סטיב ג'ובס נבחר לאיש השנה של הפייננשל טיימס

הסיבה המרכזית לבחירה הייתה, על פי העיתון, העובדה שלמרות מחלת הסרטן שבה לקה, ג'ובס העביר את אפל מחברה "כמעט מתפגרת" להצלחה שהיא רושמת כיום ● כמו כן, העיתון ציין לטובה את השקת ה-iPad וטען שהיא הייתה הקאמבק הבולט ביותר בהיסטוריה המודרנית של העסקים ● לפי הפייננשל טיימס, במושגי עמק הסיליקון, ג'ובס לא חולק את הבמה עם אף אחד - אפילו לא עם ביל גייטס

סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל (Apple), נבחר לאיש השנה של הפייננשל טיימס (Financial Times) – המקביל הבריטי של הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), שהכתיר כאיש השנה את מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק (Facebook).

בנימוקים לבחירה כתב הפייננשל טיימס, כי חשיפת ה-iPad השנה הייתה הקאמבק הבולט ביותר בהיסטוריה המודרנית של העסקים. לדברי העיתון, הזינוק של אפל תחת שרביטו של ג'ובס – ממצב ה-"כמעט התפגרות" שלה בשנות ה-90' של המאה הקודמת – יחד עם הנחישות והעיקשות של המנהיג הכריזמטי ובעל החזון בהתמודדות עם מחלת הסרטן שבה לקה מזכים אותו בתואר הנכבד. על פי הפייננשל טיימס, במושגי עמק הסיליקון – ג'ובס לא חולק את הבמה עם אף אחד.

"היריב המהולל ביל גייטס אולי עשיר יותר, ואפשר להתווכח אם הוא השפיע יותר בזכות השליטה הבלעדית העולמית שלו על תוכנות ה-PC", כתב העיתון. "עם זאת, מייסד מיקרוסופט (Microsoft) עזב את הבמה כדי להקדיש את חייו ואת הונו לעשיית חסד. עכשיו זהו ג'ובס שעומד באור הזרקורים". ואם כבר מדברים על גייטס, בקיץ האחרון עברה אפל את מיקרוסופט מבחינת שווי השוק שלה – בוודאי תחושת ניצחון למנכ"ל החברה, שפעם הייתה "הגמד הקטן" בקרב שבין המק (Mac) ל-PC.

השנה הטובה של אפל וג'ובס באה לידי ביטוי במיוחד בפופולריות של ה-iPad, שהושק השנה. הזינוק של מחשב הלוח החדש ריסק את כל מה שידענו על אימוץ אלקטרוניקה בידורית, ואפילו מאיים להפוך את ה-PC למשהו חולף. זאת, לאחר שבשנים האחרונות, ה-iPhone כבש בסערה את צרכני הסלולר ברחבי העולם ועושה כאב ראש לכל היצרניות בתחום. הדובדבן שבקצפת, מבחינת ג'ובס, היה בסוף השנה, שאז הגשימה אפל את החלום הפרטי שלו – הוספת שירי הביטלס ל-iTunes.

לעומת זאת, היו השנה לאפל גם מספר רגעים לא נעימים, בהם דליפת דגם האב של ה-iPhone לבלוג טכנולוגי חשוב ותקלת האנטנה ב-iPhone 4, שהובילה להמולה תקשורתית. גם בתקלות אלה טיפל ג'ובס בין היתר באמצעות הכריזמה שלו. כשהציג את המכשיר ה-"סודי" שלו, ה-iPhone 4, הוא רמז למכשיר ש-"דלף" לבלוג כששאג על הבמה: "עצרו אותי אם כבר ראיתם את זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים