ספר חדש של שוקי שטאובר חושף את אסטרטגיות השיווק של הארגונים המצליחים בישראל
כל פרק בספר החדש, "אני המותג!", בנוי כ-Case Study בו משתפים המנהלים הבכירים בחברות את הקוראים בלבטים, תכניות אסטרטגיות, מהלכים שכשלו או הצליחו והסיבות להצלחה ● "חשיבותו המרכזית של הספר קשורה בעובדה שאין כיום מספיק Case Studies ישראליים שניתן ללמוד מהם, וגם כי בשל השונות התרבותית לא ניתן בהכרח לגזור מסקנות מ-Case Studies זרים", אומר שטאובר
בימים אלו יוצא לאור ספרו החדש של שוקי שטאובר, "אני המותג!", המתאר ומנתח אסטרטגיות שיווק בישראל ואת דרכי יישומן.
"אני המותג!" מביא את סיפורם השיווקי המרתק של 14 ארגונים מצליחים, הפועלים בישראל בענפי שיווק מגוונים. פרקי הספר מתארים איך מזרחי-טפחות טלטל את ענף הבנקאות השמרני, כיצד רמי לוי אתגר את רשתות השיווק הגדולות, איך צומת ספרים השתלטה על נתחים משמעותיים משוק הספרים, מה הוביל את ביטוח ישיר לשנות את כללי המשחק בענף הביטוח, איך דפי זהב וחברת דואר ישראל המציאו את עצמן מחדש, כיצד ניהלה את המותג שלה לאורך השנים, מה עשה TheMarker לעיתונות הכלכלית בישראל, כיצד השתמשה מטריקס ביחסי הציבור על מנת לקדם מיזם ייחודי ומהלכי שיווק משמעותיים נוספים.
בצד הסקירה האסטרטגית המקיפה, מפורטות גם הפעולות שנקט כל ארגון לצורך יישום מדיניות השיווק שלו. כך, לדוגמה, נחשפת הדרך שבה הום סנטר בוחרת את המיקום של סניפיה, כיצד לופה רוכשת מדיה, מדוע שינתה מגדל שוקי הון את מבנה מערך המכירות, כיצד רתמה מכבי שירותי בריאות את עובדיה לגיוס מבוטחים חדשים, כיצד נקבעת זהות הפרזנטורים של לאומי קארד ועוד.
כל פרק בנוי כ-Case Study בו משתפים המנהלים הבכירים בחברות את הקוראים בלבטים, תכניות אסטרטגיות, מהלכים שכשלו או הצליחו והסיבות להצלחה. בתום כל פרק עורך המחבר ניתוח מקיף של הסיבות להצלחת אותו ארגון. בסוף פרקי ה-Case Studies כולל הספר פרקים המסבירים לגבי כלים ומגמות עכשוויות בשיווק: מדיה דיגיטלית, סקרים ומדידה, יחסי ציבור, מיקום, קידום מכירות, שיווק חברתי ושיווק מדיני. הספר מכיל מידע רב ערך לכל מי שפועל בעולם העסקים, ובמיוחד לאלה המבקשים להביט מקרוב בעשייה השיווקית בישראל- עולם ניהולי עשיר ורב גוונים.
"אני המותג!" הוא ספרו העשירי של שוקי שטאובר שהוציא לאור גם את הספרים: "מטבע לצ'ק-פוינט", "דרושים", "התפקיד- שלך!", "אאוטסורסינג", "שירות לקוחות", "עו"ד ועוד", "מגיע לי" , "מי פה המנהל" ו-"זה לא רק הכסף". הספרים נמכרים בחנויות הספרים ומופיעים ברשימות קריאה של מוסדות לימוד רבים.
לדברי שטאובר, "חשיבותו המרכזית של הספר קשורה בעובדה שאין כיום מספיק Case Studies ישראליים שניתן ללמוד מהם, וגם כי בשל השונות התרבותית לא ניתן בהכרח לגזור מסקנות מ-Case Studies זרים. במהלך כתיבת הספר עלה שאין הפרדה ברורה בין אסטרטגיה עסקית לאסטרטגיה שיווקית, ושבעצם הכל שיווק. שיווק הוא גם ניהול המוניטין של הארגון ולכן למעשה כולם עוסקים בו. בחלק מהמקרים שבחנתי וניתחתי בספר, מופיעים מנהלים שלא בהכרח למדו שיווק, אבל השיווק והחשיבה האסטרטגית נמצאים בדמם וזה מה שהוביל אותם בהפיכת הארגון שבראשו הם עומדים למותג מצליח".
שוקי שטאובר הוא יועץ, עיתונאי ומרצה בכיר לניהול, אשר פרסם במקביל לספריו גם מאות כתבות ומאמרים מקצועיים בעיתונות הכלכלית והניהולית.
ניתן לרכוש את הספר החדש בחנויות הספרים, באתרי אינטרנט נבחרים או ישירות דרך האתר של שוקי שטאובר.
תגובות
(0)