ביל רובינס, מספר 2 בסימנטק: "כמות איומי אבטחת המידע גדלה בקצב אקספוננציאלי"

"מספר הנוזקות שזיהינו ב-2008 גדול יותר מזה שזיהינו ב-15 השנים שלפניה", אמר רובינס, סגן נשיא בכיר למכירות בסימנטק העולמית ● לדבריו, "ב-2008 זיהינו 1.7 מיליון וירוסים חדשים, ואילו בשנה שעברה הנתון כבר עמד על 2.9 מיליון" ● רובינס אף אמר, כי "אם בעבר נדרש ROI של שנתיים, הרי שכיום - פרק הזמן צומצם לשנה ואף פחות מכך"

"בשנת 2008 זיהינו יותר נוזקות ממה שזיהינו ב-15 השנים שלפניה. המגמה הזו, של גידול אקספוננציאלי בקצב הנוזקות, שהופכות להיות מורכבות ובעלות תצורות רבות ושונות, המשיכה גם בשנתיים האחרונות. כך, ב-2008 זיהינו 1.7 מיליון וירוסים חדשים, ואילו בשנה שעברה הנתון כבר עמד על 2.9 מיליון", אמר ביל רובינס, סגן נשיא בכיר למכירות בסימנטק (Symantec) העולמית.

רובינס דיבר בערב בכירים שערכה סימנטק ישראל. לאירוע, שהתקיים אמש (ד') ב-"קומה הרביעית" בתל אביב בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו עשרות מנמ"רים, בכירי מיחשוב בארגונים גדולים במשק ומנהלי אבטחת מידע.

לדברי רובינס, "העשור הנוכחי יתאפיין כעידן המידע, והדגש במינוח 'IT', טכנולוגיית מידע, יעבור מה-'טכנולוגיה' אל ה-'מידע'". הוא אמר, כי "המידע הוא הנכס הארגוני החשוב ביותר, והוא הופך לכזה בגלל העובדה שהוא מגיע ליותר ויותר משתמשים ארגוניים, הוא מנותח יותר, ולכן הערך העסקי שלו עבור הארגונים רב יותר. הבעיה היא שהמידע הארגוני ממשיך לגדול בקצב שנתי של יותר מ-50%, גם בשנות המיתון הכלכלי".

מנגד, אמר, נוצרות יותר בעיות אבטחת מידע, מפני שהמידע הארגוני משוכפל יותר פעמים, הוא מופץ ליותר משתמשים ביותר רכיבים ניידים וכן ליותר עובדים מהבית. רובינס ציטט מחקר שערכה סימנטק, שלפיו יותר ארגונים חוששים יותר מבעבר מפגיעה של נוזקות. הוא הוסיף, כי האיומים מגיעים הן מחוץ לארגון והן מתוכו: ארגוני פשע מאורגן השוכרים האקרים לצורך גניבת מידע, עובדים מפוטרים הנוקמים במקום עבודתם לשעבר, התקפות חיצוניות, נפילת מערכות ועוד. מאפיין נוסף של האיומים, לדבריו, הוא היותם מורכבים ומתוחכמים יותר מבעבר.

רובינס תיאר כמה מגמות בעולם המיחשוב המשפיעות על תחום אבטחת המידע: האחת היא ה-"הצטרכנות" של תחום אבטחת המידע, כחלק מתהליך דומה העובר על כלל עולם ה-IT. לדבריו, הדבר קורה בשל העובדה שעובדים ארגוניים משתמשים בשיעור הולך וגדל ביישומים וברכיבים שהם מביאים מהבית – בעבודה. "יותר מכשירים ניידים מביאים ליותר תפוקה, אך טומנים בחובם גם יותר איומי אבטחה", אמר רובינס.

מגמה נוספת, לדבריו, היא השימוש ברשתות חברתיות בארגונים לטובת שיתוף מידע פנימי וחיצוני. "לא מדובר בתקשורת אחד על אחד, אלא בחזרה לכיכר השוק העירונית, רק שהפעם הדבר נעשה וירטואלית".

"הארגונים רוצים החזר השקעה מהיר יותר"

לדברי רובינס, "לצד צמצום התקציבים שבוצע בחודשים האחרונים, מושם דגש רב על החזר השקעה מהיר. אם בעבר נדרש ROI של שנתיים, הרי שכיום – פרק הזמן צומצם לשנה ואף פחות מכך. הביטוי הנפוץ ביותר שאנחנו שומעים מלקוחות הוא ROIY – 'החזר השקעה אתמול'. הסיבה היא, כי מנמ"רים אינם יכולים להצדיק את השקעותיהם במיחשוב מול ההנהלה בדיבורים על השקעה ארוכת טווח. הם חייבים להציג הוכחות לתועלות הנובעות מהשקעה זו, והדבר נכון כפליים בעולם אבטחת המידע".

רובינס התייחס לשוק הישראלי ואמר, כי ארגונים בארץ דומים במצוקות התקציביות שלהם לאלה שבכל העולם. "מחלקת IT היא מחלקת IT בכל מקום. לכולן יש את אותם צרכים ליותר יישומים בפחות השקעה, וכולן נדרשות לספק יותר שירותים ויישומים עבור הלקוחות הפנימיים והחיצוניים שלהן".

באשר לסימנטק עצמה, טען רובינס, כי "יתרוננו העיקרי מול המתחרים שלנו הוא בכך שאין לנו אג'נדה של חומרה כלשהי. אנחנו אדישים לפלטפורמה שעליה נטמיע את רכיבי אבטחת המידע שלנו במערכות המיחשוב של הלקוחות. נדרשת תפיסה כוללת של אבטחה, המטפלת בכל שכבות המיחשוב בארגונים – ממרכזי המיחשוב ועד לתחנות הקצה. זה לא משנה אם מדובר בארגון שמונה עשרה או אלף משתמשים. רק במימוש התפיסה הכוללת ניתן לצמצם את ההוצאות בתחום".

"אנחנו מתמקדים במידע, ורק במידע, ובכך היתרון שלנו על פני חברות תוכנה אחרות שמספקות פתרונות אבטחת מידע", אמר רובינס. "המיקוד שלנו הוא בהגנה על המידע, אבטחתו, הגיבוי שלו וניהולו על בסיס תעדוף". לדבריו, "מה שהכי חשוב למנהלי מיחשוב כיום הוא לצמצם את הוצאותיהם בתחום: לסלק מידע חסר חשיבות, לצמצם כפילויות, לקבוע מהו המידע הקריטי ולהשקיע בו משאבי הגנה רבים יותר, וכן ליצור סביבת מידע מנוהלת, מבוססת מדיניות". הוא הסביר, כי התחזוקה של תשתיות ה-IT, שמנהלי המיחשוב השקיעו בהם לאחרונה כספים רבים, היא יקרה ביותר. לדבריו, זה מביא אותם למצב שבו אחד ההיבטים הקריטיים עבורם הוא צמצום עלויות התחזוקה.

שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל, אמר באירוע, כי "סל הפתרונות שלנו מתרחב וגדל בעקביות, ומתאים לארגונים בכל הגדלים. זהו סל פתרונות שטומן בחובו הזדמנויות עסקיות חדשות מחד והזדמנויות להתייעלות ולחסכון מאידך. הפתרונות שלנו מאפשרים לארגונים לייצר חדשנות עסקית, שתספק להם יתרון בתחרות שבין הארגונים".

הכנס התקיים בנוכחותם של מנמ"רים ומנהלי מיחשוב בכירים מכלל מגזרי המשק, לרבות כוחות הביטחון וצה"ל. בין היתר, היו שם גיא בריל ודליה בן נפתלי, אלביט מערכות; יורם שולטהייס, ההסתדרות הכללית החדשה; אלכס דרוקר, כ.צ.ט.; מוטי טובי, קומברס; סא"ל איתן יהודה וסא"ל יגאל אהרונוביץ, ממר"ם, לוט"ם שבאגף התיקשוב; אפרים אקרלינג, אליהו חברה לביטוח; יורם כהן, אל על; שמואל חכים, אריה פרידמן ושלמה ברקת, משרד הביטחון; אריה רייכר, רשת; אלי וידבסקי, IDB תיירות; אריאל שקרצי, קבוצת מעריב; אבי מנשה, מיכאל בורשטיין ורמי סרטני, התעשייה האווירית; קובי ביטר, דלק; אריה דרעי, סלקום; איציק אדלר, אלקו; עמית כהן, ורינט; יוסף מנזלי, ויסוניק; זוהר פרילינג, Live Person.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים