תביעה נוספת כנגד מארק הארד – הפעם על תשלום שוחד

בשבוע שעבר הגישה קרן הפנסיה של השוטרים ומכבי האש בסגינאו, שנחשבת לבעלת מניות גדולה בחברת HP, תביעה כנגד החברה, מועצת המנהלים שלה ו-11 מבין המנהלים הבכירים של HP, כיום ובעבר ● על פי כתב התביעה הפרו הנתבעים את החוקים האוסרים תשלומי שחד בכך ששילמו ל-"אנשי מפתח" תשלומים כדי לזכות במכרזים של הממשל הפדראלי ● עוד טוענים התובעים, כי הארד גרף לכיסו תגמול של כ-97 מיליון דולרים כתוצאה מהעסקאות שבגינן שולם שוחד לאנשי מפתח

מארק הארד, מנכ"ל HP לשעבר וכיום נשיא משותף בחברת אורקל (Oracle), הוא אחד מבין תריסר נתבעים, ובהם חברת HP עצמה, בתביעה שהגישה קרן פנסיה על תשלומי שוחד בניסיון לזכות במכרזים ממשלתיים. הארד נאלץ לפרוש לא מכבר ממשרת מנכ"ל HP בנסיבות מפוקפקות.

בשבוע שעבר הגישה קרן הפנסיה של השוטרים ומכבי האש בסגינאו, שבמרכז החוף המערבי של ארה"ב, תביעה כנגד חברת HP, מועצת המנהלים שלה ו-11 מבין המנהלים הבכירים של החברה, כיום ובעבר. על פי כתב התביעה הפרו הנתבעים את החוקים האוסרים תשלומי שחד בכך ששילמו ל-"אנשי מפתח" תשלומים כדי לזכות במכרזים של הממשל הפדראלי.

קרן הפנסיה, שנחשבת לבעלת מניות גדולה בחברת HP, הגישה את התביעה לבית המשפט הפדראלי בסן חוזה שבקליפורניה משום שלטענתה הפרה החברה את מחויבותה לבעלי המניות בכך שפעלה בניגוד לחוק. על פי כתב התביעה גרף הארד לכיסו תגמול של כ-97 מיליון דולרים כתוצאה מהעסקאות שבגינן שולם שוחד לאנשי מפתח.

החברים במועצת המנהלים של HP לא מילאו את תפקידם, על פי כתב התביעה, בכך ש-"תגמלו את הארד על החלטתו ביודעין לאפשר לעובדי HP לעבור על החוק". החלטה זו עלתה לחברה בקנסות של עשרות מיליוני דולרים ובפגיעה במוניטין, נכתב בכתב התביעה.

התובעים מעריכים כי חברת HP גרפה בין השנים 2007 ו-2009 הכנסות של יותר מ-880 מיליון דולרים במכרזים ממשלתיים, וחוששים כי בעקבות כתבי האישום שהוגשו על ידי משרד המשפטים של ארה"ב, נתונות כעת הכנסות אלה בסכנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים