יובל מלחי, NessPRO: "שוק בסיסי הנתונים יעבור מהפך עצום בשנים הקרובות"

"בסיסי הנתונים המסורתיים יאבדו את מקומם לטובת בסיסי נתונים ייעודיים", קבע מלחי - מנהל תחום פעילות סייבייס בחטיבת המוצרים של נס טכנולוגיות ● מלחי אמר את הדברים במסגרת כנס Database 2011 שנערך היום (ה') בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום ● קובי מגנזי, מטריקס: "לצד מודל חיצוני, בן כלאיים ופנימי, הארגון יכול לספק שירותי ענן לבסיס נתונים"

"השינויים הקורים כיום בעולם בסיסי הנתונים הם רק תחילת הדרך. בשנים הקרובות יעבור השוק הזה מהפך עצום ובסיסי הנתונים המסורתיים יאבדו את מקומם לטובת בסיסי נתונים ייעודיים", אמר יובל מלחי – מנהל תחום פעילות סייבייס (Sybase) ב-NessPRO, חטיבת המוצרים של נס טכנולוגיות.

מלחי דיבר במסגרת כנס Database 2011. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום, התקיים הבוקר (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. את הכנס הנחו פלי הנמר – נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס – העורך הראשי בקבוצה.

לדברי מלחי, "תהיה עלייה מסיבית בשמירת בסיסי נתונים על מנת לתת תמונה יותר רחבה". הוא ציין, כי "יש הרבה יותר מערכות שאוספות יותר נתונים מבעבר, לקוחות רוצים יותר מידע. שוק בסיס הנתונים עובר מהפך משמעותי: אנשים רוצים לשמור ולהגיע למידע. בסיסי הנתונים המסורתיים שאנו מכירים הפכו כמעט ללא רלוונטיים".

זיו עומר, מנהל מכירות אגף יצואני תוכנה, אורקל ישראל. צילום: קובי קנטורמלחי הסביר, כי במקרים רבים, בסיסי הנתונים כיום אינו עונים על הדרישות הטכנולוגיות והעסקיות של הארגונים. "נדרש לשלב את עולם בסיסי הנתונים עם העולם הנייד, תחום בו סייבייס מתמחה. אנו רוצים לאפשר למשתמשים יכולות אד-הוק".

סייבייס, אמר מלחי, מספקת שלושה פתרונות שונים מותאמים: האחד – קומפקטי ויעיל ל-OEM ומובייל; השני – בסיס נתונים OLTP מתקדם; השלישי – מחסן נתונים אנליטי. לכל אחד מהם, אמר, יש כלים משלימים. "רכישת סייבייס על ידי סאפ (SAP) הביאה לשינוי בשוק", סיכם, "כי כעת בסיסי הנתונים הללו יוטמעו בתוך מערכות סאפ. סאפ יוצרת שילוב בין ביזנס אובג'קטס (Business Objects) ומחסן הנתונים האנליטי".

זיו עומר, מנהל מכירות אגף יצואני תוכנה באורקל (Oracle) ישראל, הציג את האתגרים העומדים בפני מנהלי בסיסי הנתונים בשנים הקרובות: התפוצצות המידע וריבוי הטיפול בו; הקונסולידציה בעולמות ה-IT השונים; הצורך בניהול הארגונים; התמודדות עם מיזוגים ורכישות והתמודדות עם תוכנות פרי פיתוח ותוכנות מדף. לצד אלה, אמר עומר, עלויות התחזוקה צומחות, יש לנהל סביבות IT סבוכות, הגלובליזציה הביאה לצורך לענות בריבוי שפות בריבוי מקומות, ויש צורך בביצועים הולכים וגדלים, לצד הרצון להורדת העלויות.

קובי מגנזי, CTO חטיבת הפיננסים במטריקס. צילום: קובי קנטוראורקל, אמר עומר, עונה על כל האתגרים הללו, בזכות השקעה שנתית במו"פ העומדת על 3 מיליארד דולרים. המענה של החברה למצוקות ה-DBA, אמר, הוא בחלוקת המידע וניהולו בצורה חכמה; יצירת יכולת להגדלה עתידית; פיתוח פעם אחת והטמעה עתידית בכל מקום".

עומר תיאר את יכולות החברה לספק מענה אוטומטי למצוקות שונות של מנהלי בסיס הנתונים, והציג כמה מפתרונות אורקל פרי פיתוח פנימי וכן פתרונות מבוססי רכישות – גולדן גייט וטיימס טן. אורקל, סיכם עומר, "בונה את הארכיטקטורה של הלקוחות שלב אחרי שלב ונותנת מענה לכל שכבה".

קובי מגנזי, CTO חטיבת הפיננסים במטריקס, אמר, כי ב-2010 נוצרו מיליון ומאתיים אלף פטה-בייטים של מידע. הוא תיאר את הדרך לבנות מיחשוב ענן מבוסס פלטפורמת אזור של מיקרוסופט (Microsoft). לדבריו, "מיחשוב ענן הוא סוג של שינוי פרדיגמה, הנוצר בין היתר מהתפוצצות המידע. על הענן להיות גמיש, בעל יכולת גידול, והוא מאפשר לצרוך בסיס הנתונים כשירות חיצוני.

ברטל וינדזברג, CTO קמינריו. צילום: קובי קנטור"ארגונים יכולים לעשות כמה דברים עם בסיס נתונים בענן", אמר מגנזי, "לצד מודל חיצוני, בן כלאיים ופנימי, הארגון יכול לספק שירותי ענן לבסיס נתונים". הוא תיאר איך ניתן לנהל את המידע על גבי פלטפורמת הענן אזור. לדבריו בדרך זו ניתן לקבל כמעט את כל היכולות כמו בסיס SQL סטנדרטי. לאחר הקמת בסיס הנתונים בענן, אמר מגנזי, ניתן להשתמש בתוכנה לניהול בסיס נתונים. הוא הציג שירותים נוספים שניתן לקבל, לחיבור בין בסיסי נתונים שונים בעולם, פנימיים וחיצוניים, "כך, ניתן להעביר יישום שירוץ בשני המקומות". שירות נוסף הוא DRP, שמוזיל משמעותית את העלות לעומת DRP רגיל. מגנזי סיים בציינו כי למטריקס יש מתודולוגיה סדורה להיערכות למעבר לענן.

ברטל וינדזברג, CTO של הסטארט-אפ קמינריו (Kaminario), דיבר על האצת בסיסי הנתונים על ידי שימוש במערכות אחסון SSD. כיום, בניגוד לעבר, אמר, משך הזמן לשליפת נתונים מבסיס הנתונים התארך משמעותית לעומת מה שהיה לפני עשרים שנה. ה-SSD, הסביר, הוא רכיב המסוגל לשמור את המידע לאורך זמן ללא מקור כוח. לדבריו, יש שני סוגי SSD – פלאש ו-DRAM. האצת ביצועי בסיס הנתונים בעזרת SSD, אמר וינדזברג, צריכה להיעשות בהתאם לצוואר הבקבוק, בין אם על ידי העברת כל בסיס הנתונים לאחסון מבוסס SSD, ובין אם בחלקו. מוצר החברה, אמר, הוא מערך אחסון בתצורת SAN, מבוסס DRAM, קל להתקנה ולהטמעה.

אלון גולדשוב, מנהל פיתוח גרינפלאם, EMC ישראל. צילום: קובי קנטוראלון גולדשוב, מנהל פיתוח גרינפלאם ב-EMC ישראל, הציג את המוצר שרכשה ענקית תשתיות ניהול המידע: "זהו מחסן נתונים ארגוני, המיועד לנפחי מידע גדולים – מעשרות גיגה בייט עד עשרות פטה-בייטים". הוא הסביר, כי בסיס הנתונים בנוי בטכנולוגית MPP, כך שיאפשר לטעון כמה שיותר נתונים". לדבריו, "אנו שמים דגש על יכולות אנליטיות בתוך מחסן הנתונים, עם קצב טעינה מהיר בשוק".

הוא ציין, כי לחברה יש ארבעה מוצרים עיקריים: האחד, מחסן הנתונים עצמו, מבוסס תוכנה, ובעל יכולות אנליטיות, והוא פרללי, וניתן לשים אותו על סוגי חומרה שונים. מוצר שני, ציין, הוא מוצר חינמי להורדה ברשת, עם הגבלת להטמעה של שרת אחד. המוצר השלישי ממטב את החומרה ואילו הרביעי מביא למעין ענן, המאפשר הקצאת משאבים עצמית עם שיתוף מידע. הוא סיכם באומרו כי גרינפלאם מספקת יכולות לטיפול ולניתוח בנפחים גדולים של נתונים רבים, לרבות בתצורת מיחשוב ענן, כשתוכנת הדגל שלה מבוססת על פיתוח שנעשה על גבי בסיס הנתונים בעל הקוד הפתוח PostgreSQL, והיא מיועדת לחישובים מורכבים, לניתוחי בינה עסקית ולטיפול חכם בתהליכים עסקיים בארגון.

שמעון בוגנים, מנכ"ל Bsafe. צילום: קובי קנטורשמעון בוגנים, מנכ"ל Bsafe, אמר, כי החברה עוסקת באבטחה מזה 25 שנים, "אנו מטפלים במצבים של ניטור נתונים קריטיים ורגישים". בוגנים הציג את מוצר CPA, ראשי תיבות של Cross Platform Audit, פרי פיתוח של החברה. לדברי בוגנים, "המדובר במוצר אבטחת מידע ארגוני, המנטר את האירועים והפעילויות במערכות ה-IT, ומבצע איסוף וריכוז של מידע המצוי במסדי הנתונים. בדרך זו ניתן לבצע הלימה גבוהה למגוון הרגולציות". הוא הוסיף, כי "כאשר נעשה קישור בין האירועים, ניתן להכניס אותם להקשר, לנתח אותם טוב יותר וליצור התרעות, ולאחר מכן ליצור דו"חות".

בוגנים סיכם באומרו, כי "היתרונות הם באיסוף מידע מסביבות שונות ומבסיסי נתונים שונים, סינון חכם לסביבות שונות, ניתן לעשות התאמה של אירועים, אפשר לקבל ניתוח גרפי וכך מתקבל חסכון רב בזמן ובעלויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים