רפי הופמן, מלם מערכות: "שילוב BPM איפשר לרכבת ישראל להקטין סיכונים בפרויקט ה-ERP שלה"

"ניהול התפיסה התהליכית בפרויקט ה-ERP של רכבת ישראל חסך כסף ואיפשר את ייעול התהליך", אמר הופמן, מנהל פרויקטים בכיר במלם מערכות, שהיה אחראי מטעם החברה על פרויקט ה-ERP של סאפ ברכבת ישראל ● אריק ביטון, מנהל פרויקט SAP-ERP ברכבת ישראל: "התשומות הנדרשות הן לא מעטות אך התמורה גבוהה"

"ניהול התפיסה התהליכית בפרויקט ה-ERP של רכבת ישראל חסך כסף ואיפשר את ייעול התהליך", כך אמר רפי הופמן, מנהל פרויקטים בכיר במלם מערכות, שהיה אחראי מטעם החברה על פרויקט ה-ERP של סאפ (SAP) ברכבת ישראל, במהלך כנס BPM10 שהתקיים הבוקר (ג') במלון דניאל בהרצליה בהפקת אנשים ומחשבים.

הופמן תיאר את הטמעת מוצר אריס ושילובו עם מערכת הסאפ. "השתמשנו בתפיסה להקטנת סיכונים בפרויקט ועמידה ביעדי הפרויקט בדגש על אינטגרציה, מיפוי תהליכים, נהלי או"ש ויצירת שפה אחידה בין המערכת העסקית למערכת ה-IT. סימנו לעצמנו שני יעדים: השגת יעדי פרויקט ה-ERP ושימוש במוצר אריס להקטנת סיכונים".

לדבריו, "הפרויקט התחיל במרץ 2009, התכולה שלו מכסה את תחומי הכספים, הפרויקטים, התקציב והבקרה, משאבי האנוש, המלאי, הרכש, המידע העסקי והפורטל. במערכת משתמשים כ-520 מעובדי הרכבת, בין היתר לניהול פרויקטי בינוי גשרים, סלילה, כריית מנהרות ועוד".
"השימוש באריס איפשר לנו לעמוד במועד העלייה לאוויר – אפריל 2010", אמר הופמן, וציין, כי "הפרויקט עמד ביעדיו מבחינת תקציב, לו"ז ואיכות".

אריק ביטון, מנהל פרויקט SAP-ERP ברכבת ישראל, אמר כי "אנחנו ברכבת ישראל נחשפנו לנושא ה-BPM עוד בשלב החשיבה על פרויקט ה-ERP. כשהתחלנו לעבוד על מסמכי ה-RFP הבנו שצריך לנהל את הפרויקט בדרך נכונה כדי להפחית את הסיכונים. מראש קבענו כמה משאבים נצטרך להקצות לנושא של תיעוד התהליכים. התשומות הנדרשות הן לא מעטות אך התמורה גבוהה. מהר מאוד רואים את התוצרים שלהם והופכים את ההוצאות לתפוקות. עם העלייה לאוויר יכולנו להפיק נהלי עבודה. נקווה שנוכל לתחזק את זה כמו שצריך כדי להמשיך להפיק תועלת".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שולמן

    רכבת ישראל היא באמת מקור לגאווה מקצועית אם מלם מביאים אותם כדוגמא טובה מצבם באמת קשה

אירועים קרובים