בקרוב: MP3 בגרסה חדשה השומרת על איכות הצליל המקורית

הפורמט החדש, mp3HD, יתאפיין בתאימות לאחור, ויוכל לפעול על כל נגן שמבוסס על הפורמט הישן ● החיסרון: השמירה על איכות הצליל תבוא על חשבון יכולות הכיווץ - שיר באורך ארבע דקות יתפוס נפח של כ-14 עד 26 מגה-בייט

תומסון, מפתחת פורמט האודיו הדיגיטלי MP3, תשיק בקרוב את הדור הבא של הפורמט הפופולארי, אשר ייקרא mp3HD. החידוש העיקרי אמור לבוא לידי ביטוי בשמירה על איכות צליל מלאה, בניגוד לפורמט הישן, שההמרה אליו פגעה במידה מסוימת באיכות הצליל. יחד עם זאת, מדובר בעליה וקוץ בה – ההקפדה של תומסון על האיכות תגדיל באופן משמעותי את נפח הקבצים: שיר באורך ארבע דקות, שיכווץ לאיכות של  876קילו-בייט בשנייה, ישקול כ-26 מגה-בייט; כיווץ אגרסיבי יותר, של 474 קילו-בייט בשנייה, יביא את הקובץ לנפח של כ-14 מגה-בייט.

אחד היתרונות המרכזיים של פורמט ה-mp3HD, טמון בתכונת התאימות לאחור המאפיינת אותו, אשר אמורה לאפשר לו לפעול גם בכל הנגנים המבוססים על הפורמט הישן, אם כי באיכות הצליל הירודה, שנהוגה כיום. הסיומת של הפורמט תהיה זהה לסיומת הנוכחית (mp3), והקבצים יכילו בתוכם מידע נוסף לזה הכלול בפורמט הישן.

גורמים בשוק העריכו, כי הצלחתו של הפורמט החדש תהיה תלויה, במידה רבה, בנכונותן של יצרניות הנגנים הגדולות, כגון סנדיסק, מיקרוסופט, סמסונג ואחרות, לשלם לתומסון תמלוגים בעבור שילוב ה-mp3HD בנגנים שלהן. כמו כן, לא ברור האם הציבור הרחב, אשר נראה כי מסופק מאיכות הצליל של הפורמט הנוכחי, יהיה מוכן "לשלם" את המחיר הכרוך בנפח הדיסק הגדול יותר של קבצי ה-mp3HD, אשר יקטינו את כמות השירים שניתן יהיה לאחסן על הנגנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים