הממשלה אימצה את עמדת משרד התקשורת: שירותי "עידן פלוס" יורחבו

מחמישה ערוצים כיום, ישודרג השירות ל-12 ערוצים סטנדרטיים וארבעה ערוצי HD, בתוך כשנתיים ● כך, בקרוב יתווספו ערוץ שיכיל את כל שידורי הרדיו האזורי, ערוץ 9, ערוץ מוסיקה 24 ושידורי ה-HD של הערוץ הראשון

יש עוד כברת דרך עד שההצעה תעבור סופית. עידן פלוס

ממשלת ישראל אישרה הבוקר (א') את הצעתו של שר התקשורת – משה כחלון ושר אוצר – ד"ר יובל שטייניץ, להרחבת מערך השידורים החינמי "עידן פלוס" מחמישה ערוצים משדרים ל-12 ערוצים סטנדרטיים (SD) וארבעה ערוצי HD, בתוך כשנתיים.

כיום משודרים במסגרת השירות הקרקעי הערוצים 1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת. בקרוב יתווסף עליהם גם ערוץ שיכיל את כל שידורי הרדיו האזורי, כמו גם ערוצים פתוחים נוספים המשודרים כיום רק במסגרת הפלטפורמות של הוט (HOT) ו-יס (yes) – ערוץ 9, ערוץ מוסיקה 24 ושידורי ה-HD של הערוץ הראשון. בשלב השני יוצע לצרף ערוצים ייעודיים נוספים, כמו ערוץ בשפה הערבית, ערוץ חדשות, ערוץ מורשת וערוצי HD נוספים.

ההחלטה התקבלה בהמשך לבחינה שנערכה על ידי שני המשרדים, בשיתוף עם מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה. הבחינה מצטרפת לדו"ח ועדת גרונאו שקבע, כי רמת המחירים בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית הינה גבוהה מאוד בהשוואה בינלאומית. מכאן שרמת התחרות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית ורמת המחירים בתחום מצדיקות הרחבה של מערך השידורים הפתוח לכלל הציבור.

שר התקשורת כחלון: "הרחבת התחרות בשידור הרב-ערוצי באמצעות הגדלת מספר הערוצים וגיוון התכנים בממיר 'עידן פלוס' היא משמעותית ביותר ופותחת עידן חדש. בתמורה לתשלום חד פעמי ושווה לכל נפש, הציבור יוכל ליהנות ממספר רב של ערוצי שידור איכותיים".

שר האוצר שטייניץ אמר הבוקר בישיבת הממשלה, כי "החלטת הממשלה על הרחבת הערוצים היא בשורה חשובה לציבור הצרכנים. זהו מהלך שיאפשר הוזלה משמעותית בהיקף ההוצאה של משקי הבית על טלוויזיה רב-ערוצית, המהווה נתח גדול במרכיב ההוצאה של המשפחה הממוצעת".

לפי דיווחי הרשות השנייה, נרכשו עד כה כ-160 אלף ממירים דיגיטליים, אך כ-100 אלף משקי בית עדיין קולטים את שידורי הטלוויזיה באמצעות המערך האנלוגי. בעקבות זאת, נעתר שר האוצר לבקשתו של שר התקשורת ודחה את מועד הפסקת השידור האנלוגי ל-30 במרץ.

יצוין, כי בסוף השבוע טיפלו מהנדסי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ואנשי משרד התקשורת בתקלה בשירות 'עידן פלוס' שנמשכה מאז יום ד'. ההערכה היא שמדובר בהפרעה לתדרים.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארי

    רכשתי את הממיר של עידן פלוס לפני יותר משנה ועד היום שיבושים בלתי פוסקים. עידן פלוס תלונה לשר התקשורת.

  2. AM admin

    טוב עם זאת מתיי בדיוק ניתן יהיה לצפון בערוץ 9

אירועים קרובים