ח"כ מאיר שטרית: "ישראל ביצעה מהפכה בהיי-טק העולמי"

"לישראל אין נפט ומחצי טבע, ולכן היא נאלצה לפתח את הידע שלה ולהשתמש במשאב היחידי שברשותה - ההון האנושי; זה הביא אותה להיות שותפה דומיננטית במהפכת ההיי-טק העולמית", אמר ח"כ שטרית, יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ● הוא ציין, כי "ההיי-טק מהווה כמעט 50% מתוך כלל הייצוא" ● לדברי ח"כ שטרית, העתיד נמצא ברובוטיקה, "אולם התחום הזה לא יתרומם בלי השקעה ממשלתית מסיבית"

"לישראל אין נפט ומחצבי טבע. יש הרואים בכך קללה, ואני רואה בכך ברכה. בשל עובדה זו, ישראל נאלצה לפתח את הידע שלה ולהשתמש במשאב היחידי שברשותה – ההון האנושי. לכן, המדינה הצליחה להיות שותפה דומיננטית במהפכת ההיי-טק העולמית", כך אמר ח"כ מאיר שטרית, יושב ראש ועדת מדע וטכנולוגיה בכנסת.

ח"כ שטרית דיבר בפתח תחרות מצטייני המיחשוב ITAwards 2010. טקס הכרזת הזוכים בתחרות, שהתקיים הבוקר (ה'), נערך זו השנה השמינית בהפקת אנשים ומחשבים. הטקס החגיגי היה חלק מוועידת Closing The Year, שהתקיימה במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה בהשתתפות מאות מנמ"רים, מקצועני IT בכירים ומנכ"לי ספקיות המיחשוב בארץ. הוא נערך בהנחיית פלי הנמר, נשיא קבוצת אנשים ומחשבים.

ח"כ שטרית אמר, כי "ההיי-טק עשה המהפכה הגדולה ביותר בייצוא אצלנו. ייצוא זה לא רק מדע, זה גם כלכלה". הוא ציטט מחקר שלפיו ב-1950, הייצוא החקלאי היווה 48% מהייצוא במדינה. לעומת זאת, ב-2008 הוא עמד על 2% בלבד, בעוד שהזה התעשייתי הגיע ל-71%. ח"כ שטרית הוסיף, כי מתוך הייצוא התעשייתי, 43% הוא ייצוא היי-טק. "זה מדהים", אמר. "ההיי-טק מהווה כמעט 50% מתוך כלל הייצוא. ישראל מייצאת הרבה ידע ותוכנות, ומעט מכונות".

"האם אנחנו ממצים את כלל היכולות שלנו?", שאל. "כל מה שנעשה היום הוא מעט בבחינת 'מגרד את פני השטח'". ח"כ שטרית ציין, כי "בכל עשור מתחוללת מהפכה שמשנה את חיינו. מי האמין לפני כמה שנים שנלך עם טלפון נייד בכל מקום. היום אנחנו רגילים לכך, וזו תעשייה שחובקת מיליארדים".

העתיד, אמר, הוא בקלט. "הפלט מאוד יפה, אבל רבים מהאנשים לא משתמשים במחשבים בגלל הקלט. האתגר הוא איך מכניסים מידע למחשב. כאשר ניתן יהיה לעשות זאת בדיבור והמחשב יוכל להבין דיבור ולהשיב באופן זה, מבלי שנזדקק למקלדת – תגדל משמעותית רמת השימוש במחשבים. הבינה המלאכותית מתפתחת, פיתוח קלט בדיבור יהיה המהפכה הבאה בעולם המיחשוב. כבר כיום יש יישומים שונים לקלט, חלקם עובדים בהצלחה חלקית", הוסיף.

ח"כ שטרית ציין כתחום נוסף שיתפתח את הרובוטיקה. הוא אמר, כי "זה יהיה ההיי-טק הבא. כיום אין בעולם לרובוטים תוכנת בסיס להפעלת הרובוט". לדבריו, "יש המון רובוטים בעולם, בעיקר בתעשיות. דרום קוריאה החליטה שעד 2014 יהיה רובוט בכל בית. גם בארץ יש תעשייה רובוטית, אבל לא מספיק". הוא אמר, כי "יש לפיתוח ולקידום התחום המון קשיים – קרנות הון-סיכון לא משקיעות בו. הוא לא יתרומם בלי השקעה ממשלתית מסיבית".

ח"כ שטרית סיכם באומרו כי "ההון האנושי הוא המשאב היחידי שיש לנו. התברכנו במדינה שאין בה מחצבי טבע. זו לא קללה בהכרח. העובדה הזו הכריחה אותנו למצוא מקורות פרנסה אחרים, להגיע למצויינות בכל התחומים. ישראל מצטיינת ואחראית לפיתוח חלקים מהתוכנות בעולם, לרפואת צילום פנים-גופית, למעבדים. התעשייה המקומית נמצאת בכל מקום בעולם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים