שוב זעזועים בחברה לאוטומציה: אלי אחי מרדכי, המנכ"ל, פורש לאחר שמונה חודשים

אחי מרדכי מצטרף לשורה של מנכ"לים של החברה שהתפטרו בחמש השנים האחרונות ● הסיבה הרשמית להתפטרות היא אמנם "אישית", אולם גורמים בענף מרימים גבה נוכח חוסר הצלחתה של החברה לאוטומציה לייצר יציבות בהנהלת החברה ● בחברה לאוטומציה ציינו את "שיתוף הפעולה הפורה" של אחי מרדכי עם יושב ראש החברה, משה אלקסלסי ● לא ניתן היה להשיג את תגובתו של המנכ"ל הפורש

הזעזועים בהנהלת החברה לאוטומציה נמשכים: אלי אחי מרדכי, מנכ"ל החברה, הודיע על החלטתו לפרוש מהתפקיד, שמונה חודשים בלבד לאחר שמונה. בהודעה רשמית מטעם החברה נמסר, כי אחי מרדכי הודיע על פרישתו מסיבות אישות.

מהחברה לאוטומציה נמסר, כי משה אלקסלסי, יושב ראש החברה, קיבל בצער את ההודעה, וציין, כי היה בינו ובין אחי מרדכי "שיתוף פעולה פורה בתקופת כהונתו". אחי מרדכי ימשיך לכהן כיועץ חיצוני בחברה.

הסיבה הרשמית להתפטרותו של המנכ"ל היא אמנם "אישית", אולם גורמים בענף מרימים גבה נוכח חוסר הצלחתה של החברה לאוטומציה לייצר יציבות בהנהלת החברה.

אחי מרדכי הוא המנכ"ל השביעי ברציפות הפורש מהחברה לאוטומציה בחמש השנים האחרונות. הוא החליף בפברואר האחרון את גיורא רוזנטל, שפרש באוגוסט אשתקד על רקע חילוקי דעות עם יושב הראש וההנהלה. לפני רוזנטל כיהנו בתפקיד גלעד רבינוביץ', יאיר פכט, יאיר לייפר, שמואל בלנק ועופר גור אריה. כולם כיהנו תקופות קצרות יחסית, כאשר את השיא שבר בלנק, שכיהן שלושה חודשים בלבד. אחי מרדכי החזיק בתפקיד, כאמור, שמונה חודשים.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של אחי מרדכי. בראיון לאנשים ומחשבים לאחר כניסתו לתפקיד הוא אמר, כי "אחד הדברים שהפתיעו אותי לטובה כאשר נכנסתי לתפקיד מנכ"ל החברה לאוטומציה הוא הרמה הטכנולוגית הגבוהה של העובדים בחברה. גיליתי אנשים מוכשרים, שרואים את החברה לאוטומציה הרבה יותר מאשר מקום עבודה, אלא כבית השני שלהם. זה נכס שצריך לטפח אותו".

לפני היותו מנכ"ל החברה לאוטומציה, שימש אחי מרדכי כסמנכ"ל מלם מערכות. הייתה זו הקדנציה השנייה שלו במלם, לאחר שב-2004 עזב את החברה עם כניסתו של לוי הלוי לתפקיד המנכ"ל. ב-2007 שב אחי מרדכי למלם וכיהן בה עד לפרישתו, והמעבר לתפקיד מנכ"ל החברה לאוטומציה.

החברה לאוטומציה, המעסיקה למעלה מ-500 עובדים, הוקמה ב-1967 לפי החלטת הממשלה, במטרה לפתח מערכות ממוחשבות עבור הרשויות מקומיות. ביוני 2008 קיבלה הממשלה החלטה להתחיל בתהליכי הפרטה של החברה לאוטומציה. על פי החלטה זו, משרד הפנים ימכור את חלקו בחברה – 40% ממנה – למרכז השלטון המקומי, שיחזיק, לאחר המכירה, במלוא המניות החברה לאוטומציה.

מתעניין במיחשוב במגזר המונציפיאלי? הירשם לכנס IT מוניציפאלי

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שיודע

    השר ישי כמו שרי הפנים הקודמים נותן ידו בעצימת עיניים לשערוריה אדירה המתרחשת שנים בחברה לאוטומציה. יו"ר וחברי דירקטוריון שרובם ראשי ערים כולם פוליטיקאים ליגה ד עושים שם כרצונם יד רוחצת יד. בית המשפט יותר מפעם ומבקר המדינה יותר מפעם אמרו דעתם על החברה. אבל כולנו קטנים לעומת אותה ליגה ד שמנהלת את המדינה בחסות פוליטיקאים גבוהים יותר.

  2. אחת

    אלי בחור טוב ונראה שמשהו בחברה ממש מקולקל.

  3. הגבה המורמת

    תלמידים, יש היום שיעור בניהול: אם יש יו"ר אחד שהבריח 7 מנכ"לים - תוך כמה זמן ניאלץ לסגור את החברה על מנת לשמור על משרתו של היו"ר?

  4. צופה מהצד

    לא מובן אין החברה מתקיימת חוסר יציבות, לקוחות נוטשים, מאזן מצטמק, הוצאות פיתוח גדולות, צוות עובדים ענק אשמח עם מישהו יסביר לי

אירועים קרובים