ההכרעה במשפט אורקל-סאפ עוברת למושבעים; מיליארדי דולרים מוטלים על כף המאזניים

מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, טען בעדותו כי אילו הייתה אורקל מחייבת את סאפ בעלות התוכנות שנגנבו היה הסכום מגיע לארבעה מיליארד דולרים ● מומחה שהעיד מטעם אורקל העריך את סכום הפיצויים שעל סאפ לשלם ב-1.6 מיליארד דולרים, ואילו מומחה שהעיד מטעם סאפ טען כי על הפיצויים להסתכם ב-40.6 מיליון דולרים לכל היותר

מנכ"ל אורקל (Oracle), לארי אליסון, שלף נתונים "מהשרוול" כשהעריך את הנזקים שנגרמו ממעשיה של החברה הבת של סאפ (SAP) במיליארדי דולרים – כך טען עורך דין של סאפ בבית המשפט ביום ב'. הפרקליט של אורקל, דייוויד בוייס, טען לעומת זאת כי המשפט עוסק בהגנה על קניין רוחני – "נושא שנמצא בליבו של ענף התוכנה", ולא בעוד סכסוך זניח בין שתי ענקיות היי-טק. בכך סיימו שני הצדדים ביום ב' את טיעוני הסיכום שלהם וחבר המושבעים החל בדיונים כדי להכריע במשפט המדובר ביותר בעמק הסיליקון מזה שנים.

סאפ הודתה באחריותה למעשיה של TomorrowNow, חברה בת של סאפ, אשר גנבה תוכנה משרתי אורקל ומכרה טכנולוגיות במחירי מציאה. המשפט מתמקד, אם כן, בגובה הפיצויים שישולמו לאורקל – מעשרות מיליוני דולרים ועד מיליארדים רבים של דולרים.

אליסון טען בעדותו כי אילו הייתה אורקל מחייבת את סאפ בעלות התוכנות שנגנבו היה הסכום מגיע לארבעה מיליארד דולרים. מומחה שהעיד מטעם אורקל העריך את סכום הפיצויים שעל סאפ לשלם ב-1.6 מיליארד דולרים, ואילו מומחה שהעיד מטעם סאפ טען כי על הפיצויים להסתכם ב-40.6 מיליון דולרים לכל היותר.

לאחר שבועות של תהייה מסקרנת האם יגיע ליאו אפותקר, מנכ"ל HP כיום ומנכ"ל סאפ בעבר, להעיד במשפט, ברור כעת כי מאמציה של אורקל לזמנו לעדות לא צלחו; אולם, עם תום הטיעונים במשפט, הופיע אפותקר בכל זאת – לא בבית המשפט אלא בשיחת הוועידה שערכה HP עם פרסום הדוחות הרבעוניים, הטובים מהצפוי. אפותקר לא התייחס ישירות למשפט.

אליסון האשים את אפותקר ברקימת "מזימה של ריגול תעשייתי", שבמרכזה גניבת התוכנה של אורקל. אולם, סאפ ו-HP הציגו את התפקיד שמילא אפותקר בפרשה כשולי וטענו כי אין לאורקל שום ראיה שמוכיחה את ההאשמות שהטיח אליסון באפותקר.

HP שבה וחזרה על תגובתה כי התפקיד שמילא אפותקר בפרשה "היה שולי. כעת כבר ברור כי המטרה היחידה של אורקל הייתה להלבין את פניו של ליאו ולהפריע לו למלא את תפקידו ב-HP. לאורקל היו כל ההזדמנויות לחקור את ליאו במשך שנתיים, לאחר שהעניק תצהיר מלא, אך אורקל מעולם לא ביקשה ממנו תצהיר נוסף".

אורקל האשימה את אפותקר כי הסתתר על מנת שלא ניתן יהיה להגיש לו זימון לעדות מאז שהחל למלא את תפקידו כמנכ"ל HP באחד בנובמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים