אנליסט: אפותקר הובא ל-HP כדי לרכוש את סאפ

ג'פרי קפלן, מנכ"ל THINKstrategies, ציין שבמינוי אפותקר, שפוטר מתפקידו כמנכ"ל סאפ, העדיפה HP להחליף מנכ"ל מצליח מעולם החומרה במנכ"ל לא מצליח מעולם התוכנה ● לדבריו, יש בכך הצהרה אסטרטגית של HP על כך שהיא לא מתכוונת לוותר, ותעמיק את מאבקה מול שתי יריבותיה העיקריות, אורקל ויבמ

מינויו של ליאו אפותקר לנשיא ומנכ"ל HP החדש נועד להכין את הקרקע לקראת רכישה עתידית של סאפ (SAP), שבה עבד אפותקר יותר משני עשורים ועמד בראשה עד תחילת השנה – כך העריך ג'פרי קפלן, מייסד ומנכ"ל חברת הייעוץ THINKstrategies.

לדברי קפלן, הרכישה העתידית תועיל ל-HP מכיוון שלסאפ יש בסיס לקוחות נרחב בעולם היישומים הארגוניים, אשר נשענים על תשתית קיימת של יבמ (IBM). בנוסף, הוא העריך, כי הרכישה תאפשר לענקית ה-IT להעמיק את התחרות בעולמות החומרה והתוכנה שלה גם יחד. מנגד, לדבריו, הדבר יביא לכעס רב מצד לקוחות שלא היו מרוצים בעבר מייקור חוזי השירות והתחזוקה של סאפ, ורכישה שכזו תהווה נטל על HP, בשל היותם של חלק מהיישומים של סאפ ישנים.

באופן אישי, ציין קפלן שהוא היה שמח יותר לראות את HP רוכשת את סימנטק (Symantec). לדבריו, אם HP תרכוש את ענקית אבטחת המידע, היא תשפר משמעותית את ההיצע שלה בתחומי האחסון, ניהול האחסון והאבטחה. לדבריו, היצע המוצרים של סימנטק מתאים ביותר לזה של HP.

במסגרת השינויים המתרחשים במפת ה-IT העולמית, תיאר קפלן שתי מגמות: האחת, המעבר של אורקל (Oracle) לעולם החומרה, עם רכישת סאן (Sun), והצבת מארק הארד, מנכ"ל HP המודח, בצוות המשולש של אורקל, כאשר יש לו ניסיון בעולם החומרה בשל עברו בחברה, כמו גם ב-NCR. המגמה השנייה שאותה ציין היא המעבר של HP לעולם התוכנה, שבא לידי ביטוי בהבאתו של אפותקר, שהינו בעל ניסיון רב בעולם זה. קפלן העריך, כי המנכ"ל-נשיא החדש ימצב את החברה עם תוכנות לטובת עולם היישומים העסקיים.

הוא ציין, כי אפותקר הודח למעשה מתפקיד מנכ"ל סאפ בין השאר על רקע תוצאות כספיות מאכזבות, אולם למרות זאת, HP העדיפה להחליף מנכ"ל מצליח מעולם החומרה במנכ"ל לא מצליח מעולם התוכנה. לדבריו, יש בכך סוג של הצהרה אסטרטגית על כיוונה העתידי של החברה.

הצבת אפותקר בראשות HP, קבע קפלן, נועדה לשלוח מסר פשוט לעולם ה-IT הארגוני, שלפיו היא לא מתכוונת לוותר, ותנסה להעמיק את חדירתה בתחום זה מול שתי יריבותיה העיקריות, אורקל ויבמ. קפלן ציין, כי הענק הכחול הוא רוכש סדרתי של חברות תוכנה, ואף קידם את מעמדו בעולם מיחשוב הענן בצורה טובה יותר מאשר HP. אורקל נכנסה לעולם החומרה, וגם זו תהיה חזית שעימה ייאלץ אפותקר להתמודד.

עוד ציין קפלן את האתגר בהתמודדות של HP מול CA, שרכשה טכנולוגיות רבות לניהול תשתיות בסביבת הענן, וכן את הצורך שלה בבחינה מחדש של מערכות היחסים שלה עם מיקרוסופט (Microsoft) וסיסקו (Cisco), בשל פנייתן של אלה לעולמות השרתים והשירותים. מאבק נוסף של HP הוא מול דל (Dell). לדבריו, מאבק זה יתמקד בשני עולמות: האחד הוא עולם האחסון, לאחר ש-HP גברה על דל במאבק לרכישת 3Par, והשני הוא עולם השירותים המקצועיים, כאשר בעוד HP רכשה את EDS ב-2008 תמורת 13.9 מיליארד דולרים, דל רכשה את פרו סיסטמס (Perot Systems) בספטמבר 2009 תמורת 3.9 מיליארד.

קפלן אף שאל בניתוחו מדוע לא בחרה הנהלת HP כמנכ"ל במועמד פנימי – אחד מבכירי החברה. הוא לא סיפק תשובה לכך, אולם העריך, כי בשל הצעד הזה יעזבו חלק מהבכירים את ענקית הטכנולוגיה – מה שיניב לאפותקר אתגרים נוספים.

"האם יוכל אפותקר להפוך את HP לחברה מונעת-תוכנה?", שאל קפלן. "האם הוא יצליח להפוך אותה למתחרה משמעותית בעולם התוכנה כשירות (SaaS)? האם ישלב בהצלחה את עסקי החומרה, התוכנה והשירותים וייצור חברה חיונית אחת הפועלת בעולם מיחשוב הענן?". לדבריו, "אם נתייחס לעבר, הרי שהעובדות מדברות נגדו. ואולי הוא יפתיע, כפי שאנחנו חווים לעיתים הפתעות בעולם הבייסבול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים