החל מהשבוע הבא: יבמ תציין 60 שנות פעילות בישראל

יבמ תקיים במהלך השנה הקרובה שורה של פעילויות לציון המועד, ובכללן תערוכה על תולדות החברה בארץ ותרומתה להתפתחות טכנולוגיית המידע בישראל ● לכבוד המאורע, השיקה החברה סמל חדש ● מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ ישראל: "היינו החברה הרב לאומית הראשונה שפעלה בישראל, ומאז אנחנו ממשיכים להשקיע בארץ"

ענקית המיחשוב יבמ תציין, החל מהשבוע הבא, 60 שנה להתחלת פעילותה בישראל. במהלך השנה הקרובה תקיים החברה שורת פעילויות לציון האירוע, כאשר במרכזן תעמוד תערוכה על תולדות החברה בארץ ותרומתה להתפתחות טכנולוגיית המידע בישראל. לכבוד שנת ה-60 שלה בישראל, חשפה יבמ את הסמל שילווה את כל פעילותה במהלך 2009.

יבמ החלה לפעול בישראל בשלהי 1949, לאחר שעזיבתם של פקידי המנדט הבריטי וגלי העלייה הגדולים הציבו בפני ממשלת המדינה הצעירה בעיות ארגון ומינהל. בעקבות זאת, התבקשה הנהלת יבמ בארצות הברית לערוך סקר ולקבוע האם מערכות עיבוד נתונים ממוכן בארץ ישימות וכדאיות למרשם האוכלוסין. לאחר הבקשה, הגיעה לארץ משלחת של יבמ, ומצאה, כי יש בישראל כר נרחב לפעילות. כעבור מספר חודשים פתחה החברה משרד בחנות צרה ברחוב אלנבי בתל אביב. כל צוותה בארץ מנה אז שלושה עובדים בלבד.

עד מהרה הגיעו ארצה מכונות החישוב הראשונות, והוטמעו על ידי יבמ בחברת החשמל, נמל חיפה ומערכת הביטחון של ישראל. בתחילת שנות ה-60 "העלתה" יבמ לישראל את המחשב האלקטרוני הראשון שלה. תוך שנים אחדות היו בארץ מאות מחשבים של החברה.

כיום יש ביבמ בישראל כ-2,200 עובדים, ועל לקוחותיה נמנות חברות רבות בכל מגזרי המשק, כמו גם משרדי ממשלה ומוסדות אקדמיים. כמו כן, יש לחברה מעבדות מחקר ופיתוח בחיפה, ירושלים, תל אביב, רחובות והרצליה.

מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ ישראל,  ציין לרגל פתיחת שנת ה-60 לפעילות החברה בארץ, כי "היינו החברה הרב לאומית הראשונה שהחלה לפעול בישראל, זמן קצר לאחר הקמת המדינה. יבמ הייתה גם החברה הראשונה בתחום טכנולוגיית המידע שהחלה בפעילות מחקר בישראל, כאשר פתחנו בחיפה את המרכז המדעי שלנו עוד בשנת 1972. מאז, יבמ ממשיכה להשקיע בישראל. אשתקד הגיעה פעילות זו לשיא חדש, לאחר שרכשנו שלוש חברות ישראליות, שצירופן חיזק את פעילות הפיתוח והמחקר של יבמ בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים