ארה"ב עורכת תרגיל ראשון לבחינת תוכנית התגובה למתקפות מקוונות

בתרגיל, שמכונה Cyber Storm III, לוקחים חלק אלפי אנשים שמופקדים על אבטחה מקוונת בממשל ובתעשייה, והוא יימשך בסך הכל שלושה עד ארבעה ימים ● התרגיל ידמה השתלטות של כוחות אויב על תשתיות האבטחה של רשת האינטרנט כדי לבחון את התגובה של חברות עסקיות, גורמי ממשל וצרכנים שקונים מוצרים באינטרנט ● "הסבירות שנספוג בעתיד מתקפות מקוונות היא ממשית בהחלט, ועלינו להיות ערוכים לכך", אמר הגנרל קית אלכסנדר מצבא ארה"ב, אשר עומד בראש היחידה הצבאית החדשה ללוחמה מקוונת

המשרד לביטחון פנים של ארה"ב עורך תרגיל ראשון כדי לבחון את התוכנית החדשה לתגובה על מתקפות מקוונות שעלולים לערוך כוחות אויב – ובכלל זה על רשתות חשמל, מערכות מים ובנקים. בתרגיל, שמכונה Cyber Storm III, לוקחים חלק אלפי אנשים שמופקדים על אבטחה מקוונת בממשל ובתעשייה, והוא יימשך בסך הכל שלושה עד ארבעה ימים, החל מהיום (ג'). יעדי התרגיל הם לשפר את המוכנות, לבחון תגובות לתקריות ולהגביר את שיתוף המידע בין הממשל הפדראלי, ממשלי מדינות, גורמים בינלאומיים וחברות מהמגזר הפרטי.

"אנו מבקשים לבחון את יכולתה של האומה להתמודד עם אובדן של היבטים חשובים בחיים המודרניים, או עם פגיעה בהיבטים אלה", נכתב בהודעה שפורסמה על ידי המרכז הלאומי לאבטחה מקוונת. מבחני ההדמיה שייושמו בתרגיל פותחו על ידי גוף חדש לאבטחה מקוונת שהוקם לפי הוראתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה. התוכנית החדשה לתגובה על מתקפות מקוונות אמורה להיות גמישה ולשלב בין הפעילות של גורמים שונים. בתום התרגיל ייושמו הלקחים ותשופר התוכנית.

בתרגיל ייקחו חלק 11 מדינות בארה"ב, 12 מדינות זרות ו-60 חברות פרטיות. כן ישתתפו בתרגיל שישה משרדים של הממשל הפדראלי – הגנה, מסחר, אנרגיה, משפטים, אוצר ותחבורה. כן ישתתפו בו נציגים של גופי המודיעין ואכיפת החוק. התרגיל נערך על רקע ההערכה כי בשדה הקרב של המאה ה-21, תוכנות מזיקות ימלאו תפקיד חשוב לא פחות מקליעים ופגזים. "הסבירות שנספוג בעתיד מתקפות מקוונות היא ממשית בהחלט, ועלינו להיות ערוכים לכך", אמר הגנרל קית אלכסנדר מצבא ארה"ב, אשר עומד בראש היחידה הצבאית החדשה ללוחמה מקוונת.

תרגיל Cyber Storm III יתבסס על נזקים מדומים בלבד, ואף רשת לא תספוג פגיעה ממשית במסגרת התרגיל, הבטיח ברט למבו, מנהל התרגיל. התרגיל ידמה השתלטות של כוחות אויב על תשתיות האבטחה של רשת האינטרנט כדי לבחון את התגובה של חברות עסקיות, גורמי ממשל וצרכנים שקונים מוצרים באינטרנט. השאיפה היא להבטיח את אמינות התשתיות ולהדק את הקשרים בין הגורמים השונים. כדי לשמור על גורם ההפתעה לא פורסמו פרטים נוספים על התרחישים וההדמיות שעמם ייאלצו להתמודד המשתתפים בתרגיל.

ענפי התעשייה שמיוצגים בתרגיל הם מיחשוב, תקשורת, אנרגיה, בנקאות וכספים. בתרגיל משתתפים "שחקנים" מהמדינות הבאות: אוסטרליה, בריטניה, קנדה, צרפת, גרמניה, הונגריה, יפאן, איטליה, הולנד, ניו זילנד, שבדיה ושווייץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים