ארצות הברית: צרכנים מעדיפים טביעת אצבע כאמצעי זיהוי בתשלומים בכרטיסי אשראי

מסקר שערכה חברת יוניסיס עולה, כי 63% מהצרכנים הפרטיים במדינה רואים בטביעת אצבע אמצעי בטוח יותר מתמונה על כרטיס האשראי, הזנה של קוד סודי או חתימה בכתב יד ● עם זאת, חברות כרטיסי אשראי לא ממהרות לאמץ אמצעי אבטחה חדשים - ביומטריים או לא - בין היתר בגלל העלות הגבוהה שלהם

צרכנים פרטיים סבורים שטביעות אצבעות הן האמצעי הבטוח ביותר לאימות זהות כאשר הם מבצעים תשלומים בכרטיסי אשראי – כך עולה מסקר מקוון שערכה חברת יוניסיס (Unisys), שמספקת טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי.

בסקר דירגו 300 צרכנים פרטיים את השיטות הבטוחות ביותר, לדעתם, בתחום. 63% בחרו בטביעות אצבע, כאשר למקום השני הגיע זיהוי על סמך תמונה שמוטבעת בכרטיס האשראי (20%), ולשלישי – קוד סודי (13%).החתימה בכתב יד הגיעה למקום האחרון.

"בעידן הדיגיטלי, לא ניתן עוד להסתפק בשיטות המסורתיות לאימות זהות", אמר בריאן איצ'יקאווה, סגן נשיא לפתרונות זהות ביוניסיס. "מהסקר שערכנו עולה, כי זיהוי ביומטרי הוא שיטה תקפה ומועדפת לאימות זהות, והוא עשוי לתרום לאבטחה לא רק בתחום הבנקאות אלא גם בתחומי הבריאות והתחבורה".

שוק הזיהוי הביומטרי נהנה מצמיחה מהירה, בעיקר בזכות השקעות של גורמי ממשל ברחבי העולם. חברת המחקר פרוסט & סאליבן (Frost & Sullivan) צופה, כי ההכנסות בשוק זה בצפון אמריקה עתידות לעלות מ-364 מיליון דולרים ב-2009 ל-1.6 מיליארד דולרים ב-2016.

כדי לאמת את זהות הבעלים של כרטיסי אשראי נוהגים כיום בארצות הברית להשוות את החתימה בכתב יד בגב הכרטיס לזו שחותם הלקוח על השובר, או להביט בתמונה שמוטבעת על כרטיס האשראי ולהשוות אותה לאדם העומד מולם. עם זאת, לא כל המוכרים נוהגים לבצע פעולות אלה. באירופה, לעומת זאת, נדרש הלקוח להעביר בעצמו את הכרטיס במסוף במעמד התשלום ולהזין קוד סודי שנשמר בשבב שמוטבע בכרטיס.

על פי נתונים של PCI Council, השימוש בקוד סודי ובשבב הוביל לירידה משמעותית בהונאות בכרטיסי אשראי בעסקות שבהן הלקוח מציג כרטיס, בעוד שבעסקות מסוגים אחרים נרשמה דווקא עלייה בשיעור ההונאות.

עם זאת, חברות האשראי בארצות הברית לא ממהרות לאמץ אמצעי אבטחה חדשים – ביומטריים או אחרים – ומסתפקות באימות זהות לפי חתימה או תמונה בכרטיס האשראי. זאת, גם בשל העלות הגבוהה הכרוכה בהתקנה של ציוד חדש בכל נקודות המכירה ברחבי המדינה – אם לצורך קריאה של טביעות אצבע ואם לצורך הזנה של קוד סודי והשוואתו לקוד הסודי המוטבע בשבב שבכרטיס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים