אריה סקופ: "התכונות הנחוצות למנהל – יושר, להט ואופטימיות"

סקופ אמר את הדברים בכנס שכותרתו "סוד ההצלחה בניהול", שערך המרכז הישראלי לניהול ● דב בהרב, עד לאחרונה מנכ"ל אמדוקס: "בחברות בינוניות של 50 מיליון דולרים ומעלה, נהלים ועבודה מסודרת זה דבר חשוב. הבעיה היא שהישראלים לא עובדים כך, אלא כפי שאמר לנו בכיר ב-AT&T : אתם הישראלים עוברים דרך קירות, גם אם יש דלת שני מטר משם"

"תמיד נשאלת השאלה, כריזמה ומקוריות או נסיון ניהולי – מה חשוב יותר לניהול מוצלח? התשובה קצת מורכבת ובעיקר תלויה בנסיבות – לכל שלב בחיי חברה נחוץ מנהל מסוג שונה", כך אמר אריה סקופ, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft) ישראל וכיום משקיע בחברות הזנק. סקופ היה אחד הדוברים במפגש שכותרתו "סוד ההצלחה בניהול". שערך המרכז הישראלי לניהול ביום ה'.

לדברי סקופ, ישנן תכונות בסיסיות, מולדות, הנחוצות למנהל מוצלח ובהן "יושר, להט ואופטימיות". לדבריו, "יושר זו תכונה מאוד בסיסית ומאוד חשובה. אנשים אוהבים לעבוד עם אנשים ישירים. להט הוא חלק מהכריזמה, ואין לי ספק שעובד עם להט משפיע לגמרי אחרת על הסביבה שלו. אופטימיזם היא תכונה חשובה כי אנשים שרואים שחורות לא יכולים לנהל".

בנוסף לשלושת התכונות הללו, אמר סקופ כי "יש עדיפות למנהלים בעלי תכונות כגון נחרצות בקבלת החלטות תוך התייעצות עם מומחים, יכולת אנליטית, אומץ לקבלת החלטות בתנאי אי ודאות, וכן חריצות וקור רוח".

בכנס השתתף גם דב בהרב, עד לאחרונה מנכ"ל אמדוקס, שביקש לחלוק מניסיונו עם מנהלי חברות ההיי-טק שנכחו במפגש. "בחברות בינוניות של 50 מיליון דולרים ומעלה, נהלים ועבודה מסודרת זה דבר חשוב. הבעיה היא שהישראלים לא עובדים כך, אלא כפי שאמר לנו בכיר ב-AT&T: אתם הישראלים עוברים דרך קירות, גם אם יש דלת שני מטר משם".

"חברה צריכה שיהיה לה ייעוד (Mission), חזון (Vision) ואסטרטגיה", אמר בהרב. "הייעוד של החברה משמעו שהיא צריכה לדעת מה היא עושה בחיים. החזון הוא לטווח בינוני – היכן תהיה החברה בעוד 5-10 שנים. ואילו האסטרטגיה טווה את הדרך להגיע לשם".

ערן לסר, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה, מקבוצת מטריקס, דיבר על החזון של החברה. "כאשר דיברנו ב-2004 על רצוננו להיות מובילים בתחום התוכנה והבדיקות שיבוצעו בידי נשים חרדיות, אף אחד לא חשב על זה ברצינות. זה דרש המון עבודה והשקעה, ובמשך שלוש שנים בנינו את הפרויקט ורק אז התחלנו לעבוד. היום כבר יש לנו 600 נשים העובדות עבור 60 לקוחות, ועד כה אחוז הנטישה נמוך, שביעות רצון הלקוחות גבוהה".

"המפתח להצלחה", סיכם לסר, "הוא צוות ניהולי מנצח, ראיה לטווח ארוך, מיצוב בשוק ולא פחות חשוב – שכל העוסקים במלאכה יעשו זאת עם חיוך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים