אינטל ל-AMD: הפרתם את הסכם הרישוי הצולב בינינו עם הקמת חברת הייצור החדשה, Global Foundries

"AMD לא יכולה להעביר את זכויות הרישוי שלנו לידי חברה שלישית בלי הסכמתנו", אמר ברוס סיוול, סגן נשיא ויועץ בכיר של אינטל ● ענקית המחשבים מסרה, כי היא ניסתה לדון עם AMD על מנת לפתור את המשבר, אולם ללא הצלחה ● AMD בתגובה: "לא הפרנו את תנאי ההסכם, ולאינטל אין זכות להפסיק באופן חד צדדי את הזכויות והרישיונות שבהן אנחנו משתמשים בהתאם אליו"

האם Global Foundries, חברת ייצור המעבדים החדשה שהוקמה בשיתוף פעולה בין AMD ל-ATIC, לא תוכל לייצר את המעבדים שיוצרו עד עתה על ידי AMD, או לפחות את חלקם? אם זה תלוי באינטל, כנראה שלפחות בתקופה הקרובה התשובה היא כן. אינטל הודיעה אתמול (ב') לענקית המעבדים שלדעתה, הקמת החברה החדשה והעברת כל טכנולוגיות הייצור של AMD לידי החברה החדשה מהווים הפרה של הסכם הרישוי הצולב ביניהן.

לפי ההסכם, שנחתם ב-2001, יכולה AMD לייצר מעבדי x86 המיועדים לשוק ה-PC לבדה או באמצעות חברת בת שלה. לטעמה של אינטל, Global Foundries אינה חברת בת של AMD. מאינטל נמסר, כי יש כאן גם הפרה של חלק סודי בהסכם. "ביקשנו מ-AMD להפוך את החלק הזה בחוזה לציבורי, אבל עד עתה היא סירבה לעשות כן", אמרה. לדברי החברה, הפרת ההסכם יכולה להביא לאיבוד רישיונות וזכויות שניתנו על ידיה ל-AMD בתוקף החוזה.

"AMD לא יכולה להעביר את זכויות הרישוי שלנו לידי חברה שלישית בלי הסכמתנו", אמר ברוס סיוול, סגן נשיא ויועץ בכיר של אינטל. "ניסינו לדון בנושא זה עם AMD מאז אוקטובר ללא הצלחה. אנחנו מוכנים להגיע לפתרון, אבל באותו הזמן יש לנו מחויבות לבעלי המניות שלנו, והיא להגן על מיליארדי הדולרים שהשקענו בקניין רוחני". סיוול אף מסר שאינטל תנסה לפתור את הבעיה, כפי שהיא רואה אותה, מול AMD בעזרת שימוש במתווכים.

ב-AMD, לעומת זאת, מתייחסים לאזהרה של אינטל כאל ניסיון להגביל את הייצור ואף לפגוע בו, כך לפחות על פי הארי וולין, יועץ כללי ל-AMD. בחברה אף טוענים שהניסיון לעכב את תחילת הייצור בחברת החדשה נובע מניסיון להסיט את דעת הציבור מהתביעה האחרונה שהוגשה נגד אינטל לבית הדין של האיחוד האירופי בטענה למונופוליזם.

"אנחנו מאמינים בכל הכוח שלא הפרנו את תנאי הסכם הרישוי הצולב, ולאינטל אין כל זכות להפסיק באופן חד צדדי את הזכויות והרישיונות שבהן משתמשת AMD בהתאם לאותו חוזה", טענה החברה בהודעה שפרסמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים