רונן זרצקי, ישראכרט: "יש לממש את מטרתו האמיתית של ה-BI בקשירתו לעולם ה-CRM האנליטי"
עם המימוש, "ה-BI יהיה שייך למקום ה-'אמיתי' שלו, עולם העסקים, שבו מבוצע ניתוח תמונת המצב של הלקוח", אמר זרצקי, סמנכ"ל מערכות המידע והתפעול של החברה ● לדבריו, קיימת חשיבות רבה למתודולוגיה בעולם ה-BI, עוד לפני הטכנולוגיה, ו-"הצבת כלים טכנולוגיים ללא משנה סדורה לא תביא לתוצאות הרצויות - לא בטווח הקצר, כמו שמבטיחות חברות רבות בתחום, ואפילו לא בטווח הארוך"
"אחת הטעויות הגדולות של אנשי ה-BI בארגונים היא העדר קשר ותקשורת לדרג העסקי. שמו של תחום הבינה העסקית, BI, משייך אותו כביכול לאנשי הטכנולוגיה. יש לממש את מטרתו האמיתית בקשירתו לעולם ה-CRM האנליטי, שאז הוא יהיה שייך למקום ה-'אמיתי' שלו, עולם העסקים, שבו מבוצע ניתוח תמונת המצב של הלקוח", כך אמר רונן זרצקי, סמנכ"ל מערכות המידע והתפעול של ישראכרט.
זרצקי, שכינה את נושא הרצאתו "BI בריבוע", דיבר בכנס BI-Boom, לנושא בינה עסקית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מקצועני BI, נערך אתמול (ד') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה.
לדברי זרצקי, קיימת חשיבות רבה למתודולוגיה בעולם ה-BI, עוד לפני הטכנולוגיה. "המתודולוגיה היא שמביאה לעיקר ההישגים, עם שימוש בטכנולוגיה נכונה", אמר. "הצבת כלים טכנולוגיים ללא משנה סדורה לא תביא לתוצאות הרצויות – לא בטווח הקצר, כמו שמבטיחות חברות רבות בתחום, ואפילו לא בטווח הארוך".
הוא הדגיש בדבריו את הצורך בשימור אנשי ה-BI בארגון לאורך שנים. הסיבות לכך הן, לדבריו, חשיבות היבט משאבי האנוש והידע הנצבר בהם, לצד הצורך לחבר אותם לעולם העסקים והידע הארגוני. הוא ציין, כי מימד זה מהווה תנאי הכרחי להשגת תוצאות טובות בעולם ה-BI וכי "המקצועיות וההתמקצעות בתחום מורכב זה מהוות מרכיב חיוני להצלחה".
עוד אמר זרצקי, כי "חשוב לא 'לזגזג' בין טכנולוגיות, ולא לפצל את עולם הידע למספר מערכות DWH, אלא לרכזם במערכת ארגונית אחת. זו תשאב מדי יום נתונים מהמערכות התפעוליות". לצד אותה מערכת, הוא המליץ להקים צוות אד-הוק בכל יחידת BI ארגונית, במטרה לתת מענה לבעיות ולקבלת תוצאות מהירה לעבודות דחופות. זאת, מבלי שהדבר יפריע לצוותים שעוסקים בניתוחים החשובים באמת לחברה.
זרצקי סיים את דבריו בהדגישו את חשיבות ה-BI לקיצור זמן ההגעה לשוק של שירותים ומוצרים. כדוגמה הוא נתן את "מוקד שרותי מוכר", פרויקט ה-CRM שבוצע בחברה, שהסתיים בתוך חצי שנה בלבד.
"ה-BI – כלי לקבלת החלטות בזמן אמת"
אייל צפריר, סמנכ"ל טכנולוגיות המידע של בזק בינלאומי, הציג את תועלות ה-BI בחברה. לדבריו, "המידע אודות הלקוחות שלנו, המופק ממערכות הבינה העסקית, הוא המייצר עבורנו יתרון תחרותי".
צפריר ציין, כי "לתפיסתנו, BI הוא לא רק כלי לשימור נתונים וביצוע תחקורים, כי אם כלי לקבלת החלטות בזמן אמת". לדבריו, עובדי החברה מקבלים נתונים ממערכות ה-BI ובכך מטייבים את השירות ללקוחות. "אנחנו עושים מאמץ להיות מחוברים לשטח, כי זה סוד ההצלחה. מערכות הבינה העסקית מהוות בסיס לתמיכה בהחלטות ומאפשרות גישה מהירה ונוחה למידע. אם היה מדובר רק בטבלאות – זה לא מעניין וזה אינו BI אמיתי, המסייע לעסק".
צפריר הוסיף, כי ה-BI בבזק בינלאומי משלב כמה מקורות מידע למערכת אחת, כך שהמשתמשים במידע יקבלו מידע מטוייב, שישפר את השירות שאותו יספקו ללקוחות החברה.
"ה-BI הוא קריטי בבזק בינלאומי", סיכם. "בלעדיו, הארגון לא יכול לחיות. אנחנו הופכים את הנתונים למידע מנותח, לידע ארגוני המסייע לנציגי שירות הלקוחות להיות חכמים יותר במגעים עימם. כאשר המידע מוצג היטב, בין אם למקבלי ההחלטות ובין אם לנציגי השירות, הוא מסייע לארגון להוביל את השוק ולנצח בתחרות".
אמיר רסקין, שותף ויועץ ראשי ב-B-Pro, דיבר על הצורך של ארגונים להיערך לאספקת מידע בעולם רב-ערוצי. לדבריו, ארגונים מצויים כיום במעבר לעולם של רב-שירותיות בכמה ערוצים, והאתגר הניצב בפניהם הוא למזג את חוויית הלקוח לרוחב כל הערוצים הללו, תוך תיאום ביניהם. הוא הוסיף, כי על אנשי הבינה העסקית בארגון לחשוף מידע והוציא ממנו ערך, ולאחר מכן לבנות אסטרטגיה רב ערוצית ל-BI הארגוני. זה ייעשה, אמר, על ידי הגדרת סדרי עדיפות יחסיים לערוצים השונים, בניית פרקטיקות ייחודיות לכל ערוץ ואימוץ טכניקות "עשייה נכונה" (Best Practice) לשילוב טכנולוגיות מוכרות וישנות יחד עם חדשות. לדבריו, פעולות אלה יובילו לקבלת החזר השקעה טוב יותר מאשר במערכות ה-BI הארגוניות.
יחיאל גפנר, ראש אגף מערכות המידע בשירותי בריאות כללית, חתם את האירוע בהרצאה על "מדורת השבט המודרנית – מיתוסים ואגדות אורבניות ברשת".
תגובות
(0)