הבן של מרדוק: היישומים המקוונים פוגעים במכירות של עיתוני הנייר

לדברי ג'יימס מרדוק, העומד בראש הפעילות של חברת ניוז קורפ באירופה ובאסיה, יישומים אלה יוצרים קניבליזציה הרבה יותר מאתרי האינטרנט הרגילים, "בשל הרמה הגבוהה יותר של האינטראקטיביות" ● גם רופרט מרדוק, מנכ"ל ניוז קורפ ואביו של ג'יימס, אמר שמחשבי iPad משנים את כללי המשחק בתחומי החדשות והמדיה

ג'יימס מרדוק, העומד בראש הפעילות של חברת ניוז קורפ (News Corp) באירופה ובאסיה, אמר ביום ו' כי היישומים שמוצעים למכשירים דוגמת מחשבי iPad של אפל (Apple) פוגעים במכירות של עיתוני הנייר.

בחודש יוני סגרה חברת ניוז קורפ את אתר האינטרנט של הטיימס הלונדוני. עיתונים נוספים של הקבוצה בבריטניה – הטיימס (Times), הסאנדיי טיימס (Sunday Times) וניוז אוף דה וורלד (News of the World) מוצעים באינטרנט רק למנויים בתשלום.

זרוע העיתונות של ניוז קורפ בבריטניה, News International, הודיעה החודש כי מספר הקוראים באינטרנט ירד ב-90% וכיום עומד מספר הלקוחות המשלמים על 105 אלף. נתון זה כולל את מספר הקונים של היישומים המוצעים למחשבי iPad ומכשירי קינדל (Kindle).
בענף העיתונות עקבו בשבע עיניים אחר "הניסוי" של הקבוצה. בענף הפסידו חלק ניכר מהקוראים והמפרסמים לחלופות שמוצעות בחינם ברשת ולמודלים עסקיים שמאפיינים את העידן הדיגיטלי.

רופרט מרדוק
, מנכ"ל ניוז קורפ ואביו של ג'יימס, אמר שמחשבי iPad משנים את כללי המשחק בתחומי החדשות והמדיה, ורבים בענף מסכימים עמו. מחשבים אלה מתאפיינים בצג גדול, אבחנה גבוהה ויכולות אינטראקטיביות מתקדמות.

ג'יימס מרדוק קיבל בברכה את האפשרות למכור יישומים בחנות של אפל, למרות שזו גובה נתח של 30% מההכנסות. "גם דוכני העיתונים והמפיצים גובים מאיתנו עמלה, ואפילו לא מציגים את הסחורה היטב", הסביר ג'יימס מרדוק בוועידת מדיה שנערכה במונקו.

אולם, ג'יימס מרדוק המשיך וטען כי יישומים אלה יוצרים קניבליזציה הרבה יותר מאתרי האינטרנט הרגילים, "בשל הרמה הגבוהה יותר של האינטראקטיביות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים