מחקר: הגלישה ברשתות חברתיות פופולרית יותר משימוש באי-מיילים

66.8% מהגולשים נכנסו לרשתות חברתיות, לעומת 65.1% שקראו או שלחו אי-מיילים - כך עולה ממחקר שביצעה נילסן ושפורסם שלשום (ב') ● משך הזמן שגולשים שוהים בפייסבוק עלה ב-566%, ובסך הכול, העבירו הגולשים דקה מתוך 11 דקות בגלישה באתרים כמו פייסבוק וטוויטר ● השימוש הכי פופולרי ברשת – חיפוש מידע ● ג'ון בורבנק, מנכ"ל נילסן: "רשתות חברתיות ימשיכו לשנות לא רק את הרשת, אלא גם את חוויית הלקוח כולה"

מחקר חדש שפורסם שלשום (ב') מגלה, כי גולשים מבלים זמן רב יותר ברשתות חברתיות מאשר בשליחת ובקריאת אי-מיילים. למעשה, גולש מעביר בממוצע דקה אחת מתוך 11 דקות בשהייה ברשתות חברתיות ובבלוגים – 66.8% לעומת 65.1%, בהתאמה. לפי המחקר, שביצעה נילסן ושמתייחס לחודש דצמבר 2008, הרשתות החברתיות הגיעו למקום הרביעי בדירוג, והאי-מיילים למקום החמישי, אחרי חיפוש ברשת, עם 85.9%, גלישה בפורטלים – 85.2% – והורדת תוכנות – 73.4%. בסך הכול, גלשו הנחקרים 45 מיליארד דקות ברשתות חברתיות. בדצמבר האחרון עמד זמן הגלישה העולמי בהם על סך כולל של 85,500 שנים. גולש ממוצע בילה בחודש זה באתרים כמו פייסבוק במשך שלוש שעות ועשר דקות. כללית, משך הזמן שגולשים שוהים בפייסבוק עלה ב-566%.

המחקר בוצע בקרב גולשים בארצות הברית, בריטניה, ברזיל, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, שווייץ ואוסטרליה. העלייה הגדולה ביותר בגלישה ברשתות חברתיות ובבלוגים נרשמה בשווייץ, גרמניה ובריטניה. האתרים הפופולריים ביותר בתחום זה היו פייסבוק וטוויטר. לפי מחקר שפרסמה לפני חודשיים חברת comScore, בדצמבר 2008 לבדו נכנסו לפייסבוק 222 מיליון גולשים (יוניקים), בעוד במיי-ספייס גלשו 125 מיליון בלבד. נילסן דיווחה, כי במדינות שבהן ביצעה את מחקרה היו לפייסבוק 108.3 מיליון יוניקים, לעומת 81 מיליון למיי-ספייס.

בניגוד למה שניתן לחשוב, השימוש ברשתות חברתיות אינו פופולרי רק בקרב בני נוער. המחקר גילה, כי האוכלוסייה שרשמה את הזינוק באחוזי הגלישה בהן היא של בני גילאי 35-40. ההתעניינות ברשתות אלה בקרב בני 65 ומעלה עלתה בשבעה אחוזים.

ג'ון בורבנק, מנכ"ל נילסן, אמר לאחר פרסום תוצאות המחקר, כי "רשתות חברתיות הפכו לחלק בסיסי בעולם הקיברנטי. שני שלישים מתושבי העולם שמחוברים לאינטרנט גולשים באתרים אלה, ואין מגמה של ירידה. רשתות חברתיות ימשיכו לשנות לא רק את הרשת, אלא גם את חוויית הלקוח כולה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים