אורקל תעלה את המחירים של שירותי MySQL

החברה הודיעה במכתב ללקוחות, כי ההעלאה צפויה בקרוב, והמליצה להם לבטח את שירותי MySQL שלהם ● אם אתם חושבים לרכוש רישיונות נוספים עבור תמיכה ב-MySQL, אנא יידעו אותנו עכשיו, מכיוון שתוכלו לחסוך כספים אם תעשו זאת לפני ששינויי המחירים ייכנסו לתוקף בחודש הבא, או, לכל היותר, בעוד חודשיים", כתבו נציגי המכירות של אורקל ללקוחות

אחד החששות הגדולים של משתמשים ארגוניים רבים היה שרכישת סאן (Sun) על ידי אורקל (Oracle) תוביל למותה של חבילת מסד הנתונים MySQL, בכדי לפנות יותר מקום למוצר הבית שלה. אורקל התאמצה רבות על מנת לשכנע את לקוחות MySQL שהיא לא מתכוונת לעשות זאת, ואף טענה ששיפרה כמה ממוצרי חבילת מסד הנתונים מאז רכישת סאן ושמדובר במוצר אינטגרלי באסטרטגיית השוק של החברה. עם זאת, כעת מתברר למשתמשים שדבר אחד בוודאות ישתנה: המחיר שהם יצטרכו לשלם עבור השימוש בשירותי MySQL עומד לעלות.

אדוארד סקרבן, הארכיטקט הראשי של אורקל, התייחס לנושא בוועידת OpenWorld של החברה, שנערכה באחרונה. "היו כאלה שחשבו שלאחר רכישת סאן נתחיל להמעיט בערכה של חבילת MySQL", אמר, "אבל מה שקורה בפועל הוא בדיוק הפוך. אנחנו ממוקדים בהפיכת MySQL למוצר טוב יותר".

באחרונה החלה אורקל לשלוח מכתב למשתמשי MySQL שבו היא מודיעה שיהיו שינויים בתמחור, ואולי גם במודל התמחור, של המוצרים. לדברי החברה, ההעלאה תורגש כבר ברשימת המחירים הבאה, שתופץ בקרוב. "אם אתם חושבים לרכוש רישיונות נוספים עבור תמיכה ב-MySQL, אנא יידעו אותנו עכשיו, מכיוון שתוכלו לחסוך כספים אם תעשו זאת לפני ששינויי המחירים ייכנסו לתוקף בחודש הבא, או, לכל היותר, בעוד חודשיים", כתבו נציגי המכירות של אורקל ללקוחות.

המכתב לא מסביר כיצד תתבצע עליית המחירים, אולם, מצד שני, הוא מציע ללקוחות ביטוח על תוכניות התמיכה Basic ו-Silver. לקוחות שכבר רשומים לתוכניות הללו יוכלו לחדש אותן באופן חד פעמי. החתימה תכלול התחייבות למשך שלוש שנים, שלאחריהן יבוטלו תוכניות השירות והתמיכה הללו באופן סופי.

למעשה, הלקוחות יצטרכו לעבור לתוכנית תמיכה מרמת Gold ומעלה כדי להמשיך לקבל שירותים מאורקל עבור MySQL. לחילופין, הם יכולים להתחייב מראש לחוזה תמיכה רב שנתי, בכדי לשמור על רמת ההוצאות הנוכחית שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים