אושרה בקשה לתביעה ייצוגית נגד פרטנר, סלקום ואתר ההיכרויות פופיק בסך 56 מיליון שקלים

המבקשים טענו, כי החברות הסלולריות אפשרו לאתר לשלוח הודעות SMS ללקוחות, מבלי לקבל את רשותם ● הלקוחות אף היו צריכים לשלם 5 שקלים על כל הודעה שקיבלו ● עו"ד מיכאל בך, שהגיש את הבקשה: "בית המשפט העביר לחברות התקשורת מסר חשוב שעל פיו הן חבות חובת זהירות לציבור הצרכנים על שירותי התוכן המסופקים באמצעותן"

בית המשפט המחוזי בתל אביב נעתר אתמול (ב') לבקשתם של שלושה לקוחות של סלקום ופרטנר לאשר תביעה ייצוגית נגדן ונגד אתר ההיכרויות פופיק, בהיקף מצטבר של 56 מיליון שקלים. לפי הבקשה, שלח אתר פופיק הודעות טקסט רבות באופן אקראי למנויי שתי החברות, ללא אישורם של המנויים, וחייב אותם ב-5 שקלים לכל הודעה. כן נטען, כי מ-"חגיגת ההכנסות" נהנו גם פרטנר וסלקום.

בבקשה, שהוגשה על ידי עורכי הדין מיכאל בך ועידן איידן, ביקשו עומרי רוטשילד, ניב רון ואלכס ברקמן לחייב את החברות ואת האתר להשיב סכומים שנגבו מהם, לטענתם, שלא כדין, וכן פיצוי בגובה של אלף שקלים בגין עגמת הנפש שלדבריהם נגרמה להם.

השופטת ענת ברון קבעה, כי עילות התביעה תכלולנה טענות נגד פרטנר וסלקום בגין הפרת חוזה, רשלנות, הטעיה צרכנית ועשיית עושר שלא במשפט. עילות התביעה נגד אתר פופיק ובעלי מניותיו תכלולנה בנוסף טענות של תרמית וגזל.

לדברי המבקשים, אתר פופיק נהג לשלוח הודעות טקסט למנויי פרטנר וסלקום, שבהן נכתב: "נרשמת לפופיק. השלם את הרשמתך וקבל חודש כניסה חינם!" כן נרשמו בהודעה מספר הקוד של הלקוח, כתובת האתר ומספר הטלפון של שירות הלקוחות שלו. בהמשך, נשלחו מהאתר הודעות עדכון שונות. אחת מהן כללה שוב את כתובת האתר בצירוף מספר אחר של מוקד שירות לקוחות, כמו גם את הטקסט: "עדכון מאתר פופיק: צפו בך: 0, הודעות: 0, נשיקות: 0 ".

המבקשים טענו, כי פרטנר וסלקום הן אלה שיצרו את הפלטפורמה שאפשרה לפופיק "לחדור לכיסיהם של אלפי מנויים ולגזול את כספם". לדבריהם, "היה על חברות הסלולר לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים כדי למנוע שימוש לרעה בהוראת הקבע שניתנת להן על ידי הציבור. חברות הסלולר ניסו לגלגל את האחריות למחדל לחברות התוכן".

פרטנר וסלקום טענו בתגובה, כי המחלוקת היא בין המבקשים לפופיק בלבד, וכי הן אינן צד לסכסוך. בעלי האתר טענו, כי המבקשים נרשמו לאתר מרצונם והביעו הסכמתם לתנאי החברות בו, ובכלל זה שליחת המסרונים וגביית תשלום בגינם.

השופטת דחתה את טענות החברות הסלולריות וקבעה, כי ההתקשרות שלהן עם חברות התוכן אינה מסירה מעליהן את האחריות. המבקשים, כך בית המשפט, מסרו לחברות הסלולר את כרטיסי האשראי שלהם, וחלה עליהן חובת זהירות לנקוט בכל אמצעי הזהירות על מנת להבטיח שלא תבוצע גבייה שלא כדין מתוך כרטיסים אלה. זאת, במיוחד כאשר חברות הסלולר נהנו אף הן והפיקו רווח מן הפעילות של פופיק.

עו"ד מיכאל בך אמר על ההחלטה, כי "בית המשפט העביר לחברות התקשורת מסר חשוב שעל פיו הן חבות חובת זהירות לציבור הצרכנים על שירותי התוכן המסופקים באמצעותן. הוא גם קבע, כי על חברות הסלולר לנקוט באמצעי זהירות שישמרו על ציבור לקוחותיהן מפני סיטואציות של הוצאת כספים מן הציבור שלא כדין".

יצוין, כי אתר פופיק אינו קיים יותר, והקשת הכתובת שלו מובילה לדף חיפוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים