RIM תתחרה ב-iPad: השיקה מחשב לוח ראשון

מכשיר ה-PlayBook של יצרנית הבלקברי מבוסס על מסך בגודל 7 אינץ', עוביו המרבי 9.7 מ"מ ומשקלו כ-400 גרם ● הוא מגיע עם מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה-הרץ ועם לא פחות מ-1 ג'יגה-בייט של זיכרון ● RIM עדיין לא פרסמה את מחירי המכשירים - לא לדגם הפשוט ולא לדגם שיתמוך באופן מלא ב-WiFi

RIM, יצרנית הבלקברי (Blackberry), הודיעה אתמול (ב') בכנס המפתחים שלה על כניסתה לשוק מחשבי הלוח (טאבלטים) בהציגה את ה-PlayBook – מה שהוגדר על ידה כטאבלט המקצועי הראשון שיכול להתחבר, באמצעות שימוש בבלקברי, לכל שירות מקצועי שהיא מציעה כיום. הגרסה הראשונה של המכשיר, שלא תכלול תמיכה בשימוש בדור הסלולרי השלישי או הרביעי, תופץ עוד השנה, אך בארצות הברית בלבד. השיווק הבינלאומי של המכשיר יתחיל ברבעון השני של 2011, כך על פי מייק לאזארדיס – ממקימי RIM ומנכ"ל משותף שלה.

כמו חברות אחרות, גם RIM פיתחה מערכת הפעלה משלה עבור ה-PlayBook, והיא מכנה אותה Blackberry Tablet OS. מדובר בהתאמה של מערכת ההפעלה הטלפונית של החברה למכשיר הגדול יותר, מה שאמור לאפשר גישה קלה יחסית לשוק היישומים של הבלקברי, שעבר שדרוג לאחרונה. המכשיר מציע תאימות מלאה גם לשרת הארגוני שמציעה RIM, המתקשר באמצעות בלוטות' לטלפון הבלקברי ומאפשר גישה מאובטחת למידע ארגוני.

ברמת החומרה, מדובר במכשיר חזק למדי שאמור לתמוך בקלות בסרטים באיכות HD מלאה, כולל אפשרות לשדר אותם למכשיר טלוויזיה תומך באמצעות יציאת מיני HDMI. המכשיר מבוסס על מסך בגודל 7 אינץ', עוביו המרבי 9.7 מ"מ ומשקלו כ-400 גרם. הוא מגיע עם מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה-הרץ (לא ברור אם הוא מבוסס על ARM או על מעבד של Qualcom) ועם לא פחות מ-1 ג'יגה-בייט של זיכרון. נקודה ייחודית למחשב הלוח הזה היא הימצאותן של שתי מצלמות: אחת מקדימה – באיכות 3 מגה-פיקסל לטובת שיחות וידיאו, ומצלמה אחורית – לצילום תמונות סטילס באיכות 5 מגה-פיקסל.

RIM עדיין לא פרסמה את מחירי המכשירים – לא לדגם הפשוט ולא לדגם שיתמוך באופן מלא ב-WiFi. כמו כן, עוד לא ברור מה יהיה נפח האחסון במכשיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים