אנליסטים: מכירת חטיבת התקשורת של נורטל תביא לפירוקה

נורטל ממשיכה להיות בצרות: החברה, שנמצאת בפשיטת רגל, מנהלת בימים אלה מגעים למכירת חטיבת התקשורת האלחוטית, החטיבה המכניסה ביותר שלה, וזו המהווה את פעילות הליבה שלה ● חטיבה נוספת שעתידה להימכר היא זו העוסקת בפיתוח מערכות טלקום לעסקים גדולים ● אנליסטים מעריכים שבעקבות המכירה, "נורטל תהיה כמו איש שלג שנמס באיטיות"

חברת נורטל מנהלת בימים אלה מגעים למכירת שתיים מחטיבותיה החשובות ביותר: חטיבת התקשורת האלחוטית והחטיבה העוסקת בפיתוח מערכות טלקום לעסקים גדולים. ההחלטה על מכירת החטיבה האלחוטית מעוררת עניין רב, משום שהיא החטיבה המכניסה ביותר של נורטל, ומהווה את פעילות הליבה שלה. אנליסטים מעריכים, כי מכירת שתי החטיבות הללו עשויה לא רק שלא להביא להתחזקותה של החברה, אלא אף לגסיסה איטית שלה, עד לפירוק.

ונסה אלברז, אנליסטית ראשית לחברות טלקום בבית ההשקעות פרוסט & סאליבן, אמרה, כי "במידה שנורטל תמכור את שתי החטיבות המרכזיות הללו – מה יישאר ממנה? היא תהיה כמו איש שלג שנמס באיטיות".

חטיבות אלה אינן הראשונות שנורטל מנהלת מגעים למכירתן. לפני כשבועיים החליטה החברה על מכירת חטיבת המתגים שלה לחברה הישראלית רדוור. חטיבה זו לא נחשבת לליבה של נוטרל, ולכן – העסקה ההיא לא עוררה עניין רב.

נורטל נמצאת בימים אלה בהליכי פשיטת רגל לפי סעיף 11 לחוק פשיטת הרגל האמריקני. סעיף זה מאפשר להנהלת החברה להמשיך להפעיל אותה, תחת הגנה טוטלית מפני נושיה. נורטל אף סיימה את שנת 2008 עם קיטון בהכנסות של כ-5% בהכנסות ועלייה של למעלה מ-500% בהפסד הנקי. החברה אף החליטה בחודש שעבר על פיטוריהם של 3,200 עובדים. למרות זאת, בשבוע שעבר נודע, כי נורטל עתידה לחלק בונוסים בסך 23 מיליון דולרים למנהליה הבכירים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים