ולריה קרקוטה, סימנטק: "לא רחוק היום בו נספק את כל שירותי האבטחה שלנו בענן"

"נעשה לחברה SaaS-זציה תוך שנים ספורות", אמרה קרקוטה - מנהלת שירותי אירוח בסימנטק אגן הים התיכון, במסלול "ענן לארגונים" שנערך במסגרת CloudCon 2010 ● אמיר שבט, מיקרוסופט: "הלקוחות רוצים ליישם ענן, אך לא יודעים מהם השיקולים הנדרשים בטרם ההטמעה"

"העולם הולך לכיוון התוכנה כשירות, SaaS, ויוצר עבורנו ועבור מנהלי האבטחה אתגר לא פשוט: כיצד לאבטח הרמטית את המידע שמחוץ לארגון, וכיצד לשלב בינו עם זה שבפנים? סימנטק (Symantec) הציבה לה יעד לספק את כלל שירותיה בענן, שימומש תוך שנים ספורות: נעשה לחברה SaaS-זציה", אמרה ולריה קרקוטה, מנהלת שירותי אירוח בסימנטק אגן הים התיכון.

קרקוטה הייתה מהדוברות במסלול שנערך תחת הכותרת "ענן לארגונים". המסלול, בהנחיית יהודה קונפורטס – העורך הראשי באנשים ומחשבים, נערך במסגרת כנס CloudCon 2010, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים אתמול (ג') במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצועני IT.

כבר כיום, אמרה, סימנטק מספקת שירותי אבטחה במתכונת אירוח בענן, בין השאר עבור Salesforce.com. החברה, ציינה, מספקת שירותי גיבוי ב-SaaS לעשרות פטה-בייטים בנפח מידע ארגוני של לקוחות, כשהנתונים המאובטחים גדלים בקצב של פטה-בייטים בודדים מדי רבעון. כדי לאבטח במודל ענן, הסבירה, "נדרשות הצפנה ובניית ארכיטקטורת אבטחה ספציפית".

קרקוטה אמרה ש-"אנו מציעים שירותי ענן בטוחים לניהול אי-מיילים, לאבטחתם ולאבטחת אתרים ומסרים מידיים (IM). השירות הוא על בסיס MessageLabs שסימנטק רכשה, והשירותים הם עם SLA של 100%, משמע, מחויבות שאף נוזקה לא תחדור לארגון". היא סיימה בציינה ששירותי האבטחה באירוח של החברה הם הגדולים בעולם, יותר מכפליים משירות גוגל בתחום. "אנו מנהלים ל-11 מיליון משתמשים הנמצאים ב-35 אלף לקוחות, שלושה מיליארד מיילים ביום".

אמיר שבט מצוות האינקובציה במיקרוסופט (Microsoft) העולמית, הציג את השיקולים העומדים בפני המנמ"רים לקראת המעבר לענן. "מעט מאוד לקוחות יודעים מה ליישם בענן", אמר, "הם רוצים ליישם אך לא יודעים מהם השיקולים הנדרשים בטרם ההטמעה".

שבט הציג את פלטפורמת הענן של החברה, וציין, ש-"כדאי ליישם מיחשוב ענן כי התחזוקה וההטמעה זולים ומהירים יותר". הוא סיים בציינו ש-"כל שירותי מיקרוסופט בעולם המיחשוב יכולים להימצא בענן, או בתצורת כלאיים של חיבור בין שירותים בענן ובארגון. המעבר לענן ללקוחות מיקרוסופט – שקוף וקל".

ואדים סולובי, !DoIT, אמר שהחברה מטמיעה פתרונות Google Apps, ומיישמת שירותי SaaS נוספים לארגונים עסקיים. "חברנו עם גוגל (Google)", אמר, "כדי לספק ללקוחות תשתית ארגונית יציבה ויעילה, עם פתרון מתקדם המצמצם את עלויות המיחשוב. Google Apps מאפשר לארגונים לחסוך עלויות רבות בהיבטי הדוא"ל, ניהול מסמכים, אבטחת מידע ושירותים נוספים".

גבי צודיק, מעבדות המחקר יבמ (IBM) בחיפה, הציג את אסטרטגיית הענן של הענק הכחול, וציין שמפתחי ומהנדסי החברה העולמית בונים את תשתית המיחשוב העתידית שיוצעו לארגוני האנטפרייז בעתיד. צודיק הדגיש את חשיבות הסטנדרטיזציה בעת יישום מודל מיחשוב ענן, ותיאר את הקשיים בעת המעבר לתצורת מיחשוב זו. עוד ציין צודיק, כי בעת יישום ענן, יש לשים דגש על שיתופיות, המתקבלת בין השאר על ידי כלי החברה.

ד"ר מאט ווד, אוונגליסט ווב סרוויסס, אמזון (Amazon), הציג את Amazon EC2, "ממשק שירות דרך האינטרנט המאפשר לקבל ולהגדיר מערכת IT מלאה". לדבריו, "הממשק מספק שליטה מלאה על משאבי ה-IT הארגוניים, ומאפשר הרצה על סביבת ה-IT של אמזון. Amazon EC2 מפחית את הזמן הנדרש לאתחול שרת חדש, תוך יכולת לשינוי דרישות". הממשק, סיים, "מאפשר צמצום בעלויות ה-IT, ומאפשר לשלם רק עבור קיבולת שנעשה בה שימוש".

גיא לופו, מנהל טכני אזורי, צ'ק פוינט (Check Point), תיאר את האופן בו החברה מסייעת לארגונים לאבטח את סביבת הענן שלהם. לדבריו, החברה ערכה שינוי מהותי במוצריה, כדי שיתאימו לעולם הווירטואליזציה. לופו הציג את הגרסה החדשה של VE, מוצר החברה להגנה על סביבות מיחשוב וירטואליות, המטפל באיומים חיצוניים ופנימיים, ומגן על המכונות הווירטואליות וגם על היישומים הארגוניים.

סטפן ויאלט, סגן נשיא למכירות EMEA ב-Salesforce.com, סיפר שבלאט-לפידות היא נציגת החברה בישראל. לדבריו, החברה הייתה חלוצה בענן לפני יותר מעשור. "כיום העולם עובר לתפיסת הענן ליישומים ולפלטפורמות – עולמות שיש לנו עבורם פתרונות". כך, ציין, "אנו תקן לתחום ה-CRM ל-82,400 ארגונים בעולם – 450 בישראל".

"הענן עובד בגישת Multi Tenant", אמר ויאלט, "בגישה זו לקוחות שונים חולקים את אותה תשתית, ואם מוחלפת גרסת היישום או התשתית, הלקוח אינו מרגיש בכך ואינו חווה את השדרוג". הוא תיאר את פלטפורמת הפיתוח Force.com וציין שמנמ"רים חושבים כיום יותר על פיתוח יישומים בענן בשל החיסכון בעלויות, וצמצום הזמן וההשקעה בתשתית החומרה והתוכנה.

עמית דובר, סמנכ"ל חטיבת התוכנה ביעל, הציג את מוצר הרמוני, "תוסף לאאוטלוק (Outlook), המקשר בין תוכנת המייל לשרתי מסמכים המנוהלים בענן. התוכנה תומכת בשירות הענן של גוגל ושרתי מסמכים ארגוניים כגון SharePoint".

"במקום לצרף קובץ למייל", אמר, "יופיע קישור לקובץ הענן  עם הרשאות כתיבה ועריכה לנמען. בנוסף, התוכנה מאפשרת להעלות כל מסמך מצורף, לשירות הענן". הרמוני, אמר דובר, "עושה סדר בבלגן ניהול המסמכים בארגון. משתמשים עסקיים מאמצים את שירות ה-Google Docs כיוון שהוא, באמצעות הרמוני, מאפשר גישה קלה למסמכים ישירות מתוכנת המייל, בהם הם 'מבלים' שעות רבות ביום. המשתמשים אינם  משנים את הרגלי העבודה שלהם, למרות שכעת הם עובדים מול הענן. הרמוני מאפשר עבודה משותפת על מסמכים, כי כל השינויים המתבצעים, נעשים ישירות על המסמך בענן. התוסף מגן על המידע הארגוני או האישי כי רק משתמשים מאושרים רשאים לגשת למסמכי הענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים