שטייניץ: "הבעיות של ההיי-טק – מחסור בכוח אדם, זליגת חברות לחו"ל והצטמצמות מקורות ההון"

שר האוצר ינאם בכנס איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה על הסכנות האורבות להיי-טק הישראלי - ועל פעולות הממשלה לטיפול בהן ● לדבריו, "ניתן תמריצים לחברות סטארט-אפ כדי שיבצעו אקזיטים בישראל; נעודד שיתופי פעולה בין התעשיות עתירות הידע בארץ ובמזרח הרחוק; ונספק חגורת ביטחון למשקיעים מוסדיים" ● הוא אף יציין, כי הרפורמה שמבצעת הממשלה בהשכלה הגבוהה תועיל גם להיי-טק

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, עתיד להתייחס בקרוב לבעיות של תעשיית ההיי-טק הישראלית, ולדרכים שאותן מתכוונת הממשלה לנקוט בכדי לפתור אותן. שטייניץ ינאם ב-4 בינואר בכנס של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, ויתמקד בדבריו בצורך לחזק את התעשייה אל מול הסכנות שאורבות לה.

בנאומו ימנה שר האוצר את ארבע הבעיות המרכזיות, לדבריו, בענף: שחיקת ההשכלה הגבוהה ומחסור בכוח אדם; זליגה של חברות סטארט-אפ לחוץ לארץ; החרפת התחרות אל מול המזרח הרחוק; והצטמצמות מקורות ההון הפנוי להשקעה בהיי-טק, בעיקר על רקע המשבר הכלכלי.

"בבעיה הראשונה נטפל באמצעות הרפורמה במערך ההשכלה הגבוהה בישראל, שבין השאר יכלול חיזוק הקשר בין האקדמיה והתעשייה", יאמר שר האוצר. לדבריו, "התעשייה תוכל לנצל וליישם מחקרים שנערכים במוסדות האקדמיים". "את תופעת זליגת חברות הסטארט-אפ לחוץ לארץ ננסה לבלום על ידי תמריצים לחברות אלה, בכדי שיעשו אקזיטים בישראל ", יוסיף. "את ההשפעה השלילית של החרפת התחרות מהמזרח הרחוק נוכל למתן על ידי עידוד שיתופי פעולה וקשרים עסקיים בין התעשיות עתירות הידע של סין והודו לזו הישראלית. בהצטמצמות מקורות המימון נטפל על ידי מתן חגורת ביטחון למשקיעים מוסדיים, במטרה שהם ישקיעו בהיי-טק הישראלי".

לדברי שטייניץ, הממשלה פועלת על מנת לשמר ולחזק את התעשיות עתירות הידע בישראל, שכן ענף זה הוא "המתאים ביותר להביא לידי ביטוי את היתרון היחסי שיש לישראל – ההון האנושי האיכותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים