חוקרים: מגמות חיפוש באינטרנט יכולות לנבא הצלחה של סרטי קולנוע

"ההיקף של שאילתות החיפוש יכול לנבא את ההכנסות בקופות של סרטי קולנוע בסוף השבוע הראשון שבו הם מוקרנים, את המכירות של משחקי וידיאו בחודש הראשון שלאחר ההשקה, את המקומות אליהם יגיעו שירים במצעדי הפזמונים, הכל ברמה גבוהה של דיוק", נכתב בדו"ח שנערך על ידי חוקרי יאהו! ● עם זאת, הדגישו, למרות העניין הרב שמגלים לאחרונה במגמות החיפוש, הן אינן מנבאות בהכרח טוב יותר ממקורות מידע אחרים

נתונים לגבי חיפוש באינטרנט יכולים לסייע למי שמבקשים לחזות את סיכויי ההצלחה של שירים חדשים, משחקי וידיאו וסרטי קולנוע – כך על פי דו"ח שפרסמו אתמול (ב') חוקרים של יאהו! (!Yahoo). עם זאת, החוקרים מציינים, כי שיטה זו אינה טובה בהכרח משיטות מקובלות – כמו למשל במקרה של מנגנון Flu Trends של גוגל (Google) שהתברר, כי אינו עדיף על שיטות אחרות לניבוי התפשטות של מגיפות.

החוקרים שרד גואל וג'ייק הופמן ציינו, כי הניבוי המדויק ביותר מתייחס לסיכויי ההצלחה של משחקי וידיאו חדשים. "החיפושים שעורכים צרכנים באינטרנט יכולים לנבא את ההתנהגות הכללית ימים ואף שבועות מראש", כתבו החוקרים. "ההיקף של שאילתות החיפוש יכול לנבא את ההכנסות בקופות של סרטי קולנוע בסוף השבוע הראשון שבו הם מוקרנים, את המכירות של משחקי וידיאו בחודש הראשון שלאחר ההשקה, את המקומות אליהם יגיעו שירים במצעדי הפזמונים, הכל ברמה גבוהה של דיוק. עם זאת, חשוב להדגיש, כי למרות העניין הרב שמגלים לאחרונה במגמות החיפוש, הן אינן מנבאות בהכרח טוב יותר ממקורות מידע אחרים".

במקרה של התפשטות השפעת, למשל, הניבוי של מגמות החיפוש היה מדויק אך במעט מהסתמכות על נתונים שמתקבלים מבתי חולים ומשרדי בריאות. במקרה של סרטי קולנוע, ניבוי על סמך ביקורות קולנוע היה מדויק, פחות או יותר, כמו ניבוי על סמך תוצאות החיפוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים