אמש: חברות הטכנולוגיה הסתערו על הסופרבול

מוטורולה אכזבה עם סיום שמאלצי, Salesforce.com קצת פספסה את המטרה ו-LivingSocial.com בחרה בהומור ● מצעד פרסומות המיליונים של הסופרבול

מדי שנה הופכת חגיגת הסופרבול הגדולה בארה"ב לזירת הפרסומות החשובה ביותר של חברות הענק, משום שמדובר בחשיפה אדירה בפני מאות מיליוני אמריקנים משולהבים. כל 30 שניות של פרסום במהלך משחק הסופרבול, ששודר אמש (א'), עולות כשלושה מיליון דולרים, ומסתבר שגם חברות טכנולוגיה החליטו לראות ולהיראות בזירה הזאת, עם כל התוצאות שעשויות לבוא.

צריך לזכור שפרסומות יכולות לעזור למוצר, אך יכולות גם לפגוע בו. במקרים מסוימים, הן יכולות להשפיע מעט מאוד – אם המוצר עצמו הוא משהו נחשק ביותר. את זה כנראה צריכים להבין החבר'ה במוטורולה (Motorola), שחשפו סוף-סוף את הסיפור המלא של "אפל-האח-הגדול-בואו-נתחיל-לחיות". הפרסומת מתארת את אלה שיש להם iPad כעדר של כבשים פתיות, טמבלים חסרי חיים, חסרי תחושה ואילמים, מוכי הלם.

הפרסומת הזו עשויה לעורר את השאלה, איך זה קרה? הרי אם טאבלט הזום (Xoom) קיים כדי לעזור ליצור עולם חדש – למה לקח כל כך הרבה זמן להגשים אותו? הרי ה-iPad פה כבר שנה. תהיה נוספת היא, למה הפואנטה של "1984-היא-אפל" מסתכמת בסך הכל בשמאלץ קטן ודביק של בחור/בחורה? ייתכן בהחלט שהזום הוא מכשיר נהדר, אבל הפרסומת הזאת לא עושה הרבה כדי לגרום לאנשים לחשוב שהוא לא יותר מהעתק קטן ומתוק.

Salesforce.com הציגה שתי פרסומות ל-Chatter.com. האמת היא שמהפרסומות לא בדיוק ברור למה היא מתכוונת ועל מה היא הוציאה משהו כשישה מיליון דולרים.

החיבה הידועה של האמריקנים לקופונים זכתה גם היא לפרסומות של חברות טכנולוגיה, כמו זו של LivingSocial.com – בדמות בדיחה של גבר לובש בגדי אישה.

ואפשר גם אחרת. למשל, עם הגישה המסורתית-צדקנית של גרופון (Grupon).

במחשבה שניה, הגישה ההפוכה לגרופון הנחמדה לא הייתה דווקא זו של LivingSocial, אלא זו של ה-Daily. המדובר מוצר שאמור להיות עתידני – כזה של המחר, אבל הסרטון נראה יותר כמו משהו מ-1987…

האם הפרסומות האלה באמת יגרמו לשינוי בעסקי המיתוג בשנים הקרובות? סביר להניח שלא. הדבר היחיד שבטוח הוא שעסקי הפרסום אלימים וקשוחים הרבה יותר מעסקי הטכנולוגיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים