לינוקס מחליפה את חלונות במרכזי נתונים

בסקר שערך ארגון Linux Foundation נתגלתה עליה בשיעור המעדיפים את מערכת ההפעלה בעלת הקוד הפתוח בהתקנות של שרתים חדשים ● שתי מערכות ההפעלה נחשבות כבעלות קצב צמיחה מהיר במרכזי הנתונים, על חשבון יוניקס

בסקר שנערך באחרונה בקרב 1,948 משתמשים נמצא, כי מבין מערכות ההפעלה שמוחלפות על ידי לינוקס (Linux) בפרויקטים של הגירה במרכזי נתונים, השיעור של חלונות (Windows) עולה על זה של יוניקס (Unix). מהתוצאות עולה, כי 37% מהמהגרים עברו מחלונות, ו-31% – מיוניקס.

הנוכחות של לינוקס במרכזי נתונים עולה בקצב מהיר, לצד חלונות – ושתי מערכות ההפעלה נחשבות כבעלות קצב צמיחה מהיר במרכזי הנתונים, על חשבון יוניקס. כעת מצביע הסקר, שנערך על ידי ארגון Linux Foundation, על צמיחה מהירה של לינוקס – גם על חשבון חלונות.

בפועל, קשה לקבל תמונה מדויקת על מעמדה של לינוקס במרכזי הנתונים. מערכת ההפעלה בעלת הקוד הפתוח אינה נמצאת בבעלותה של אף חברה, וגרסאות שונות שלה מוצעות להורדה חופשית, כאשר איש אינו מתיימר לעקוב אחר נתוני ההורדה המלאים. אנשי Linux Foundation פנו למשתמשי לינוקס מוכרים – החברים במועצת End User Council – ול-1,900 משתמשים נוספים בארגונים גדולים ובמוסדות ממשל, שנבחרו על ידי Yoeman Technology Group.

בעשור האחרון יוחס חלק ניכר מהצמיחה של לינוקס למעבר ממערכות ההפעלה AIX של יבמ (IBM), סולאריס (Solaris) של סאן (Sun), וכן HP-UX ושאר גרסאות של יוניקס.

עוד עולה מהסקר, כי ב-76% מהחברות מתכוונים להוסיף ב-12 החודשים הקרובים שרתי לינוקס, בהשוואה ל-41% שמתכוונים להוסיף שרתי חלונות. בחמש השנים הקרובות מתכוונים ב-79.4% מבין החברות שנסקרו להוסיף שרתי לינוקס, בהשוואה ל-21% שמתכוונים להוסיף שרתי חלונות. 44% מהמשיבים ציינו, כי בכוונתם לשמור בשנה הקרובה על המספר הנוכחי של שרתי החלונות שברשותם, או לצמצם אותו.

66% מהמשיבים ענו, כי כיום, הם מתקינים שרתי לינוקס חדשים, ולא מחליפים מערכות קיימות. מנתון זה עולה, כי לינוקס נמצאת בחזית ההתקנות של שרתים חדשים.

בתגובה לטענה המתבקשת, כי הסקר מוטה, משום שנערך בקרב משתמשי לינוקס או חסידיה, ציין הדובר של Linux Foundation, כי בסקרים דומים שערך הארגון בשנים קודמות נמצא שוויון בשיעור המעדיפים את לינוקס ואת חלונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים