משרד התקשורת קבע: הוט תהיה גם ספקית אינטרנט

בניגוד לבזק, תוכל הקבוצה לשווק שירות מרובע, הכולל טלוויזיה רב ערוצית, טלפוניה קווית, תשתית אינטרנט וגישה לאינטרנט ● הרצל עוזר, מנכ"ל הוט: "מדובר בבשורה שתקדם באופן משמעותי את התחרות בשוק האינטרנט בישראל"

שר התקשורת החליט הבוקר (א') להעניק לקבוצת הוט (HOT) רישיון למתן שירותי ספק אינטרנט (ISP). עם זאת, נכפה על החברה להפריד את השירות לחברה הבת הוט-נט, שהוקמה לצורך כך, בדומה להפרדה בין בזק לבזק בינלאומי. בניגוד לבזק, קיבלה הוט הקלה מהבחינה השיווקית, והפכה לקבוצה היחידה שיכולה לספק תחת מטרייה אחת, ארבעה שירותי תקשורת מהותיים: טלוויזיה רב ערוצית בכבלים, טלפוניה קווית, תשתית אינטרנט וגישה לאינטרנט.

כזכור, דרשה בעבר הוט רישיון פחות מוגבל – כזה שיאפשר לה להציע ישירות את שירותי האינטרנט יחד עם שירות התשתית, אולם ספקיות האינטרנט המתחרות התנגדו לכך. עם זאת, מבטיחים בחברה להציע תעריפים טובים יותר. עוד אומרים בהוט, כי במקרה של תקלה, לא יצטרכו הלקוחות להתווכח האם מי שאשם הוא ספק התשתית או ספק האינטרנט.

בכוונת הקבוצה לפרסם את מחיריה בקרוב ולהתחיל לספק את השירותים כבר בשבועות הבאים.

בנוסף לספקים המתחרים, השתתפו בשלושת השימועים שערך משרד התקשורת גם ארגוני צרכנים. בהודעת המשרד נמסר, כי מכיוון שמדובר בהחלטה בעלת משמעות, החליט השר להעניק את הרישיון בכפוף ל-11 מגבלות, כאשר הבולטות שבהן – מלבד ההפרדה המבנית – הן גם שניתן יהיה לרכוש דרך הוט סלי שירותים הכוללים ספקי גישה אחרים באותם תנאים.

עוד נמסר ממשרד התקשורת, כי המועצה לשידורי כבלים ולווין סמכה אף היא את ידיעה על התיקון האמור. מנכ"ל המשרד, עדן בר טל, ציין, כי "הצוות המקצועי במשרד עשה עבודה טובה ועמדות מגוונות נבחנו לעומק. בסופו של דבר התקבלה החלטה מאוזנת שמאפשרת לנו להעניק רישיון לקבוצה בעלת יכולת להיות שחקן משמעותי בענף ה-ISP. איננו חוששים מפגיעה בתחרות בענף – נהפוך הוא".

לדברי הרצל עוזר, מנכ"ל הוט, "הוט ממשיכה לבסס את מעמדה כקבוצת תקשורת מובילה, המציעה את המגוון הרחב ביותר של שירותי תקשורת ללקוחות פרטיים ועסקיים. קבלת רישיון ה-ISP מהווה בשורה אמיתית לצרכנים, שתקדם באופן משמעותי את התחרות בשוק האינטרנט בישראל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Gabriel

    As a Triple customer of HOT, following the many technological problems HOT had over the last few months, I strongly believe that one should split his services across several suppliers, in the last three months I lost ALL my communication facilities - TV, Internet and telephony, i have no intention to get dependent with the same supplier also for the internet content. As long as Hot will not assure 24/7 services one should actually consider splitting the current services among several suppliers.

אירועים קרובים