יחיאל גפנר, שירותי בריאות כללית: "לא נלך לענן ציבורי מטעמי סודיות רפואית"

למרות זאת, אמר מנמ"ר הכללית בפאנל שנערך בנושא, כי הקופה בהחלט תצרך שירותי מיחשוב בתצורת ענן פרטי ● לדבריו, הענן הציבורי מתאים לארגונים קטנים בהרבה מאיתנו" ● דן פלד, מנהל אמזון ישראל: "ישנן חברות ענק שכל הביזנס שלהן הוא עלינו" ● ברק רגב, גוגל: "הענן מאפשר למנמ"ר לתפקד עסקית טוב יותר"

"שירותי בריאות כללית לא תלך למיחשוב ענן ציבורי – בין השאר משום שהמידע הרפואי החסוי הוא ליבתנו העסקית. עם זאת, הכללית כן תלך למיחשוב ענן פרטי", כך אמר יחיאל גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית.

גפנר השתתף בפאנל בנושא מיחשוב ענן. הפאנל, בהנחיית רפאל פוגל ויהודה קונפורטס מאנשים ומחשבים, נערך במסגרת המליאה המרכזית בכנס CloudCon 2010. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מנהלי IT.

לדברי גפנר, סיבה נוספת לכך שהכללית לא תלך למיחשוב ענן ציבורי, היא הרגולציות. גפנר העריך שכמו שהבנקים לא ילכו לענן הציבורי בשל הנחיות הרגולטור, כך גם ארגוני הבריאות לא יעשו זאת, בשל רגולציות קיימות ועתידיות. "יש לנו מידע רפואי מסווג, זה רגיש בצורה יוצאת דופן", הסביר. סיבה נוספת, ציין, היא ש-"אנו מספיק גדולים כדי ליצור לעצמנו כוח להתמודד עם בעיות כגון שיאי עומס מיחשוב. הענן הציבורי מתאים לארגונים קטנים בהרבה מאיתנו".

"הענן הוא חדשות טובות", אמר גפנר, "נלך למיחשוב ענן פרטי. המדובר בבשורה טובה לאינטגרטורים, כי ניעזר בידע והניסיון שהם צברו לטובת הטמעת הענן הפרטי בכללית, אין סיבה שנעשה זאת לבד". בין השירותים שהכללית תצרך בתצורה זו, אמר גפנר, יהיה השירות של הגדרת השרתים והמצאי שלהם בצורה נוחה, "בשל העובדה שיש לנו 3,500 שרתים, שיותר ויותר מהם עברו וירטואליזציה. שימוש בשירות שכזה ייתן לנו יכולת לתת למשתמשים כוח ויכולות מיחשוב רבים יותר".

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

הוא סיים בציינו, כי כבר כיום שירותי מיחשוב לא מעטים בכללית עובדים בתצורת ענן, ביניהם דיוור והפצת מיילים, אתר עם חומרי חוזי. המשותף לכלל השירותים הללו, הסביר, הוא שהם עוסקים בחומרים לא רגישים.

" בליגה של הגדולים"

דן פלד, מנהל פעילות אמזון (Amazon) בישראל, אמר כי בעברו הוא היה לקוח של החברה. "הייתי זקוק ל-IT, לאחסון ולאבטחת מידע, ומצאתי באמזון מקור אמין וזמין", אמר פלד. כלקוח, אמר, הוא אהב את העובדה ששילם לפי דרישה ויכול היה להגדיל את כמויות שירותי ה-IT שצרך, בהתאם לנדרש.

שרתי מיחשוב הענן של אמזון, ציין פלד, נמצאים באירופה, ארה"ב ובסינגפור. "בכל שנה מתווספים שרתים נוספים וגם שירותים נוספים". פלד סיים בציינו, כי "ישנן חברות ענק שכל הביזנס שלהן הוא עלינו, אנו מספקים להן יכולת גידול מהירה בעוצמות ובכוח המיחשוב".

רמי נחום, מנכ"ל טריפל סי, אמר, כי הוא ממליץ להשתמש במיחשוב הענן של החברה: "יש לנו ענן כמו של אמזון בארץ, עם פתרונות מיקרוסופט (Microsoft), עם הערכה לגוגל (Google), עם תקשורת כמו של בינת והרבה בריאות מיחשובית כמו זו הקיימת בשירותי בריאות כללית".

נחום ציין, כי הדטה-סנטר של החברה הוא גדול, כולל מערכות אלסטיות אוטומטיות, ונמצא בפתח תקווה. בנוסף, ציין "יש לנו ענן משנה בחוף המערבי בארה"ב, ובעתיד יהיה ענן משנה נוסף בהולנד. זה דטה-סנטר בליגה של הגדולים".

פאנל מיחשוב ענן. מימין: ברק רגב, גוגל; ניר חינסקי, מיקרוסופט ישראל; רמי נחום, טריפל סי; ערן ברק, בינת תקשורת; יחיאל גפנר, שירותי בריאות כללית; דן פלד, אמזון ישראל. צילום: קובי קנטור

ניר חינסקי, מנהל שירותי ענן, מיקרוסופט ישראל, אמר, כי ענן החברה מאפשר לשים בו יישומים רבים דוגמת SharePoint, אקסצ'יינג' (Exchange) ואופיס (Office), וכן נותן את האפשרות לשים חלק מהיישומים בענן וחלק לא, ולאחר מכן לנייד יישומים נוספים אליו.

הוא ציין את האפשרות להטמיע ולרכוש את מודל מיחשוב הענן בכמה דרכים, אם ישירות מהחברה, אם ביצירת תשתית מקומית, ואם באירוח, "כל ארגון לפי קהל היעד ורצונו". חינסקי ציין, כי לחברה שבעה מרכזי מיחשוב ענקיים באירופה, ארה"ב דרום אמריקה וכי עוד שניים צפויים לקום בעתיד הקרוב.

"גודל המנמ"ר אינו כגודל חוות השרתים שלו"

ברק רגב, מנהל אזורי פעילות אנטרפרייז בגוגל, אמר, כי מטרת החברה היא לסייע למנמ"רים לצמצם את החלק הגבוה מתקציבי ה-IT שלהם, 70%, שמופנה לתחזוקה, "הענן מאפשר למנמ"ר לתפקד עסקית טוב יותר". לדבריו, "גודל המנמ"ר אינו כגודל חוות השרתים שלו, אלא נקבע לפי רמת והיקף השירותים שהוא נותן".

"עד לפני כמה שנים", אמר, "את החדשנות פגשנו במקום העבודה, שם למדנו מהם שיתוף קבצים ומייל. החדשנות בארגונים נעצרה בגלל התחזוקה. כעת יש תהליך הפוך –  השוק הפרטי הוא המוביל את החדשנות, והאנשים מביאים אותה מהבית לארגון".

ערן ברק, סגן נשיא למכירות IT ושירותים מנוהלים בבינת תקשורת, אמר, כי "הענן לא יפרוץ ויוטמע בארגונים, ללא מעורבות חזקה של האינטגרטורים. הענן צריך להתחבר למשהו שעובד". לדברי ברק, "את הענן צריך לחבר לאדמה, כדי שהלקוח יבין שהוא מקבל ערך מוסף. זה מעבר למחיר, זה השירות".

ברק ציין, כי לבינת תקשורת יש פלטפורמות בארץ ובחו"ל, לצד שיתופי פעולה עם אינטגרטורים מקבילים להם בחו"ל. הוא סיכם בציינו, כי המעבר למיחשוב ענן יהיה הדרגתי, "אבל זה יקרה. ארגונים לא יוכלו להתייעל באופן אמיתי אם הם לא יעברו לענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים