ח"כ זאב ביילסקי: "ה-IT המוניציפאלי מסייע לייעול השירות לתושבים ונדרש לקדמו רבות"

"השלטון המרכזי בישראל מתנהג באזלת יד כלפי השלטון המקומי, בין היתר בשל חוסר הבנתו את חשיבותו של השלטון המקומי והתועלות הטמונות בו לטובת האזרחים", אמר ח"כ ביילסקי, לשעבר ראש עיריית רעננה, בכנס IT מוניציפאלי ● הוא תיאר מהלכים שביצע ברעננה לקידום הטמעת מערכות UT, שהביאו לייעול עבודת העירייה ולצמצום עלויות התפעול שלה, בהם התקנת שבבים על מוני המים לטובת קריאה מדויקת יותר של מונים והתראה על פיצוצי צינורות

"מניסיוני כראש עירייה, ה-IT המוניציפאלי מסייע לייעול השירות לתושבים ונדרש לקדמו רבות", כך אמר ח"כ זאב ביילסקי (קדימה), ששימש כראש עיריית רעננה במשך 17 שנים.

ח"כ ביילסקי היה אורח הכבוד בכנס IT מוניציפאלי 2010. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. מנחה הכנס היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, והשתתפו בו מאות אנשי IT מהשלטון המקומי.

הוא הוסיף, כי "השלטון המרכזי בישראל מתנהג באזלת יד כלפי השלטון המקומי. הדבר נעשה מכמה סיבות, ביניהן חוסר הבנת השלטון המרכזי את חשיבותו של השלטון המקומי והתועלות הטמונות בו לטובת האזרחים".

בפתח דבריו מתח ח"כ ביילסקי ביקורת על כך ש-"לכנס חשוב זה", לדבריו, לא טרחו להגיע אי מי מבכירי משרד הפנים. הוא אמר, כי בתור חבר כנסת, הוא התאכזב לגלות שהשלטון המרכזי, שאמור לסייע לרשויות המקומיות לשרת טוב יותר את התושבים, אינו עושה זאת. הוא אמר שהדבר קורה, בין השאר, בשל מאבקי כוח בין גורמי שלטון שונים, חוסר הבנת השלטון המרכזי את חשיבותו  של זה המקומי וחוסר רצון לסייע לרמת השטח. בשל כוחן של הרשויות הגדולות, הוסיף, מי שנפגע בעיקר ממצב זה הן הרשויות הקטנות והחלשות.

ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויושב ראש פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: קובי קנטורח"כ ביילסקי תיאר כמה מהלכים שאותם ביצע ברעננה לטובת קידום הטמעת מערכות UT, שהביאו לייעול עבודת העירייה ולצמצום עלויות התפעול שלה. כך, ציין בין השאר התקנת שבבים על מוני המים לטובת קריאה מדויקת יותר של מונים והתראה על פיצוצי צינורות.

"אנחנו משתפים פעולה עם האוצר בתחום ה-IT"
ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויושב ראש פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות, פתח את הכנס ואמר, כי ממשל זמין מאחד בתוכו את כלל השירותים מהרשויות וכי האזרח מצפה לקבל שירות ונתונים בלי לעסוק בהבדלה בין הרמה הממשלתית לזו המקומית. הוא הוסיף, כי הם מצויים בעיצומו של שיתוף פעולה עם האוצר, המתמקד בשלושה תחומים: שילוב תשתיות ממשל זמין ורשויות מקומיות, הקמת תיק תושב שיאחד נתונים של שתי הרמות תוך שימוש בתעודת זהות חכמה והקמת ממשקים מערכות ייעודיות מקבילות, בשתי הרמות, דוגמת חינוך ורווחה.

"בניית פלטפורמות לשיתוף מידע ממשלתי – אחת הפעילויות שלנו"

אבי יעלי, מוביל טכנולוגיות ממשל במעבדות יבמ בחיפה. צילום: קובי קנטוראבי יעלי, מוביל טכנולוגיות ממשל במעבדות יבמ (IBM) בחיפה, תיאר את תפיסת ממשל 2.0. הוא אמר, כי בסיס התפיסה הוא בניצול יעיל יותר של ה-IT, שיתוף מידע עם התושבים וייעול השירותים המסופקים להם על בסיס הטכנולוגיות. יעלי הביא דוגמה מ-2008, אז וויווק קונדרה, בתפקידו הקודם, כ-CTO במחוז וושינגטון, יזם תחרות נושאת פרסים שהניעה את האוכלוסייה לפתח יישומים לשיתוף מידע מוניציפאלי פתוח. דוגמה נוספת, אמר, היא פתיחת מאגרי מידע לתושבים, "זה אחד המשאבים של הממשלים. מה עושים איתו? במקום שהממשל יתמחה בלהבין מה הציבור צריך, הוא מביא את המידע לחשיפה".

כך, הוסיף, בבריטניה ובארצות הברית הוקמו אתגרי Data.gov שבמסגרתם חושפת המדינה את מקורות המידע שלה והאזרחים מרכיבים מהמאגר מה שהם רוצים או צריכים.

יעלי סיכם באמרו, כי "נושא זה, של בניית פלטפורמות פתוחות לצורך שיתוף מידע ממשלתי, הוא אחת הפעילויות של מעבדות המחקר של יבמ ויש כבר כמה פרויקטים שממומשים בפועל".

זיו סלייטר, סגן מנהל ממשל זמין במשרד האוצר. צילום: קובי קנטורשיתוף פעולה בין הרשויות המקומיות והממשלתיות – לטובת האזרח

זיו סלייטר, סגן מנהל ממשל זמין במשרד האוצר, אמר בכנס, כי "מטרתו של מערך ממשל זמין להשתמש בכלים טכנולוגיים ולהנגיש שירותים לאזרח בכל ערוץ". הוא ציין, בין השאר, את שירות תשלומים ממשלתי, פורטל שער הממשלה ושירות הטפסים הממשלתי.

"הלקוח של ממשל זמין ושל הרשות המקומית הוא אותו לקוח – פה אזרח, פה תושב", אמר. "הוא מצפה לקבל שירות טוב. על מנת לשפר השירות נדרש שיתוף פעולה בין הרשות הממשלתית והרשויות המקומיות. אנחנו נמצאים בעיצומו של שיתוף פעולה שכזה. המטרה היא לצמצם הליכים ביורוקרטיים הכרוכים בעבודה מול ורמים שונים, כגון פתיחת עסק או היתר בנייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים