליקיישנס, הנתח של הדפדפן שלה בשוק הדפדפנים ירד בשנה האחרונה מ-75% ל-67%. לעומת זאת, נתח השוק של דפדפנים מתחרים, דוגמת פיירפוקס של מוזילה וספארי של אפל, עלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים