מארק לואיס פתח את כנס Momentum Europe 2010 בליסבון
לואיס, עד לאחרונה נשיא קבוצת תובנת המידע של EMC, נשא את נאומו לראשונה כמנהל האסטרטגיה הראשי (CSO) של החברה ● היום, הסביר לואיס, המידע על לקוח הארגון נמצא בצורותיו שונות ביישומים שונים, במחלקות שונות ואצל עובדים שונים שאינם יכולים לשתף פעולה ביניהם לטובת אותו הלקוח
הכנס ה-14 של משתמשי דוקומנטום (Documentum) – חטיבת המידע האינטליגנטי של EMC, נפתח אתמול (ג') בליסבון, בירת פורטוגל. אל האירוע, Momentum Europe 2010, נהרו מעל ל-1,000 משתתפים – רובם אנשי ניהול תוכן ומסמכים מאזור EMEA. מישראל הגיעה משלחת הכוללת נציגים של NessPro, קבוצת המוצרים של נס טכנולוגיות, המשווקת הבלעדית של דוקומנטום בארץ. בין היתר הגיעו איתי צור – מנהל תחום מכירות דוקומנטום, אודי שיטרית – מנהל תחום דוקומנטום PS, עמית מנור – מנהל מוצר דוקומנטום ואיתן קאופמן – מנהל תשתיות דוקומנטום, המייצגים כולם 36 לקוחות גדולים בארץ.
את הכנס פתח מעל הבמה במליאת הפתיחה מארק לואיס – נשיא קבוצת תובנת המידע של EMC, ששמו הופיע גם בתוכנית המודפסת והמעודכנת של הכנס וגם בתוכנית בזמן אמת באינטרנט. עם זאת, מארק לואיס אינו משמש יותר בתפקיד. כך, ביום ה' שעבר התמנה להיות מנהל האסטרטגיה הראשי (CSO) של EMC כולה – תפקיד במסגרתו ידווח ישירות לג'ו טוצ'י – המנכ"ל, ולפט גלסינגר – הסמנכ"ל ומספר שתיים בחברה. את תפקידו הקודם יירש ריק דוונוטי.
לואיס הודה בדבריו לכל העובדים, הלקוחות והמשתתפים שהלכו איתו בשלוש השנים האחרונות, וסיפר שזו הייתה הקדנציה הארוכה ביותר שלו ב-15 השנים האחרונות. לואיס הגיע ל-EMC מ-HP, אליה הגיע לאחר שרכשה את קומפאק (Compaq), שרכשה את דיגיטל (Digital) – בה החל לואיס את הקריירה הטכנולוגית-ניהולית שלו.
בהרצאתו פרס את הגל החדש של תעשיית ה-IT – החייבת, לדבריו, להפוך לגורם הראשי בהצלחת העסקים. קבוצת IIG של EMC, אמר, תסייע לעסקים להצליח, כי היא תאפשר להם לנהל את המידע המצטבר בארגון ביישומים שונים ולשלב אותו בעבודתם של המשתמשים במידע – למשל, בשירות לקוחות.
היום, הסביר לואיס, המידע על לקוח הארגון נמצא בצורותיו שונות ביישומים שונים, במחלקות שונות ואצל עובדים שונים שאינם יכולים לשתף פעולה ביניהם לטובת אותו הלקוח. העולם עומד בפני תופעה חדשה של התפוצצות מידע דיגיטלי שארגונים ואנשים מייצרים מכל המכשירים הדיגיטליים שברשותם. EMC, טוען לואיס, יודעת לא רק לאחסן את המידע הזה – אלא גם לטפל בו לאורך כל חייו, מיצירתו ועד ארכובו בצורה מאובטחת, תוך שמירה על הרגולציה, כך שהמידע הארגוני יהיה זמין תמיד לכל "תיק" לקוח ולרוחב הארגון כולו.
על פי לואיס, ישנם כיום שלושה מגזרים בשוק ניהול התוכן הארגוני, ECM, בהם EMC מובילה חזק והם הגדולים בתעשייה והחייבים בשילוב ייחודי של ניהול תוכן (CM) יחד עם BPM (ניהול תהליכים עסקיים), בתנאים של אבטחת מידע קפדנית ועמידה בתקנות ובממשליות (GRC). אלה הם מגזרי הפיננסים (בנקאות וביטוח), הממשל (לאומי ומקומי) ושירותי בריאות.
לואיס קבע, כי EMC – הרוכשת הסדרתית של חברות תוכנה בעלות טכנולוגיות משלימות כמו דוקומנטום, קפטיבה ו-sourceOne, הצליחה לתפור את המוצר המלא ל-ECM וכך היא מצליחה בתחרות מול יבמ (IBM) – שרכשה את FileNet ו-OpenText וגם מול מיקרוסופט (Microsoft). ענקית התוכנה מרדמונד היא למעשה שותפה של EMC עם SharePoint, המשמשת ככלי לניהול הפורטל הארגוני והשת"פ כאשר המנוע האחורי של ניהול התוכן הוא של EMC-דוקומנטום, כאשר האחרון מקיף, מעמיק ועשיר יותר ביכולותיו. אך מיקרוסופט, כדרכה במיחשוב הארגוני, מתחילה כשותפה עם מוצר שמתחיל נמוך בהיררכיה ואחר כך מתחילה לטפס איתו ולהציע אותו כתחרות מול EMC בעלויות נמוכות לעין שיעור – והיכולות בהתאם. הלקוחות יחליטו.
חלקה של חטיבת IIG של EMC בשוק גדל השנה דו-ספרתית, יותר מהשוק כולו, וזו בחירת הלקוחות ללכת על פתרון שמוריד מהם את הסיבוכיות של הקמת מערכת וניהול התוכן הארגוני והעצמת העובדים בשירות הלקוחות. גם NessPRO מצליחה בשוק הישראלי, כשבתוך ארבע שנות פעילות הגדילה פלח השוק שלה מארבע לקוחות ל-36, לאחר שהקימה מחלקה מיוחדת המתמחה בפתרונות דוקומנטום עם מעל 40 מומחים, תומכים ומשווקים. הפתרון שפותח בנס ישראל לשילוב דוקומנטום בסאפ (SAP) אומץ על ידי EMC ונמכר על ידה בעולם כולו.
הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לפורטוגל
תגובות
(0)