ג'יי קיד, סגן נשיא בכיר בנט-אפ: "שיתוף הפעולה שלנו עם VMware חזק כעת בדיוק כמו ביום שבו החל"

"VMware ממשיכה לשתף פעולה עם כל היצרנים, וגם איתנו ובגדול, כי היא מבינה שיש לנו יחד פתרון מעולה - ואולי אף טוב יותר מזה שיש לה בברית עם EMC וסיסקו", אומר קיד בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במסגרת VMWorld 2010 בקופנהגן, דנמרק

21/10/2010 16:14

ג'יי קיד הוא סגן נשיא בכיר לאסטרטגיית ופיתוח מוצרים בקבוצת פתרונות האחסון בנט-אפ (NetApp) העולמית. במסגרת תפקידו אחראי קיד על אסטרטגיית היצע המוצרים והפיתוח, יחסי שותפים טכנולוגיים, הגנה על המידע ויחידות ניהול עסקים. בנוסף, הוא חבר בצוות ההנהלה ובמועצת האסטרטגיות של החברה.

לג'יי קיד ניסיון נרחב באחסון, תקשורת מחשבים וסביבות מיחשוב עתירות ביצועים. בטרם מונה לתפקידו הנוכחי, שימש כמנהל השיווק של נט-אפ ועמד בראש קבוצת המוצרים החדשים בעלי פוטנציאל הצמיחה הגבוה (Emerging Products). לפני הצטרפותו לנט-אפ החזיק במשרת מנהל טכנולוגיות ראשי (CTO) ונשיא חטיבת ניהול המוצר בחברת ברוקייד (Brocade), שם היה אמון על פיתוח והטמעת מוצרים עתידיים, פיתוח תשתיות המוצרים וחשיבה אסטרטגית.

"שיתוף הפעולה עם VMware רק הולך ומשתפר"

VMware היא חברה ייחודית בנוף התחרותי של מיחשוב התשתיות בעידן הענן. למרות שהיא חברה בת של ענקית האיחסון EMC, המחזיקה ב-80% ממניותיה, היא עובדת עם כל היצרנים של השרתים והאחסון ללא אפליה – כולל מתחריה של החברה האם בתחום האחסון, כמו נט-אפ.

EMC ונט-אפ הן שחקניות אחסון טהורות – כלומר חברות שלא מציעות גם שרתים ורישות. מי שכן מציעה אחסון, שרתים ורישות מתוצרתה היא HP, כמובן לאחר שרכשה את 3Com. מי שמציעה גם שרתים ומתחרה ב-EMC לאורך חזית האחסון היא יבמ (IBM). והנה, VMware – שהושארה לפעול בשמה המקורי ולא שולבה או הובלעה בתוך EMC כמו חברות רבות אחרות שנרכשו, עובדת בשת"פ מלא גם עם HP וגם עם יבמ. VMware עובדת עם כל ספקי העולם.

כולם הולכים על מודל המיחשוב בענן – פרטי, ציבורי או משולב. כדי להצליח, חייבים וירטואליזציה של שרתים ואיחסון ומרכזי נתונים ומערכת ניהול מתקדמת של הקצאת המשאבים הווירטואלית, המסובכת מטבעה יותר מהניפוק הפיזי. את הווירטואליזציה הזו מספקת הכי טוב VMware ויעיד נתח השוק שלה – 84%, כשהשאר מתחלק בין סיטריקס (Citrix), מיקרוסופט (Microsoft), אורקל (Oracle) ועוד אי אלה חברות.

כך, בכנס השנתי VMWorld 2010, שנערך בתחילת החודש בקופנהגן, אפשר היה למצוא את כל הספקים הגדולים והקטנים – פרט אולי למיקרוסופט שהייתה עמדת התצוגה הקטנה ביותר, כמו של חברות ההזנק. אחד השותפים הגדולים של VMware היא כאמור נט-אפ, הדינמית והחדשנית בטכנולוגיית האחסון של העשור האחרון, שכמו VMware גם היא עצמה דוגלת במודל שכל הממשקים (APIs) פתוחים.

לקוחות פוטנציאליים מתגודדים בביתן של נט-אפ בכנס VMWorld 2010

לאחר ש-EMC, המתחרה העזה שלכם, הכריזה על פתרון ה-VCE (ר"ת Virtual Computing Environment) עם סיסקו ו-VMware כדי להתחרות בכל ספקי הענן – ובוודאי גם בכם – איך אתם עדיין משתפים פעולה עם VMware?
"השת"פ שלנו עם VMware קיים כעת כמו ביום הראשון שבו החל. הוא רק משתפר. למעשה, EMC היא הדוחפת ומאיצה ב-VMware לעמוד כמה שיותר בחזית הברית עם כל נכסי הווירטואליזציה שלה, אך בפועל VMware נראית יותר כמו מי שגוררת רגליה. ביומיום היא ממשיכה לשתף פעולה עם כל היצרנים, וגם איתנו ובגדול, כי היא מבינה שיש לנו יחד פתרון מעולה ואולי אף עדיף על הברית הזו. בכל מקרה, שהלקוחות יבדקו ויבחרו. אגב, ראה איזה פלא – אנו בשת"פ גם עם VMware וגם עם סיסקו בארכיטקטורה מעניינת הקרויה Imagine Virtually Anything Alliance. זו מעין הברית (הנגדית) שלנו. הפתרון מעולה לספקי שירות מיחשוב ענן הרוצים פתרון מאובטח לאירוח רב-משתמשים (Multi Tenant Cloud) המאפשר לשלב תשתיות שונות דרך וירטואליזציה. הוא מתאים גם ללקוחות גדולים וגם קטנים יותר וגם לעננים פרטיים.

כל הלקוחות מחפשים היום איך לשלב שרתים, קישוריות ואחסון. הכול וירטואלי ואנו מספקים להם את האחסון הטוב ביותר יחד עם סיסקו והרישות שלה ו- VMwareוהווירטואליזציה. השרתים יכולים להיות של סיסקו כחלק מהמיחשוב המאוחד שלה. אנו בשת"פ גם עם יבמ, המשווקת מערכי אחסון שלנו והלקוחות בוחרים בשרתים של הענק הכחול. כלומר שהברית של EMC לא מונעת מ-VMware לשתף איתנו פעולה ואנו מצליחים יחד בגדול. כך, למשל, מערכת VSphere Fault Tolerant של VMware יחד עם NetApp Metro Cluster משיגה ביצועים גבוהים ואמינות ושרידות מעולים הנדרשים ביישומים קריטיים. דוגמה נוספת של שת"פ חזק עם VMware הוא שילוב של Vshield של VMware יחד עם Vlance ומערכי Filers של נט-אפ, המאפשר ניהול מחיצות נפרדות ומוגנות היטב לתשתיות מרכזי נתונים המארחים ריבוי משתמשים בענן פרטי או ציבורי או משולב".

הייתם מחלוצי המכריזים על שימוש בזיכרון פלאש (SSD) במערכות האחסון – כבר לפני שלוש שנים, והיישום בפועל התחיל להתממש רק היום, בעיקר בגלל עלות גבוהה של הפלאש לעומת הדיסקים המכניים, שהרי יתרונותיו בגודל, נפח וחיסכון בשטח גדולים ומוכרים. מה המצב נכון לעכשיו?
"היום ה-Flash cards שלנו עובדים כ-Flash Cache במערכי אחסון, משפרים את הביצועים וחוסכים בגדול. כרטיסי הפלאש הקטנים נצמדים למערך הדיסקים, למשל עד ארבעה טרה-בייטים השקולים ל-140 דיסקים פיזיים שיצרכו יותר חשמל, נפח והם גם איטיים יותר. הוסף לכך שאין גם צורך בשכבה של תוכנת ניהול.

אז כל האחסון יהיה פלאש?
"עוד לא. בעוד חמש שנים נראה את הפלאש גם כדיסקים, כי עלותם תרד. בינתיים זה רק Cache. מי שלמעשה דוחף את זיכרון הפלאש היא תעשיית האלקטרוניקה הבידורית. שם הקיבולות עולות, הנפחים יורדים והמחירים צוללים מדי כמה חודשים. הוכחנו את יעילות השימוש בפלאש גם ביישומי עיבוד תנועות, OLTP, מקוון כבדים ביותר, והיום כרטיסי הפלאש שלנו מתממשקים עם PCI Express במערכי משפחות  FASו-VC שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים