נפתחו הדיונים במשפט אורקל-סאפ; מנכ"ל HP באור הזרקורים

לטענת אורקל, TomorrowNow, חברה בת של סאפ, גנבה תוכנה ומכרה טכנולוגיות במחירי מציאה ● הדיון יתמקד בגובה הפיצויים שישולמו לאורקל - מעשרות מיליוני דולרים ועד מיליארדים רבים של דולרים ● כן מונחת על כף המאזניים אמינותו של מנכ"ל סאפ לשעבר, אשר מכהן כיום כמנכ"ל HP - ליאו אפותקר ● לטענת סאפ, אפותקר לא ידע בתחילה על שום מעשה לא חוקי ● לארי אליסון, לעומת זאת, טוען כי בידיו ראיות לכך שאפותקר ידע על הורדת התוכנה בניגוד לחוק ● הווארד אנדרסון, מרצה בבית הספר למנהל עסקים סלואן של MIT: "העניינים הפכו לאישיים וזו רק ההתחלה"

הדרמה המשפטית המרתקת של עמק הסיליקון, בכיכובן של שלוש מעצמות היי-טק מהגדולות בעולם, יצאה לדרך ביום ב', כאשר החלו הדיונים בתביעה שהגישה אורקל (Oracle) כנגד סאפ (SAP) בדרישה לפיצויים בסכום של שני מיליארד דולרים על גניבת תוכנה.

במשך קרוב לשבע שעות עסקו הפרקליטים של אורקל וסאפ בבחירת מושבעים וקביעת סדרי הדין לקראת הדיונים שיימשכו חמישה שבועות. ביום ג' אמורים הצדדים להתחיל בהשמעת טיעוניהם.

לארי אליסון, מייסד אורקל ומנכ"ל החברה, המתין שנתיים וחצי עד לתחילת הדיונים בתביעה כנגד סאפ, בטענה ש-TomorrowNow, חברה בת של סאפ, גנבה תוכנה ומכרה טכנולוגיות במחירי מציאה. סאפ הודתה בעובדות אך טוענת כי היא אינה אשמה במעשיה של החברה הבת שנסגרה מיד לאחר שנחשפה הפרשה. הדיון יתמקד בגובה הפיצויים שישולמו לאורקל – מעשרות מיליוני דולרים ועד מיליארדים רבים של דולרים.

כן מונחת על כף המאזניים אמינותו של מנכ"ל סאפ לשעבר, אשר מכהן כיום כמנכ"ל HPליאו אפותקר. לטענת סאפ, אפותקר לא ידע בתחילה על שום מעשה לא חוקי וכשגילה את הפרשה סגר מיד את חברת TomorrowNow. אליסון, לעומת זאת, טוען כי בידיו ראיות לכך שאפותקר ידע על הורדת התוכנה בניגוד לחוק.

אורקל תקפה את HP על מינוי אפותקר בחודש ספטמבר. אליסון האשים את המנהל הגרמני – אשר כיהן בתפקיד מנכ"ל יחיד של סאפ במשך שבעה חודשים בלבד, עד שנאלץ לפרוש עקב ביקורת ציבורית – בכך שמילא תפקיד פעיל בפרשה. חברת התוכנה הגדולה באירופה וגם HP מיהרו להיחלץ להגנתו של אפותקר.

למרות שהיריבויות או החברויות האישיות ממלאות תפקיד חשוב בתעשיית ההיי-טק, כמו בענפים רבים אחרים, הרי שמועטים המקרים שבהם התגלגלו העניינים במהירות כה רבה ובעוצמה כה גבוהה. HP, חברת התוכנה הגדולה בעולם (לפי הכנסות), ואורקל, היצרנית העצמאית הגדולה ביותר של תוכנה עסקית, היו שותפות קרובות עד לפני כשלושה חודשים. אולם, בעקבות סדרה של חילופי אישים בצמרת, שהחלו בחודש אוגוסט הפכו השתיים ליריבות מרות.

מנכ"ל HP לשעבר, מרק הארד, הוא חבר אישי קרוב של אליסון. לאחר שהארד נאלץ לפרוש מתפקיד מנכ"ל HP, בנסיבות מפוקפקות, יצא אליסון להגנתו של הארד ואף מיהר למנות אותו לתפקיד נשיא משותף באורקל. על פי הווארד אנדרסון, מרצה בבית הספר למנהל עסקים סלואן של MIT, "העניינים הפכו לאישיים וזו רק ההתחלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים