שוק הסמארטפונים: הנתח של RIM ירד בכ-3%; מכשירים מבוססי אנדרואיד עלו ב-6.5%

הדו"ח האחרון של חברת המחקרים comScore מראה, שמכשירי אנדרואיד ממשיכים לכבוש נתחי שוק ומודעות צרכנית, וזאת בעיקר על חשבון מכשירי הבלקברי של RIM ● גם לפי חברתהמחקרים NPD Group המספרים עגומים מבחינת RIM: נתח השוק של אנדרואיד עלה ב-11% והגיע ל-44% מסך הטלפונים החכמים שנמכרו ברבעון בארצות הברית

האם למנהלי RIM יש סיבה לדאגה? בימים האחרונים התפרסמו כמה דו"חות של חברות מחקר, שבכולם נראית מגמה מובהקת בצפון אמריקה, ובמיוחד בארצות הברית, של עלייה בנתחי השוק של מכשירי אנדרואיד, ובמקביל ירידה של מכשירי הבלקברי.

הדו"ח האחרון של חברת המחקרים comScore מראה, שמכשירי אנדרואיד ממשיכים לכבוש נתחי שוק ומודעות צרכנית, וזאת בעיקר על חשבון מכשירי הבלקברי של RIM.

בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר, הצליחה RIM לשמור על הובלתה בשוק הסמארטפונים בצפון אמריקה, עם 37.3%, אבל המספר הזה משקף ירידה של 2.8% מהדו"ח הקודם, שפורסם בסוף יוני השנה. מכשירי אנדרואיד, לעומת זאת, צמחו ב-6.5% בתקופה הזאת, והגיעו לסך של 21.4% משוק המכשירים החכמים.

לפי comScore, נאמנות הצרכנים ל-iPhone של אפל (Apple) נותרה ללא שינוי, ובתקופה המסוקרת היא נשארה עם נתח שוק של 24.3%.

עוד מראה הדו"ח האחרון של comScore, שיותר מ-58.7 מיליון אנשים רכשו בארה"ב טלפונים חכמים בשלושת החודשים המדווחים – עלייה של 15% יחסית לשלושת החודשים הקודמים.

מערכת ההפעלה של מיקרוסופט (Microsoft) ניצבת רביעית בדו"ח של comScore, עם 10% נתח שוק, המהווים ירידה של 2.8% מהרבעון הקודם, וסוגרת את החמישייה פאלם (Palm), עם נתח שוק של 4.2% – ירידה של 0.5% מהרבעון הקודם.

הנתונים האלה דומים לדו"חות נוספים, ומשקפים לא רק את מודעות הצרכנים למערכת ההפעלה הפתוחה של גוגל (Google), אלא גם את האתגר שבפניו ניצבת RIM ויצרניות נוספות, דווקא בתקופה שתעשיית הסמארטפונים חווה צמיחה חסרת תקדים.

גם לפי חברת המחקרים NPD Group המספרים עגומים מבחינת RIM: מערכת ההפעלה של גוגל הגדילה את הובלתה והגיעה ל-44% מסך הטלפונים החכמים שנמכרו ברבעון בארצות הברית – עלייה של 11% יחסית לרבעון הקודם.

בה בעת, אומר הדו"ח של NPD, מכשירי בלקברי הגיעו למקום השלישי – מ-28% ברבעון הקודם ל-22% ברבעון האחרון הנסקר. מערכת ההפעלה iOS של אפל ניצבת במקום השני,עם עלייה של אחוז אחד ו-23% מסך המכשירים שנמכרו ברבעון השלישי.

"חלק גדול מהצמיחה בנתח השוק של מערכת ההפעלה אנדרואיד הוא על חשבון RIM יותר מאשר על חשבון אפל", ציין רוס רובין, מנהל מחקרי שוק ב-NPD. "מכשירי אנדרואיד חדשים של מוטורולה, HTC ויצרניות נוספות השיגו תנופה אצל מפעילות שהיו מפיצות מסורתיות של RIM, וההשקה של דגם הבלקברי טורץ' לא הועילה רבות לעצור את הנטייה מטה".

לפי המחקר של NPD, נתח השוק של מערכת ההפעלה של RIM צנח ב-53% יחסית לרבעון המקביל של 2009, בעוד זה של iOS של אפל ירד ב-21%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים